W ubiegłym roku Toyota sprzedała na całym świecie prawie 10 milionów aut. Które z nich były najpopularniejsze w Europie? Oto lista najchętniej kupowanych modeli Toyoty na Starym Kontynencie.
W 2018 r. Toyota znalazła się na 2. miejscu wśród producentów samochodów na świecie. Poniżej przygotowaliśmy zestawienie najpopularniejszych aut tej marki w Europie, uzupełnione o modele debiutujące na rynku w tym roku, a także listę aut nieoferowanych w naszym kraju i tych już nieprodukowanych.
1. Yaris (215 400 szt.)
Trzecie wcielenie miejskiego Yarisa jest na rynku od 9 lat, a producent już dwukrotnie poddawał je liftingowi – w 2014 i 2017 r. Najpopularniejszy model z europejskiej gamy Toyoty zajmuje 10. pozycję wśród najchętniej kupowanych aut na Starym Kontynencie. Yaris występuje w wersji 3- i 5-drzwiowej. W ofercie znajdziemy dwa silniki benzynowe: 1.0 (72 KM) i 1.5 (111 KM) oraz hybrydę (100 KM). Ta ostatnia nie jest dostępna w wariancie 3d.
Zachęcamy do przeczytania: Najciekawsze wersje Toyoty Yaris
2. C-HR (132 934 szt.)
Toyota C-HR zadebiutowała w 2016 r. Polscy klienci mają do wyboru dwie wersje silnikowe: benzynowe 1.2 Turbo (116 KM) oraz hybrydę 1.8 (122 KM). Silnik 1.2T może być łączony z bezstopniową przekładnią i napędem 4×4. Na rynku chińskim C-HR jest sprzedawany także z 2-litrowym wolnossącym silnikiem benzynowym o mocy 171 KM.
Zobacz również: Toyota C-HR Hybrid – test
3. Auris (110 599 szt.)
Obecnie druga generacja Aurisa jest dostępna wyłącznie w ofercie wyprzedażowej. W tym roku pojawił się następca tego modelu, który ponownie nazywa się Corolla. Gamę Aurisa tworzą 5-drzwiowy hatchback i kombi. Ten pierwszy wariant występuje z silnikami benzynowymi 1.33 (99 KM) i 1.6 (132 KM). W przypadku wersji kombi klienci mogą wybierać między benzynowym 1.6 (132 KM), turbodieslem 1.4 (90 KM) oraz hybrydą 1.8 (136 KM).
Warto przeczytać: Toyota Auris TS Hybrid – test długodystansowy
4. Aygo (92 266 szt.)
Aygo to najmniejszy model Toyoty dostępny w Europie, opracowany wspólnie z koncernem PSA. Drugie wcielenie tego auta pojawiło się na rynku w 2014 roku, a 4 lata później pokazano jego odświeżoną wersję. Pod maską Aygo znajdziemy wolnossący silnik benzynowy 1.0 (72 KM), który jest łączony z 5-biegową ręczną skrzynią lub 5-stopniowym automatem.
Czytaj także: Toyota Aygo I – opinie, typowe usterki, dane techniczne
5. RAV4 (68 010 szt.)
Toyota RAV4 to prekursor segmentu SUV. Do napędu 4. generacji „Ravki” wykorzystywano benzynowy silnik 2.0 (152 KM), turbodiesla o tej samej pojemności (143 KM) lub hybrydę 2.5 (197 KM). Stosunkowo słaba sprzedaż tego modelu w 2018 r. prawdopodobnie wynika z faktu, że klienci czekali już na rynkową premierę jego następcy, która nastąpiła na początku bieżącego roku.
6. Avensis (17 664 szt.)
Toyota Avensis trzeciej generacji zadebiutowała w 2008 roku i pozostała w sprzedaży aż przez 10 lat. Przez ten czas doczekała się dwóch liftingów (w 2011 i 2015 r.). Avensis nie ma bezpośredniego następcy, w tym roku jego miejsce w europejskiej gamie Toyoty zajęły Corolla sedan i Camry. Co czwarty Avensis sprzedany w 2018 r. trafił do Polski.
7. Corolla (14 531 szt.)
Dwie ostatnie generacje Corolli były dostępne tylko jako sedan (hatchback i kombi otrzymały nazwę Auris). Najnowsze wcielenie tego modelu (debiut na początku tego roku) ponownie obejmuje trzy warianty nadwozia i po raz pierwszy występuje w wersji hybrydowej. Warto zauważyć, że ponad połowa z ogólnej liczby Corolli sprzedanych w Europie w 2018 r. została zakupiona przez polskich klientów.
8. Prius (11 924 szt.)
To właśnie Priusowi zawdzięczamy modę na hybrydy. Czwarta generacja tego modelu (debiut w 2016 r.) jest napędzana przez silnik 1.8, wspomagany przez jedną lub dwie (w wersji Plug-In) jednostki elektryczne. Obydwa warianty (zwykły i plug-in) różnią się nie tylko zastosowaną technologią, ale także wyglądem zewnętrznym.
