Ford Focus po liftingu 2022 02

Odświeżony kompaktowy model Forda dostępny jest już w Polsce. Ile kosztuje Ford Focus po liftingu? Co się w nim zmieniło? Oto garść najważniejszych informacji.

Aktualnie produkowana czwarta generacja Focusa pojawiła się w 2018 r. Ford dość szybko, bo trzy lata później zdecydował się przedstawić odświeżoną wersję kompaktowego modelu, o czym pisaliśmy już w październiku 2021 r. Teraz Ford Focus po liftingu wjechał do polskich salonów, a my poznaliśmy jego ceny. Ile zatem kosztuje i co się zmieniło w zmodernizowanym modelu?

Ford Focus po liftingu 2022 03

Ford Focus po liftingu (2022) – nadwozie

Główne zmiany wizualne tyczą się przedniej części nadwozia. Porównując wersje sprzed i po liftingu od razu rzuca się w oczy większa atrapa chłodnicy z logiem Forda, które wcześniej znajdowało się nad nią. Ponadto przeniesiono wyżej krawędź maski i przeprojektowano reflektory, dostępne teraz zawsze w technologii LED. Co ważne, wbudowano w nie również światła przeciwmgielne, stąd ich obecność nie ma wpływu na kształt przedniego zderzaka. Zmiany z tyłu odniosły się do przyciemnienia kloszy lamp.

Ford Focus po liftingu 2022 01

Ford Focus po liftingu (2022) – deska rozdzielcza

W środku najwięcej zmieniło się w okolicach konsoli środkowej. Do Focusa po liftingu trafi bowiem system informacyjno-rozrywkowy SYNC 4, znany chociażby z elektrycznego Forda Mustanga Mach-E. Skupiono w nim obsługę zdecydowanej większości funkcji w samochodzie, w tym także ogrzewania i klimatyzacji, które we wcześniejszym wcieleniu zmieniało się przyciskami.

Układ wykorzystuje zaawansowany algorytm, który „uczy się” zachowań kierowcy. Ford podkreśla, że miarę upływu czasu komunikacja pomiędzy kierującym a systemem ma się odbywać coraz sprawniej. Informacje wyświetlane są na pokaźnym, 13,2-calowym ekranie dotykowym wyposażonym w sterowanie głosowe. Nie zabraknie połączenia Android Auto/Apple CarPlay. Dane z nawigacji dostarczy firma Garmin, a informacje o ruchu drogowym – TomTom.

Ford Focus po liftingu 2022 04

Ford Focus po liftingu (2022) – wyposażenie

Ford przy okazji liftingu zaktualizował dostępne do tej pory systemy bezpieczeństwa w Focusie i poszerzył listę o kilka nowych pozycji. Pośród nich jest asystent martwego pola z funkcją wykrywania pojazdów nadjeżdżających z tyłu i ostrzegania, gdy stwierdzi on ryzyko kolizji. Opiera się na danych pochodzących z czujników radarowych BLIS, skanujących obszar do 28 metrów za autem. Uzupełnienie stanowi system Trailer Coverage, który poinformuje o potencjalnym zagrożeniu za holowaną przyczepą (po wcześniejszym wpisaniu jej parametrów technicznych).

W odświeżonym Focusie pojawi się nowy asystent zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach, działający w oparciu o dane zbierane z umieszczonej z przodu kamery i radaru. Poza ostrzeżeniem kierowcy potrafi on sam wyhamować pojazd, jeśli uzna to za konieczne. Oprócz niego lista wyposażenia obejmie również adaptacyjny tempomat z funkcją stop&go, asystenta wczesnego informowania o niebezpieczeństwie z aktywnym system ostrzegania pasażerów przed kolizją czy aktywny asystent parkowania: ten ostatni zaparkuje samochód po wciśnięciu dedykowanego przycisku.

Ford Focus po liftingu 2022 09

Ford Focus po liftingu (2022) – wnętrze, bagażnik

Odnośnie przestronności w środku nic się nie zmieniło względem modelu przedliftowego. Pokuszono się jednak o kilka przydatnych rozwiązań w bagażniku Focusa kombi. Zyskał on tzw. strefę wodoodporną, czyli fragment podłogi wyłożony łatwo zmywalnym materiałem, by bez wyrzeczeń położyć na nim np. zabłocone buty. Znajduje się on pod bazową podłogą bagażnika, która teraz jest dzielona, a z jej fragmentu można utworzyć przegrodę dzielącą przestrzeń na dwie części. Po bokach bagażnika wygospodarowano strefy do przewozu mniejszych przedmiotów z zabezpieczającymi je siatkami. Sama wykładzina przestrzeni bagażowej ma być, według Forda, mniej absorbująca zanieczyszczenia, a co a tym idzie – łatwiejsza w utrzymaniu w czystości.

Ford Focus po liftingu 2022 07

Ford Focus po liftingu (2022) – silniki

Ford Focus po liftingu nie będzie już oferowany z silnikami Diesla. Odbiorcy otrzymają wybór pomiędzy wersją benzynową i dwiema hybrydowymi, a konkretnie mild-hybrid z 48-woltową instalacją elektryczną. Układ współpracuje z silnikiem 1.0 EcoBoost i generuje 125 lub 155 KM. Słabsza odmiana dostępna będzie także jako w pełni spalinowa. Do Focusa Hybrid opcjonalnie trafi dwusprzęgłowa, automatyczna skrzynia Powershift (seryjna w 1.0 EB Hybrid/125 KM) z funkcją redukcji biegów o trzy przełożenia.

Ford Focus po liftingu 2022 06

Ford Focus po liftingu (2022) – cena

Cennik Forda Focusa po liftingu otwiera kwota 102 550 zł za odmianę 1.0 EcoBoost/125 KM bez układu miękkiej hybrydy. Ten sam wariant mocy, ale ze skrzynią Powershift, dostępny jest już jako hybryda (od 116 500 zł). Nieco tańsza jest wersja 155-konna (tylko Hybrid) z ręczną skrzynią (od 115 750 zł), natomiast konfiguracja „Hybrid/155 KM + Powershift” oznacza wydatek minimum 129 600 zł.

Mamy dobrą wiadomość dla zwolenników osiągów – w gamie pozostaje Focus ST z silnikiem 2.3 EcoBoost o mocy 280 KM. Kosztuje 159 300 zł ze skrzynią manualną lub 169 250 zł w konfiguracji z przekładnią Powershift.

Ford Focus po liftingu 2022 08

Polecamy również:

Więcej informacji na temat Forda Focusa po liftingu

2 KOMENTARZE

  1. Autor mija się z prawdą, zwłaszcza w kwestii dostępności silników diesla. Właśnie odebraliśmy 3 nowe Focusy kombi ze znanym wcześniej dieslem 1.5 120 KM. Super auta.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj