NowościAktualnościModele Forda z napędem 4x4 – przegląd rynku 2022 r.

Modele Forda z napędem 4×4 – przegląd rynku 2022 r.

W gamie aut osobowych Forda znajdziemy obecnie cztery modele z napędem na wszystkie koła. Zachęcamy do zapoznania się z aktualną ofertą marki.

W dzisiejszych czasach dostępność wersji z napędem 4×4 nie jest wcale taka oczywista nawet w autach uterenowionych. Dlatego tym bardziej miłe zaskoczenie stanowi fakt, że w gamie Forda można znaleźć cztery modele, w których moc jest kierowana na obie osie – są to trzy SUV-y (Kuga, Mustang Mach-E i Explorer) oraz kombivan (Tourneo Connect). Dodatkowo warto zauważyć, że każdy z tych samochodów różni się konstrukcją układu przeniesienia napędu.

Ford Kuga

Ford Kuga

Przedstawiony w 2019 roku Ford Kuga 3. generacji jest dostępny w czterech wersjach silnikowych – z jednostką benzynową, turbodieslem hybrydą plug-in oraz klasyczną hybrydą. Nas interesuje dziś ten ostatni wariant, ponieważ jako jedyny może być łączony z opcjonalnym napędem na cztery koła. Opisywany SUV w tej wersji jest wyposażony w benzynowy silnik 2,5 l oraz motor elektryczny, które łącznie dostarczają 190 KM, a w przekazywaniu siły napędowej na koła pośredniczy bezstopniowa skrzynia eCVT.

Kuga korzysta z inteligentnego układu AWD ze sprzęgłem wielopłytkowym, dzięki któremu moment obrotowy jest płynnie rozdzielany pomiędzy osie. Przy normalnej jeździe napęd trafia na przednie koła, ale jeśli brakuje im przyczepność, na tylne koła może trafić nawet do 100% mocy. Według danych fabrycznych samochód w takiej konfiguracji przyspiesza 0-100 km/h w 9,8 s, a jego średnie spalanie wynosi 5,7-5,8 l/100 km.

Ford Kuga

Ford Kuga 2.5 Hybrid AWD występuje w trzech wersjach wyposażenia – Titanium X (od 195 200 zł), ST-Line X (od 202 800 zł) oraz Vignale (od 207 700 zł).

Ford Kuga – opis wersji i cennik

Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E

Pierwszy elektryczny SUV Forda zadebiutował na polskim rynku na początku 2021 roku. W tym modelu napęd na wszystkie koła jest realizowany poprzez dwa osobne silniki elektryczne (po jednym przy każdej osi). Klienci zainteresowani zakupem czteronapędowego Mustanga Mach-E mają do wyboru trzy wersje silnikowe.

Podstawowy wariant ze standardową baterią 70 kWh netto ma 269 KM i oferuje 400 km zasięgu, a jego ceny startują od 334 000 zł. Wyceniona na 372 000 zł odmiana z większym akumulatorem 91 kWh netto dysponuje mocą 351 KM i przejeżdża 550 km na jednym ładowaniu. Na szczycie gamy znajduje się wersja GT z baterią 91 kWh netto, która kosztuje 417 000 zł. Ma ona 487 KM i zapewnia 490 km zasięgu.

Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E – opis wersji i cennik

Ford Explorer

Ford Explorer

Ford Explorer w aktualnej odsłonie pojawił się w sprzedaży w Polsce w 2020 roku i występuje wyłącznie z napędem hybrydowym typu plug-in, na który składają się benzynowa jednostka 3.0 V6 EcoBoost i silnik elektryczny (moc systemowa: 457 KM). Ten największy SUV w europejskiej gamie marki jest wyposażony w stały napęd 4×4, a siła napędowa trafia na koła za pośrednictwem 10-biegowego automatu.

Hybrydowy Explorer według zapewnień producenta może przejechać do 42 km w trybie zeroemisyjnym, co ma przełożyć się na zużycie paliwa na poziomie zaledwie 3,1 l/100 km. W przypadku jazdy z rozładowaną baterią średnie spalanie rośnie do 10,4 l/100 km.

Ford Explorer

Klienci mogą wybierać między dwoma poziomami wyposażenia – ST-Line (411 500 zł) oraz Titanium (413 500 zł). Obie wersje są bogato wyposażone i różnią się głównie detalami.

Ford Explorer – opis wersji i cennik

Ford Tourneo Connect

Ford Grand Tourneo Connect

Ford Tourneo Connect w swoim najnowszym, trzecim wcieleniu jest konstrukcyjnie spokrewniony z Volkswagenem Caddy i pojawił się w sprzedaży w tym roku. Ten funkcjonalny kombivan jest dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych – krótkiej (4,5 m) i długiej (4,85 m), a jego gama silnikowa obejmuje jednostki benzynowe 1,5 l (114 KM) oraz wysokoprężne 2,0 l (102-122 KM).

Mocniejszy turbodiesel w wersji z manualną skrzynią biegów może być za dopłatą łączony z napędem na cztery koła. Jest to układ bliźniaczy z volkswagenowskim 4Motion, który został oparty na systemie Haldex 6. generacji. Zastosowane w nim sprzęgło wielopłytkowe odpowiada za dołączanie napędu tylnych kół i płynny przepływ mocy między osiami.

Ford Grand Tourneo Connect

Ford Tourneo Connect z napędem AWD jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia i kosztuje odpowiednio: 141 352 zł brutto (Titanium), 152 422 zł brutto (Sport) oraz 146 272 zł brutto (Active). Dopłata do modelu Grand Tourneo Connect z wydłużonym rozstawem osi wynosi 3690 zł brutto.

Ford Tourneo Connect – opis wersji i cennik

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji