Nowa Skoda Octavia RS ustawiła się na linii startu obok Volkswagena Golfa GTI oraz Forda Focusa ST. Sprawdź, kto wygrał ten pojedynek.

Skoda Octavia RS czwartej generacji zadebiutowała w zeszłym roku i jest oferowana w trzech wersjach silnikowych: benzynowej, wysokoprężnej oraz hybrydowej typu plug-in. Dziś interesuje nas ten pierwszy wariant. Pod jego maską pracuje turbodoładowana jednostka 2.0 TSI, która rozwija 245 KM i 370 Nm. W połączeniu z 7-biegową skrzynią DSG to wystarczy, aby ten ważący 1520 kg liftback osiągnął „setkę” w 6,7 s. Jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

Skoda Octavia RS – opis wersji i cennik

Ósma odsłona Volkswagena Golfa GTI także miała swoją premierę w ubiegłym roku. „Sercem” hot hatcha z Wolfsburga również jest 2-litrowy motor TSI o mocy 245 KM i maksymalnym momencie obrotowym 370 Nm. Jednak niższa masa własna (1463 kg) sprawia, że najnowszy Golf GTI przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,3 s. Wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się dopiero na 250 km/h.

Volkswagen Golf VIII GTI – opis wersji i cennik

Ford Focus ST w obecnym wydaniu trafił do sprzedaży w 2019 roku i podobnie jak poprzednik występuje z silnikiem benzynowym albo 190-konnym turbodieslem 2.0 EcoBlue. Jednostka 2.3 EcoBoost jest najmocniejsza w tym gronie – dostarcza 280 KM i 420 Nm. Dzięki temu (pomimo największej wagi w porównaniu – 1534 kg) hot hatch Forda może rozpędzić się od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,7 s. W jego przypadku prędkość maksymalną też ograniczono do 250 km/h.

Ford Focus ST – opis wersji i cennik

Pora przekonać się, który z tych sportowych kompaktów zwyciężył w teście przeprowadzonym przez redakcję Carwow:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here