9. Prius+ (9785 szt.)
Prius+ trafił do salonów w 2012 roku, a trzy lata później został poddany liftingowi. Ten 7-osobowy minivan bazuje na Priusie poprzedniej generacji i tak jak on wykorzystuje hybrydowy napęd (silnik benzynowy 1.8 + silnik elektryczny, łączna moc 136 KM).
10. ProAce (8921 szt.)
Toyota ProAce drugiej generacji zadebiutowała na rynku w 2016 r. Podobnie jak Aygo, ten model powstał we współpracy z koncernem PSA. ProAce występuje w wersji osobowej i dostawczej oraz w trzech wariantach długości nadwozia: Compact (4,6 m), Medium (4,9 m) i Long (5,3 m). Klienci mają do wyboru wyłącznie jednostki wysokoprężne 1.5 i 2.0 (100-177 KM).
11. Land Cruiser (6929 szt.)
Land Cruiser umiejętnie łączy zdolności terenowe z komfortowym wnętrzem. Polscy klienci mogą wybierać pomiędzy wariantami 3- i 5-drzwiowym. Pod maską znajdziemy turbodiesla 2.8 (177 KM), który przekazuje napęd na wszystkie koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub automatu o takiej samej liczbie przełożeń.
Warto przeczytać: Używana Toyota Land Cruiser J12 – opinie
12. Verso (6606 szt.)
Verso trafiło na rynek w 2009 roku, a w 2013 r. zostało poddane liftingowi. W ubiegłym roku zakończono jego produkcję, stąd też niewielka liczba sprzedanych egzemplarzy. To kolejny model, który padł ofiarą rosnącego popytu na SUV-y.
Przeczytaj również: Używane minivany – 10 propozycji dla rodziny
13. GT 86 (1304 szt.)
Pokazując światu w 2012 roku opracowany wspólnie z Subaru model GT 86, Toyota udowodniła konkurentom, że 200-konny silnik w połączeniu z tylnym napędem i niską masą własną wystarczą, by stworzyć auto dające kierowcy mnóstwo frajdy z jazdy. Pod maską znajdziemy 4-cylindrowy benzynowy silnik typu boxer o pojemności 2.0, łączony z 6-biegową ręczną skrzynią lub automatem.
Źródło: dane Jato Dynamics za rok 2018
Modele Toyoty wchodzące na rynek w 2019 roku:
1. Camry
Toyota Camry wróciła do europejskich salonów marki po kilkunastu latach nieobecności. Ósme wcielenie tego modelu jest na naszym rynku dostępne tylko w jednej wersji nadwoziowej i silnikowej – jako sedan z hybrydowym silnikiem 2.5 Hybrid Dynamic Force o mocy 218 KM, bezstopniową przekładnią e-CVT i napędem na przednie koła. Klienci mają do wyboru trzy warianty wyposażenia: Comfort, Prestige i Executive.
Zachęcamy do przeczytania: Toyota Camry – historia modelu
2. GR Supra
Na nową generację kultowej Supry klienci musieli czekać 17 lat. Obecny model powstaje we współpracy z BMW. Od bawarskiej marki „pożyczono” m.in. system multimedialny, a nawet… silnik. Pod maską Supry znajdziemy 3-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy R6 o mocy 340 KM. Później do oferty ma dołączyć mniejsza jednostka 2.0T.
Zobacz również: Toyota GR Supra – pierwsza jazda
3. ProAce City
ProAce City to ostatnia z 7 tegorocznych premier Toyoty. Wygląd nadwozia tego modelu zdradza wszystko – został opracowany wspólnie z francuskim koncernem PSA. Toyota ProAce City jest jednym z „czworaczków”, obok Citroena Berlingo, Opla Combo Life i Peugeota Riftera.
Warto przeczytać: Citroen Berlingo, Opel Combo Life, Peugeot Rifter – porównanie
Modele Toyoty nieoferowane w Europie:
- Agya
- Allion
- Alphard
- Altis
- Aqua
- Avalon
- Avanza
- Calya
- Century
- Coaster
- Commuter
- Crown
- Grand Hiace
- Corolla Axio
- Corolla EX
- Corolla Fielder
- Duet
- Estima
- Esquire
- Etios
- Fortuner
- Glanza
- Harrier
- Highlander
- Innova
- Ioza
- ix4
- Kijang Innova
- Kluger
- LiteAce
- Mark X
- Noah
- Passo
- Pixis
- Porte
- Prado
- Premio
- Probox
- Pyxis
- Quantum
- RegiusAce
- Roomy
- 4Runner
- Reiz
- Rush
- Sequoia
- Ses’fikile
- Sienna
- Sienta
- Spade
- Succeed
- Tacoma
- Tank
- Tarago
- TownAce
- ToyoAce
- Tundra
- Vellfire
- Ventury
- Ventury Majesty
- Vios
- Wigo
- Vitz
- Voxy
Modele Toyoty oferowane w przeszłości:
- Avensis Verso
- Carina
- Celica
- Corolla Verso
- Cressida
- Hiace
- iQ
- MR2
- Paseo
- Picnic
- Previa
- Starlet
- Tercel
- Urban Cruiser
- Verso-S
- Yaris Verso