Ford Fiesta w ubiegłym roku zyskał nowe jednostki napędowe z rodziny EcoBoost Hybrid. Ceny tego modelu startują od 53 900 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.
Ford Fiesta w aktualnym wydaniu zadebiutował w salonach sprzedaży w 2017 roku, a w zeszłym roku został poddany subtelnemu liftingowi. Największe zmiany zaszły pod maską – paletę dostępnych jednostek napędowych uzupełniły silniki EcoBoost Hybrid, które korzystają ze wsparcia tzw. miękkiej hybrydy z 48-woltową instalacją elektryczną. Ponadto niedawno wprowadzono istotne modyfikacje w gamie – ograniczono liczbę wersji wyposażenia, a podstawowy wariant oferuje obecnie bogatszą specyfikację.
Ford Fiesta (2021) – wymiary, pojemność bagażnika
Ford Fiesta mierzy 404,0 cm długości (406,5 cm w wersji ST-Line), 194,1 cm szerokości (z lusterkami) i 147,6 cm wysokości (146,6 cm w wersji ST-Line). Jego rozstaw osi to 249,3 cm. Pojemność bagażnika wynosi 311 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń rośnie do 1093 l.
Ford Fiesta (2021) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa
Gama silnikowa obejmuje 4 jednostki benzynowe. Silniki EcoBoost Hybrid są seryjnie wyposażone w układ mild hybrid z instalacją 48V. Wszystkie wersje mają przedni napęd.
Silniki benzynowe:
- 1.1 (75 KM, 110 Nm) z 5-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 14,5 s, prędkość maksymalna: 165 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,3 l/100 km
- 1.0 EcoBoost (100 KM, 170 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,8 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,0-5,5 l/100 km
- 1.0 EcoBoost Hybrid (125 KM, 210 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,4 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,0-5,2 l/100 km
- 1.0 EcoBoost Hybrid (125 KM, 210 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DCT, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,6 s, prędkość maksymalna: 199 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,2-6,1 l/100 km
- 1.0 EcoBoost Hybrid (155 KM, 210 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,9 s, prędkość maksymalna: 219 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,0-5,2 l/100 km

Nowy Ford Fiesta (2021) – wersje wyposażenia i ceny
Podane ceny dotyczą aut z silnikami 1.1/75 KM (Connected i Titanium) oraz 1.0 EcoBoost/100 KM (ST-Line). Wariant 1.0 EcoBoost Hybrid/125 KM z manualną skrzynią kosztuje odpowiednio 67 100 zł (Titanium) oraz 71 600 zł (ST-Line), a dopłata do dwusprzęgłowej przekładni DCT wynosi 9000 zł. Odmiana 1.0 EcoBoost/155 KM została wyceniona na 76 100 zł (ST-Line). Wszystkie wersje są objęte 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.
Connected – od 53 900 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 15-calowe obręcze kół ze stopów lekkich
- Klimatyzacja manualna
- Reflektory automatyczne ze światłami mijania LED oraz światłami do jazdy dziennej
- Lusterka boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie, z kierunkowskazami, obudowy lakierowane w kolorze nadwozia
- Górna krata wlotu powietrza w kolorze tworzywa
- Tylny spojler lakierowany w kolorze nadwozia
- Centralny zamek ze zdalnym sterowaniem
- Przednie fotele w stylu komfortowym z tapicerką materiałową Intersection
- Radioodtwarzacz z SYNC 2.5 i 8-calowym ekranem dotykowym
- Obsługa Apple CarPlay i Android Auto
- Zestaw głośnomówiący Bluetooth
- Tempomat
- Komputer pokładowy
- Kierownica z regulacją odległości i kąta pochylenia
- System Lane Keeping Aid
- Oświetlenie wnętrza z opóźnionym wygaszaniem
- Szyby przednich drzwi sterowane elektrycznie
- Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym
- System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)
- Welurowe dywaniki podłogowe z przodu
Titanium – od 56 900 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich (dla wersji 1.1/75 KM oraz 1.0 EcoBoost/100 KM)
- 15-calowe obręcze kół ze stopów lekkich (dla pozostałych wersji silnikowych)
- Klimatyzacja automatyczna
- Górna krata wlotu powietrza z poziomymi listwami, z chromowanym wykończeniem oraz obramowaniem
- Listwa w kolorze aluminium wzdłuż dolnej linii szyb bocznych
- Reflektory projekcyjne ze światłami mijania LED i światłami do jazdy dziennej LED
- Przednie światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów
- Czujniki parkowania z tyłu
- Automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu
- Przednie fotele w stylu sportowym z tapicerką materiałową Vibrant
- Kierownica pokryta skórą ekologiczną Sensico
- Szyby tylnych drzwi sterowane elektrycznie
- Konsola centralna z podłokietnikiem i schowkiem
- Konsola sufitowa ze schowkiem na okulary
- Lusterko wsteczne, fotochromatyczne
- Nastrojowe oświetlenie wnętrza diodami LED

ST-Line – od 67 100 zł, obejmuje wyposażenie wersji Titanium oraz dodatkowo:
- 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich w stylizacji ST-Line
- Zawieszenie sportowe
- Górna krata wlotu powietrza, zderzaki i listwy progowe w stylizacji ST-Line
- Emblemat ST-Line na przednich błotnikach
- Listwa wzdłuż dolnej linii szyb w kolorze czarnym
- Końcówka rury wydechowej z chromowanym wykończeniem
- Tylne światła częściowo w technologii LED
- Tapicerką materiałową Court z czerwonymi przeszyciami
- Przycisk rozrusznika Ford Power
- Kierownica oraz uchwyt dźwigni zmiany biegów w stylizacji ST-Line
- Podsufitka materiałowa w ciemnej tonacji
- Dywaniki welurowe z przodu, w stylizacji ST-Line
Więcej na temat Forda Fiesty:
Ford Fiesta ST ST-3 – nasz test
Ford Fiesta kontra rywale – porównanie