Ford Fiesta - przód

Ford Fiesta w ubiegłym roku zyskał nowe jednostki napędowe z rodziny EcoBoost Hybrid. Ceny tego modelu startują od 53 900 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

Ford Fiesta w aktualnym wydaniu zadebiutował w salonach sprzedaży w 2017 roku, a w zeszłym roku został poddany subtelnemu liftingowi. Największe zmiany zaszły pod maską – paletę dostępnych jednostek napędowych uzupełniły silniki EcoBoost Hybrid, które korzystają ze wsparcia tzw. miękkiej hybrydy z 48-woltową instalacją elektryczną. Ponadto niedawno wprowadzono istotne modyfikacje w gamie – ograniczono liczbę wersji wyposażenia, a podstawowy wariant oferuje obecnie bogatszą specyfikację.

Ford Fiesta - tył

Ford Fiesta (2021) – wymiary, pojemność bagażnika

Ford Fiesta mierzy 404,0 cm długości (406,5 cm w wersji ST-Line), 194,1 cm szerokości (z lusterkami) i 147,6 cm wysokości (146,6 cm w wersji ST-Line). Jego rozstaw osi to 249,3 cm. Pojemność bagażnika wynosi 311 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń rośnie do 1093 l.

Ford Fiesta - bagażnik

Ford Fiesta (2021) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Gama silnikowa obejmuje 4 jednostki benzynowe. Silniki EcoBoost Hybrid są seryjnie wyposażone w układ mild hybrid z instalacją 48V. Wszystkie wersje mają przedni napęd.

Silniki benzynowe:

  • 1.1 (75 KM, 110 Nm) z 5-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 14,5 s, prędkość maksymalna: 165 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,3 l/100 km
  • 1.0 EcoBoost (100 KM, 170 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,8 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,0-5,5 l/100 km
  • 1.0 EcoBoost Hybrid (125 KM, 210 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,4 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,0-5,2 l/100 km
  • 1.0 EcoBoost Hybrid (125 KM, 210 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DCT, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,6 s, prędkość maksymalna: 199 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,2-6,1 l/100 km
  • 1.0 EcoBoost Hybrid (155 KM, 210 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,9 s, prędkość maksymalna: 219 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,0-5,2 l/100 km
Ford Fiesta - silnik
Silnik 1.0 EcoBoost Hybrid

Nowy Ford Fiesta (2021) – wersje wyposażenia i ceny

Podane ceny dotyczą aut z silnikami 1.1/75 KM (Connected i Titanium) oraz 1.0 EcoBoost/100 KM (ST-Line). Wariant 1.0 EcoBoost Hybrid/125 KM z manualną skrzynią kosztuje odpowiednio 67 100 zł (Titanium) oraz 71 600 zł (ST-Line), a dopłata do dwusprzęgłowej przekładni DCT wynosi 9000 zł. Odmiana 1.0 EcoBoost/155 KM została wyceniona na 76 100 zł (ST-Line). Wszystkie wersje są objęte 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.

Ford Fiesta - deska rozdzielcza

Connected – od 53 900 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 15-calowe obręcze kół ze stopów lekkich
  • Klimatyzacja manualna
  • Reflektory automatyczne ze światłami mijania LED oraz światłami do jazdy dziennej
  • Lusterka boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie, z kierunkowskazami, obudowy lakierowane w kolorze nadwozia
  • Górna krata wlotu powietrza w kolorze tworzywa
  • Tylny spojler lakierowany w kolorze nadwozia
  • Centralny zamek ze zdalnym sterowaniem
  • Przednie fotele w stylu komfortowym z tapicerką materiałową Intersection
  • Radioodtwarzacz z SYNC 2.5 i 8-calowym ekranem dotykowym
  • Obsługa Apple CarPlay i Android Auto
  • Zestaw głośnomówiący Bluetooth
  • Tempomat
  • Komputer pokładowy
  • Kierownica z regulacją odległości i kąta pochylenia
  • System Lane Keeping Aid
  • Oświetlenie wnętrza z opóźnionym wygaszaniem
  • Szyby przednich drzwi sterowane elektrycznie
  • Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym
  • System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)
  • Welurowe dywaniki podłogowe z przodu

Titanium – od 56 900 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich (dla wersji 1.1/75 KM oraz 1.0 EcoBoost/100 KM)
  • 15-calowe obręcze kół ze stopów lekkich (dla pozostałych wersji silnikowych)
  • Klimatyzacja automatyczna
  • Górna krata wlotu powietrza z poziomymi listwami, z chromowanym wykończeniem oraz obramowaniem
  • Listwa w kolorze aluminium wzdłuż dolnej linii szyb bocznych
  • Reflektory projekcyjne ze światłami mijania LED i światłami do jazdy dziennej LED
  • Przednie światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów
  • Czujniki parkowania z tyłu
  • Automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu
  • Przednie fotele w stylu sportowym z tapicerką materiałową Vibrant
  • Kierownica pokryta skórą ekologiczną Sensico
  • Szyby tylnych drzwi sterowane elektrycznie
  • Konsola centralna z podłokietnikiem i schowkiem
  • Konsola sufitowa ze schowkiem na okulary
  • Lusterko wsteczne, fotochromatyczne
  • Nastrojowe oświetlenie wnętrza diodami LED
Ford Fiesta - klimatyzacja automatyczna
Automatyczna klimatyzacja należy do wyposażenia seryjnego wersji Titanium oraz ST-Line.

ST-Line – od 67 100 zł, obejmuje wyposażenie wersji Titanium oraz dodatkowo:

  • 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich w stylizacji ST-Line
  • Zawieszenie sportowe
  • Górna krata wlotu powietrza, zderzaki i listwy progowe w stylizacji ST-Line
  • Emblemat ST-Line na przednich błotnikach
  • Listwa wzdłuż dolnej linii szyb w kolorze czarnym
  • Końcówka rury wydechowej z chromowanym wykończeniem
  • Tylne światła częściowo w technologii LED
  • Tapicerką materiałową Court z czerwonymi przeszyciami
  • Przycisk rozrusznika Ford Power
  • Kierownica oraz uchwyt dźwigni zmiany biegów w stylizacji ST-Line
  • Podsufitka materiałowa w ciemnej tonacji
  • Dywaniki welurowe z przodu, w stylizacji ST-Line

Więcej na temat Forda Fiesty:

Ford Fiesta ST ST-3 – nasz test

Ford Fiesta kontra rywale – porównanie

11 aut miejskich, w tym Ford Fiesta – porównanie

Najoszczędniejsze auta do miasta – przegląd rynku 2020

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here