UżywaneOpinieUżywany Ford Galaxy II (2006-2015) - OPINIE

Używany Ford Galaxy II (2006-2015) – OPINIE

Przestronny Ford Galaxy jest wzorem idealnego samochodu dla 7-osobowej rodziny. Oto opinie użytkowników o drugiej generacji Forda Galaxy, zebrane w programie Wybór Kierowców.

Ford sam zaprojektował następcę przestarzałego Galaxy I, produkowanego wcześniej w ramach współpracy z Volkswagenem w latach 1996-2006. Galaxy II wymiarami niewiele różni się od poprzednika, ale w środku zdecydowanie bliżej mu do „osobówki”: fotele trzeciego rzędu wreszcie wygodnie się składają, tworząc przestrzeń z równą podłogą. Tylne siedzenia można traktować jako pełnowymiarowe, bo wygodnie na nich pojadą nawet dorośli pasażerowie. Rodzinny charakter Galaxy podkreślają wymyślne schowki i fotele wyposażenie w lotnicze stoliki lub opcjonalne ekrany LCD w zagłówkach. Równocześnie z Galaxy zadebiutował też model S-Max. Cechuje się bardziej sportowym nastawieniem, ściętym tyłem i mocniejszymi silnikami. W jego przypadku trzeci rząd siedzeń należy traktować raczej jako awaryjny.

Jak jeździ Ford Galaxy II?

Być może właściwości jezdne zadecydowały o sukcesie tego modelu na rynku pierwotnym, co teraz przekłada się na popyt w ogłoszeniach. Mimo okazałych wymiarów i wagi, Galaxy wyróżnia się niezwykle lekkim prowadzeniem, podobnym do aut osobowych. Z mocnym silnikiem to prawdziwy połykacz autostradowych kilometrów. Początkowo wybór opierał się na jednostkach Duratec (2.0, 2.3) i dieslach TDCi: 1.8 autorstwa Forda i 2.0/2.2 konstrukcji PSA. Po liftingu z 2010 roku nastała era silników EcoBoost (1.6 i 2.0). Do oferty silników wysokoprężnych dołączył 1.6 TDCi. Do pozostałych dodano filtr cząstek stałych.

Ford Galaxy II awaryjność

W zasadzie rynek sam zweryfikował, co należy kupować. Najczęściej w ogłoszeniach trafiają się Galaxy z 2.0 TDCi pod maską. I to właśnie za nimi najlepiej się rozglądać. Ten silnik właściwie nie ma wad i oferowano go przez cały okres produkcji. Sprawny napęd zagwarantują odmiany od 140 KM wzwyż. Mocniejszy 2.2 TDCi po liftingu rozwija nawet 200 KM, jednak spala już zauważalnie więcej paliwa. 1.8 TDCi nie ma filtra cząstek stałych, ale wycofano go jeszcze przed liftingiem. Szwankuje w nich układ wtryskowy i szybko zużywa się „dwumas”: na szczęście jego cena jest akceptowalna na tle konkurentów. Benzyniaki występują sporadycznie i nie wyróżniają się niczym szczególnym na tle diesli. Dopiero jednostki EcoBoost generują niezłe osiągi połączone z akceptowalnym spalaniem. Szkoda, że 225-konnego 2.5 T oferowano tylko w S-Maxie.

Ford Galaxy II opinie użytkowników

Zalety

„Silnik Diesla nie przenosi dokuczliwego hałasu do wnętrza auta. Nie słychać też zbytnich szumów z zewnątrz”

„Wszyscy chwalą precyzję kierowania tym vanem. Prowadzi się go jak zwykłego sedana”

„Mnóstwo miejsca we wszystkich rzędach siedzeń. Nawet ostatni ma możliwość regulacji oparć foteli”

„System wentylacji nie omija żadnego z pasażerów – osobne nawiewy są na drugi i trzeci rząd siedzeń”

 

Wady

„W samochodzie dość szybko zużywają się opony, niezależnie od ich półki cenowej. Pora przejść na tańsze”

„Schowków jest dużo, ale nie są praktyczne – nie ma gdzie schować np. apteczki czy gaśnicy”

„Denerwuje brak koła zapasowego. Zastąpiono je zestawem naprawczym, dlatego wożę dojazdówkę w bagażniku”

„Parkowanie – tylko z czujnikami. Boczne słupki nieco ograniczają widoczność”

 

Ford Galaxy II koszty, sytuacja rynkowa

Do wszystkich silników nie powinno być problemu ze znalezieniem oryginalnych i względnie tanich części zamiennych. Nie można narzekać na mały wybór samochodów używanych, jednak te z dolnej półki cenowej (ok. 25 tys. złotych) będą miały nieco zużyte wnętrze i niekiedy pierwsze oznaki korozji. S-Maxy są o kilka tysięcy złotych tańsze. Auta po liftingu: powyżej 35 tys. zł. Optymalna kwota za bogato wyposażonego Galaxy to 50 tys. zł. Ponad ¾ ofert dotyczy Fordów z silnikami wysokoprężnymi. Jeśli priorytetem jest benzyniak, lepiej żeby nie miał LPG.

Ford Galaxy II podsumowanie

To realnie jeden z lepszych Fordów ostatnich lat. Świetnie się prowadzi, ma ogromne wnętrze i jest wiernym kompanem dalekich, rodzinnych podróży. S-Max to propozycja dla oczekujących od minivana sportowego prowadzenia. I również dużej przestrzeni, ale dla pięciu osób.

Ford Galaxy II dane techniczne

Ford Galaxy II wymiary

Dł./szer./wys. 482/189/176 cm
Rozstaw osi 285 cm
Pojemność bagażnika 830-2325 l

Ford Galaxy II silniki benzynowe

Silnik 1.6 EcoBoost 2.0 2.0 EcoBoost 2.3
Pojemność 1596 ccm 1999 ccm 1999 ccm 2261 ccm
Paliwo turbo benz. benz. turbo benz. benz.
Maks. moc 160 KM 145 KM 203 KM 161 KM
Maks. moment 240 Nm 190 Nm 300 Nm 208 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s 11,2 s 8,8 s 11,1 s
Prędkość maks. 201 km/h 194 km/h 217 km/h 191 km/h
Śr. zużycie paliwa 7,2 l/100 km 8,2 l/100 km 8,1 l/100 km 9,8 l/100 km

Ford Galaxy II silniki diesla

Silnik 1.6 TDCi 1.8 TDCi 2.0 TDCi 2.2 TDCi
Pojemność 1560 ccm 1753 ccm 1997 ccm 2179 ccm
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 115 KM 125 KM 140 KM 175 KM
Maks. moment 270 Nm 320 Nm 320 Nm 400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,4 s 11,8 s 10,6 s 9,6 s
Prędkość maks. 178 km/h 187 km/h 193 km/h 208 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,2 l/100 km 6,3 l/100 km 5,7 l/100 km 6,7 l/100 km
***
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na GOOGLE NEWS

6 KOMENTARZE

  1. Niezłe podsumowanie ale zabrakło informacji o 2 istotnych kwestiach: 2.0 TDCI wsytępował w 2 wariantach mocy 140 KM a od 2010 także 163 KM/340NM co jest naprawdę przyzwoitą wartością.
    Ponad to do ok.połowy 2010 roku w PL można było nabyć ten silnik w wersji bez DPF z homologacją EURO4.
    Sam DPF także występuje w 2 wersjach: z systemem bezpośredniego dotrysku paliwa jest bezbłędny i można go brać niemal w ciemno no chyba że auto ma ponad 300tys lub więcej. Na zużycie nie ma rady.
    O jakości silnika mogą świadczyć przebiegi u sąsiadów zza odry (a niekiedy i u nas). Zadbany 2.0 TDCI sięga bez remonty 500tys km (dwumas żyje zwykle ok 200kkm, wtryskiwacze ok 200-300kkm; są to jednak części oksploatacyjne).
    Jesli już o wtryskiwaczach mowa to te montowane do ok.połowy r.2010 są marki BOSCH i można je tanio regenerować (ok.700zł / szt). Ich zaleta to dobra tolerancja krajowych paliw a wada to fakt że są naprawdę głośne. Po nich od 2010 – 2015 montowano wtryski delphi (silniki EURO5 i 6). Układ jest niemal niesłyszalny ale są droższe w regeneracji i bardziej czułe na złe paliwo.

  2. Nie wiem czy komuś się to przyda ale wtrącę swoje 3 grosze w tej materii. Prawie 2 lata temu kupiłem Galaxy II z 2008 po długim myśleniu nad S-Max-em lub właśnie Galaxy. Dzisiaj mogę uczciwie stwierdzić że nie żałuję. Samochód wyśmienicie się prowadzi w trasie a i w mieście można się nim sprawnie przemieszczać pomimo gabarytów. Silnik 2.0 TDCI 140 koni sprawdza się w 100%, chociaż do cichych nie należy (wtryski Bosch). Elastyczny i zadowala się małą ilością paliwa (w moim przypadku na trasie spokojnie schodzę do 5,5 l/100km, a w mieście max jaki notuję to 6,8, zaznaczam że jestem bardzo spokojnym kierowcą 🙂 ). Ta jednostka rozpędza maszynę do 180 bez większego wysiłku (wyprzedzanie na autostradzie ze 140 do 160 to prawie poezja), max na jaki wykręciłem licznik to 215 km (nie wiem skąd dane o prędkości max i zużyciu paliwa). Skrzynia mogła by być trochę inaczej „ułożona” między 1 i 2 (w mieście odrobinę nie wygodna ale tylko odrobinę i można się przyzwyczaić). Hamulce robią robotę i jakoś mocno się nie zużywają (jak na masę pojazdu) ale to zawsze zależy od stylu jazdy. Widoczność świetna (powierzchnia szyb jest większa niż w niejednej kawalerce :)) ale faktycznie dodatkowy słupek przy słupku A (szczególnie ten obok kierowcy) ogranicza widoczność przy skręcaniu o 90 stopni w prawo (np. wyjazd na drogę główną). System Parktronic bardzo przydatny ale i bez niego da się zaparkować na osiedlowych parkingach jak już „wyczuje się” długość pojazdu (przez pierwsze 2 miesiące od zakupu tak robiłem bo poprzedni właściciel twierdził że jakieś zwierze zjadło gdzieś kawałek instalacji i naprawa będzie droga, a potem przelutowałem naderwany kable przy zderzaku i już są 🙂 ). Wnętrze bardzo przestronne, podstawowa ilość pasażerów w liczbie 5 jedzie w iście komfortowych warunkach, jeśli trzeba przewieźć 7 osób to 2 w ostatnim rzędzie musi się przygotować na niewygody ale mimo wszystko da się tak przejechać nawet spory kawałek (sprawdziłem na własnej osobie na dystansie 300 km) ale ilość bagażu dla każdego będzie znikoma. Bagażnik w standardowej konfiguracji pasażerów jest więcej niż wystarczający (moja rodzina 2+3 na 3 tygodniowe wakacje mieści się bez problemów pod „zamkniętą” roletą bagażnika). Przestrzeń ładunkowa zdecydowanie lepsza niż w S-Max o której decyduje inny kształt słupków D i klapy bagażnika. Porównując 1:1 te dwa modele to do Galaktyki załadujecie o 30% więcej niż do ES-a (sprawdzone empirycznie na S-Max-ie sąsiada z klatki). Schowki to słaby punkt. Jest ich mało i są źle rozmieszczone nawet w porównaniu do maleńkiego Focusa MK1. Ratunkiem jest wersja ze schowkami w podsufitce (teraz właśnie takiej bym szukał). To co mi jeszcze osobiście doskwiera (szczególnie na długich trasach) to typ foteli w pierwszym rzędzie. Z tego co powiedzieli mi mechanicy (zajmują się wyłącznie Fordami więc chyba wiedzą co mówią) to w moim przypadku są to wersje podstawowe. Mankamentem jest ich szerokość. Ktoś ważący ponad 120 kilo pewnie czuł by się w nich dobrze ale ja mam raptem 80 kg i wchodząc szybciej w zakręt, muszę się trzymać kierownicy żeby po nim nie „latać”. Gorzej w tym aspekcie ma już tylko moja żona :)). Warto zwrócić na to uwagę przy zakupie. Podpowiadam również, szukajcie wersji z przyciemnianymi szybami od 2 rzędu do końca. Ja nie przemyślałem tego przed zakupem, problemu doświadczyłem podczas letnich dni. Powierzchnia szyb robi z tego wozu prawie szklarnię i pomimo dobrej klimatyzacji na 2 strefy, ludzie wewnątrz szybko zmieniają się w „pomidory”, a szczególnie dzieciaki mają przechlapane. Na koniec wywodu (długiego) powiem że nie żałuję i kupił bym go ponownie. Pojazd genialny dla sporej rodziny i na potrzeby przewożenia dużych ładunków. Wygodny, bezawaryjny i tani w eksplatacji. Polecam

  3. Ja zakupilem wersje Galaxy z silnikiem 115 KM ale na autostradzie sprawdzalem wyprzedzanie przy 160 czy 170 ok (oczywiscie nie w Polsce) Ponoc silnik jest identyczny jak ten 140 konny ale jest zchipowany, a jak jest nie wiem

  4. kupiłem forda galaxy 2013 rok z silnikiem tdci 163 konnym z skrzynia automat ,tragedia nikomu nie polecam takiego grata chyba że ma multum kasy na mechaników bardzo awaryjne auto szczególnie skrzynia w automacie tragedia . Na moim podwórku już nigdy nie stanie ford auta nie do jazdy

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji