NowościAktualnościFord Focus po liftingu (2022) – oficjalne zdjęcia i informacje

Ford Focus po liftingu (2022) – oficjalne zdjęcia i informacje

Ford Focus 4. generacji został właśnie poddany kompleksowej modernizacji. Dowiedz się, jakie zmiany wprowadzono w ramach liftingu.

Czwarte wcielenie Focusa jest z nami już od 2018 roku, dlatego Ford uznał, że to dobry moment, aby odświeżyć swój bestseller. Warto dodać, że to już kolejna nowość od tego producenta w ostatnim czasie – miesiąc temu poznaliśmy zmodernizowaną Fiestę, a kilka dni temu światło dzienne ujrzało nowe Tourneo Connect. Nie przedłużając, sprawdźmy, czym wyróżnia się Ford Focus po liftingu.

Ford Focus (2022) – nadwozie

Przód auta został całkowicie przeprojektowany. Nowy Ford Focus przypomina teraz odświeżoną Fiestą, jednak otrzymał ostrzejsze „rysy twarzy”. Uwagę zwracają przede wszystkim większy grill z umieszczonym na nim logo marki oraz nowe, LED-owe reflektory, które należą do wyposażenia seryjnego we wszystkich wersjach.

Zakres zmian z tyłu nadwozia jest znacznie skromniejszy. Tylne lampy zyskały przyciemniane klosze oraz nowe wypełnienie. Należy również wspomnieć, że teraz poszczególne wersje wyposażenia w jeszcze większym stopniu różnią się od siebie wyglądem – chodzi tu m.in. o kształt zderzaków i wykończenie osłony chłodnicy.

Ford Focus (2022) – wnętrze, multimedia

Ford Focus (2022)

Najważniejszą nowością w kabinie jest 13,2-calowy ekran dotykowy, który nie tylko służy do obsługi systemu multimedialnego (o tym za chwilę), ale także powierzono mu funkcję sterowania układem wentylacji. Zdaniem Forda, rezygnacja z fizycznych przycisków sprawiła, że kokpit stał się bardziej przejrzysty i uporządkowany. Sam interfejs nowych multimediów ma być na tyle przejrzysty, że wystarczą jedno-dwa dotknięcia, aby znaleźć właściwą funkcję.

Ford Focus (2022)

Odświeżony Ford Focus został wyposażony w najnowszy system inforozrywki SYNC 4, który oferuje szeroki wachlarz możliwości, w tym nawigację połączoną z chmurą, co pozwala na przesyłanie informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, sterowanie głosowe z rozpoznawaniem naturalnie wypowiadanych poleceń w 15 europejskich językach, jak również bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania Ford Power-Up, które z czasem zapewnią dostęp do nieoferowanych wcześniej funkcji. Nie zabraknie też bezprzewodowej łączności z Apple CarPlay i Android Auto.

Ford Focus (2022)
Wersja ST zyskała nowe fotele Performance Seats, które zostały opracowane przez Forda i otrzymały certyfikat AGR.

Sporo ciekawych zmian zaszło w bagażniku wersji kombi. Na podłodze i bocznych osłonach pojawiła się nowa wykładzina, która jest łatwiejsza do czyszczenia. Ponadto po bokach kufra zastosowano siatkę na drobne przedmioty, dzięki czemu nie będą się one przemieszczać w czasie podróży, a załadunek po zmroku ułatwi podwójne oświetlenie LED.

Ford Focus (2022)

Część podłogi bagażnika można podnieść i zablokować w pozycji pionowej, co pozwala na prostą i wygodną organizację przestrzeni bagażowej. Pod nią znalazła się „strefa wodoodporna” do przewożenia brudnych butów, mokrych kombinezonów czy parasoli. Wyjmowaną wykładzinę z tworzywa łatwo utrzymać w czystości.

Ford Focus (2022) – systemy bezpieczeństwa

Przy okazji modernizacji zaktualizowano dostępne wcześniej systemy wspomagające, a także wprowadzono na listę wyposażenia kilku nowych asystentów. Blind Spot Assist oprócz informowania o pojazdach w martwym polu może także skorygować tor jazdy samochodu, jeśli wykryje ryzyko kolizji np. przy zmianie pasa ruchu. System pozostaje aktywny podczas jazdy z prędkością 65-200 km/h i skanuje drogę do 28 metrów za autem aż 20 razy na sekundę. Uzupełnieniem Blind Spot Assist jest funkcja Trailer Coverage, która dodatkowo uwzględnia wymiary holowanej przyczepy.

Asystent zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach monitoruje drogę pod kątem potencjalnych kolizji z pojazdami zbliżającymi się po równoległych pasach i może automatycznie włączyć hamulce podczas jazdy z prędkością do 30 km/h. Co istotne, działa również nocą (jedynym warunkiem są włączone światła).

System wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze ostrzega kierowcę o zagrożeniach znajdujących się na trasie samochodu nawet wówczas, gdy zagrożenie to znajduje się np. za zakrętem lub przed pojazdami poprzedzającymi i kierowca nie jest w stanie go sam dostrzec. Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go i rozpoznawaniem znaków drogowych oraz system utrzymywania samochodu na pasie ruchu zmniejszają wysiłek kierowcy podczas jazdy w gęstym ruchu miejskim.

Nowość stanowi funkcja Rear Occupant Alert, która zapobiega pozostawieniu dzieci lub domowych zwierzaków na tylnej kanapie. Jeśli przed rozpoczęciem jazdy w aucie były otwierane tylne drzwi, po zakończeniu podróży kierowca otrzyma powiadomienie o konieczności sprawdzenia sytuacji w 2. rzędzie siedzeń.

Ford Focus (2022) – silniki

Gama silnikowa nowego Focusa została nieznacznie okrojona w porównaniu z modelem sprzed liftingu – z oferty zniknęły benzynowe jednostki 1.5 EcoBoost oraz wysokoprężne 2.0 EcoBlue. Wszystkie wersje mają przedni napęd.

Ford Focus (2022)

Silniki benzynowe:

  • 1.0 EcoBoost (100 KM) z 6-biegową manualną skrzynią
  • 1.0 EcoBoost (125 KM) z 6-biegową manualną skrzynią
  • 1.0 EcoBoost Hybrid (125 KM) z 6-biegową manualną skrzynią lub 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową Powershift
  • 1.0 EcoBoost Hybrid (155 KM) z 6-biegową manualną skrzynią lub 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową Powershift
  • 2.3 EcoBoost (280 KM) z 6-biegową manualną skrzynią lub 7-stopniową przekładnią automatyczną

Silniki wysokoprężne:

  • 1.5 EcoBlue (95 KM) z 6-biegową manualną skrzynią
  • 1.5 EcoBlue (120 KM) z 6-biegową manualną skrzynią lub 8-stopniową przekładnią automatyczną

Zobacz również:

Ford Focus (2021) – opis wersji i cennik

Ford Focus ST (2021) – opis wersji i cennik

Ford Focus Active (2021) – opis wersji i cennik

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji