Ford zaczął przyjmować zamówienia na hybrydowe wersje Transita i Tourneo. Pierwsze auta trafią do klientów jeszcze przed końcem tego roku. Sprawdź najważniejsze informacje o nowych modelach.

Podczas ubiegłorocznych targów pojazdów użytkowych w Hanowerze (20-27 września 2018 r.) Ford zaprezentował Transita i Tourneo Custom w wariancie plug-in hybrid. Od tego czasu trwają intensywne testy nowych modeli. 20 prototypów przejechało w ciągu ostatniego roku ponad 240 tysięcy km po zatłoczonych ulicach Londynu. Obecnie hybrydowe Transity są sprawdzane w niemieckiej Kolonii i hiszpańskiej Walencji, co pozwoli zebrać dane z eksploatacji w różnych warunkach klimatycznych.

Ford Transit Custom PHEV – dane techniczne

Nowy model będzie dostępny w wariancie L1H1 (tzw. krótki-niski) w wersjach dostawczej i osobowej oraz jako 8-miejscowe Tourneo Custom. Do napędu przednich kół wykorzystano silnik elektryczny o mocy 126 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 355 Nm. Naładowanie litowo-jonowych baterii (pojemność 13,6 kWh) „do pełna” z domowego gniazdka zajmuje nieco ponad 4 godziny. Skorzystanie z ładowarki typu 2 (Mennekes) skraca ten czas do niecałych 3 godzin. Maksymalny zasięg „na prądzie” wynosi ok. 50 km.

Gdy baterie się wyczerpią, do akcji wkroczy jednostka EcoBoost o pojemności 1.0, która w hybrydowym Transicie pełni funkcję range extendera. Benzynowy motor zużywa 3,1 l/100 km i pozwala zwiększyć zasięg do 500 km. W trakcie jazdy akumulatory są także podładowywane dzięki systemowi odzyskiwania energii podczas hamowania.

Co najważniejsze, przy okazji elektryfikacji Transita nie ucierpiała jego funkcjonalność. Ładowność wersji dostawczej wynosi 1130 kg, a pojemność przestrzeni bagażowej to 6 m3.

Oceny czytelników
[Głosów: 3 Średnia: 3.7]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here