Toyota RAV4 - przód

Toyota RAV4 piątej generacji wjechała do salonów sprzedaży w 2019 roku. Ceny tego modelu zaczynają się od 125 900 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

Pierwsza Toyota RAV4 zadebiutowała na rynku 27 lat temu, a jej piąta odsłona trafiła do sprzedaży na początku 2019 roku. Nowy model powstał na modułowej platformie TNGA, która zapewnia lepsze prowadzenie i ma sztywniejszą konstrukcję w porównaniu z poprzednikiem. W aktualnej generacji Ravki nie znajdziemy już wersji z silnikiem wysokoprężnym. Jednak nie ma czego żałować, ponieważ w zamian otrzymaliśmy dopracowany, oszczędny i zarazem całkiem dynamiczny wariant hybrydowy.

Toyota RAV4 (2021)

Toyota RAV4 (2022) – wymiary, pojemność bagażnika

Toyota RAV4 mierzy 460,0 cm długości, 185,5 cm szerokości i 168,5 cm wysokości. Jej rozstaw osi to 269,0 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 580 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1690 l.

Toyota RAV4 (2022) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Paleta dostępnych jednostek napędowych obejmuje 1 silnik benzynowy i 2 hybrydy. W ofercie znajdziemy zarówno wersje przednionapędowe, jak i korzystające z napędu na cztery koła.

Silniki benzynowe:

  • 2.0 Dual VVT-iE (173 KM, 208 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,8 s, prędkość maksymalna: 190 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,9-7,4 l/100 km
  • 2.0 Dual VVT-iE (173 KM, 208 Nm) z bezstopniową przekładnią Direct Shift CVT i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,7 s, prędkość maksymalna: 190 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,9-7,4 l/100 km
  • 2.0 Dual VVT-iE AWD (173 KM, 208 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,9 s, prędkość maksymalna: 190 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,3-7,7 l/100 km
  • 2.0 Dual VVT-iE AWD (173 KM, 208 Nm) z bezstopniową przekładnią Direct Shift CVT i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,0 s, prędkość maksymalna: 190 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,0-7,5 l/100 km

Napęd hybrydowy:

  • 2.5 Hybrid Dynamic Force (218 KM) z bezstopniową przekładnią e-CVT i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,4 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,5-5,8 l/100 km
  • 2.5 Hybrid Dynamic Force AWD-i (222 KM) z bezstopniową przekładnią e-CVT i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,1 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,6-5,9 l/100 km
Toyota RAV4 (2020)
Silnik 2.5 Hybrid Dynamic Force

Nowa Toyota RAV4 (2022) – wersje wyposażenia i ceny

Podane ceny dotyczą aut z silnikami 2.0 Dual VVT-iE/173 KM i manualną skrzynią biegów (w wersjach Active i Comfort – z przednim napędem, a w odmianie Executive – z napędem na wszystkie koła), 2.5 Hybrid/218 KM (Selection) oraz 2.5 Hybrid/222 KM (Adventure). W pozostałych wariantach wyposażenia 218-konna odmiana hybrydowa kosztuje odpowiednio: 151 900 zł (Active), 161 900 zł (Comfort) oraz 192 900 zł (Executive), a dopłata do napędu AWD-i wynosi 10 000 zł. Bezstopniowa przekładnia Direct Shift CVT dla 2.0 Dual VVT-iE/173 KM wymaga 7500 zł dopłaty, a napęd na wszystkie koła – 10 000 zł dopłaty (dostępny tylko w wariancie Comfort). Wszystkie wersje są objęte 3-letnią gwarancją z limitem przebiegu do 100 000 kilometrów.

Toyota RAV4 (2021)

Active – od 125 900 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 17-calowe felgi stalowe z kołpakami i oponami 225/65 R17 (silniki benzynowe)
  • 17-calowe felgi aluminiowe z oponami 225/65 R17 (napęd hybrydowy)
  • Zestaw naprawczy do opon
  • Klimatyzacja manualna z wyświetlaczem cyfrowym (silniki benzynowe)
  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa (napęd hybrydowy)
  • System AVAS – Acoustic Vehicle Alerting System (napęd hybrydowy)
  • Przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
  • Kurtyny powietrzne
  • Kolanowa poduszka powietrzna kierowcy
  • System mocowania fotelików dziecięcych na skrajnych tylnych siedzeniach (ISOFIX)
  • Zabezpieczenie tylnych drzwi przed otwarciem przez dzieci
  • Sygnalizacja niezapiętych pasów bezpieczeństwa
  • Systemy wspomagające działanie układu kierowniczego, hamulcowego i zawieszenia (ABS, EBD, BA, VSC, TRC, EPS)
  • System wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC)
  • System stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSC)
  • Asystent utrzymania pasa ruchu LTA (niedostępny ze skrzynią manualną)
  • Układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) z funkcją powrotu na zadany tor jazdy (SC)
  • Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów
  • Automatyczny ogranicznik prędkości (ASL)
  • Inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC)
  • Układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA)
  • System wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS)
  • System automatycznego powiadamiania ratunkowego (eCall)
  • System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)
  • Selektor trybów jazdy (dostępny wyłącznie z napędem AWD-i)
  • Trail Mode (dostępny wyłącznie z napędem AWD-i)
  • Elektryczny hamulec postojowy
  • Centralny zamek sterowany zdalnie
  • Immobilizer
  • Uruchamianie silnika przyciskiem (napęd hybrydowy)
  • Automatyczne światła z czujnikiem zmierzchu
  • Automatyczna regulacja świateł głównych
  • Automatyczne światła drogowe (AHB)
  • System opóźnionego wyłączenia świateł po zgaszeniu silnika (Follow me home)
  • Światła główne w technologii LED (Basic LED)
  • Światła do jazdy dziennej w technologii LED
  • Tylne światła pozycyjne i stopu w technologii LED
  • Lakierowane klamki zewnętrzne
  • Lakierowane lusterka zewnętrzne
  • Chromowane wykończenie końcówek układu wydechowego
  • Chromowana listwa okienna
  • Tylny spojler
  • Antena dachowa w kształcie płetwy rekina (Shark-fin)
  • Tapicerka materiałowa
  • Fotele z profilowanym podparciem bocznym
  • Regulacja wysokości fotela kierowcy
  • Podłokietnik w pierwszym rzędzie siedzeń
  • Tylna kanapa dzielona i składana w proporcji 60:40
  • System ułatwiający składanie drugiego rzędu siedzeń (Toyota Easy Flat)
  • Podłokietnik w drugim rzędzie siedzeń
  • Podsufitka w jasnej tonacji
  • Wykończenie elementów wnętrza skórą ekologiczną
  • Miękkie materiały wykończeniowe deski rozdzielczej
  • Szare przeszycia tablicy rozdzielczej
  • Multifunkcyjna kierownica z obsługą systemów multimedialnych obszyta skórą
  • Regulacja kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach
  • Gałka dźwigni zmiany biegów obszyta skórą
  • Dywaniki welurowe
  • Nawiewy w drugim rzędzie siedzeń
  • Podwójna podłoga bagażnika
  • Elektrycznie regulowane szyby przednie i tylne
  • Funkcja automatycznego opuszczania i unoszenia szyb kierowcy i pasażera pierwszego rzędu
  • Funkcja automatycznego opuszczania i unoszenia szyb pasażerów drugiego rzędu
  • Elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne
  • Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne
  • Podgrzewane lusterka zewnętrzne
  • Lusterko w osłonie przeciwsłonecznej kierowcy i pasażera
  • Roleta bagażnika zasłaniająca przestrzeń bagażową
  • Obracana podwójna podłoga bagażnika (spód wykończony materiałem antypoślizgowym)
  • Zestaw haczyków w bagażniku do zabezpieczenia bagażu
  • Dwa gniazda 12V w konsoli centralnej
  • Gniazdo 12V w przestrzeni bagażowej
  • Analogowy prędkościomierz
  • Obrotomierz
  • Wskaźnik stanu hybrydowego układu napędowego (napęd hybrydowy)
  • Komputer pokładowy
  • 4,2-calowy kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników
  • System multimedialny Toyota Touch 2 z 8-calowym kolorowym ekranem dotykowym
  • Obsługa stacji radiowych w technologii cyfrowej (DAB)
  • System Bluetooth umożliwiający bezprzewodową łączność z telefonem
  • Port USB w konsoli centralnej
  • Interfejs Android Auto, interfejs Apple CarPlay
  • 6 głośników

Comfort – od 135 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Active oraz dodatkowo:

  • 17-calowe felgi aluminiowe z oponami 225/65 R17 (wszystkie wersje silnikowe)
  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa (wszystkie wersje silnikowe)
  • System wspomagający zjazd ze wzniesienia DAC (dostępny wyłącznie z silnikiem benzynowy, skrzynią bezstopniową i napędem AWD)
  • Selektor trybów jazdy w terenie (dostępny wyłącznie z silnikiem benzynowy, skrzynią bezstopniową i napędem AWD)
  • Dynamic Torque Vectoring (dostępny wyłącznie z silnikiem benzynowy, skrzynią bezstopniową i napędem AWD)
  • Tylne czujniki parkowania
  • Kamera cofania ze statycznymi liniami pomocniczymi
  • Uruchamianie silnika przyciskiem (wszystkie wersje silnikowe)
  • Inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu
  • Światła przeciwmgielne w technologii LED
  • Lakierowany przedni grill w kolorze grafitowym
  • Osłona przedniego zderzaka w kolorze srebrnym
  • Osłona tylnego zderzaka w kolorze szarym
  • Relingi dachowe w kolorze fortepianowej czerni
  • Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne
  • Cyfrowy prędkościomierz
  • Zegary Optitron z diodami LED z indywidualnie podświetlonymi cyframi i wskaźnikami
  • 7-calowy kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników
Toyota RAV4 (2020)
Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna to wyposażenie seryjne każdej hybrydy (w odmianie benzynowej dopiero od wersji Comfort).

Selection – od 182 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Comfort oraz dodatkowo:

  • 19-calowe felgi aluminiowe w kolorze fortepianowej czerni z oponami 235/55 R19
  • Przednie i tylne czujniki parkowania
  • System bezkluczykowego dostępu do samochodu (Inteligentny kluczyk)
  • Spryskiwacze przednich świateł
  • Światła główne w technologii LED
  • Kierunkowskazy w technologii LED
  • Lakierowane lusterka zewnętrzne w kolorze fortepianowej czerni
  • Zderzaki, nadkola i progi w kolorze fortepianowej czerni
  • Tylny dyfuzor w kolorze fortepianowej czerni
  • Dach w kolorze fortepianowej czerni
  • Podgrzewana przednia szyba
  • Przyciemniane szyby tylne
  • Tapicerka skórzana (skóra syntetyczna)
  • Elektryczna regulacja położenia fotela kierowcy
  • Elektryczna regulacja wysokości fotela kierowcy
  • Elektryczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego fotela kierowcy
  • Podgrzewane fotele przednie
  • Podsufitka w ciemnej tonacji
  • Podgrzewana kierownica
  • System dodatkowego nastrojowego oświetlenia wnętrza diodami LED
  • Elektrycznie unoszone drzwi bagażnika otwierane bezdotykowo
  • Gniazdo 12V w konsoli centralnej
  • Stacja do bezprzewodowego ładowania telefonu w konsoli centralnej
  • Trzy porty USB w konsoli centralnej
  • Dwa porty USB w konsoli centralnej w drugim rzędzie siedzeń
Toyota RAV4 (2021)
System Premium Audio JBL z 9 głośnikami jest dostępny w pakiecie za 5900 zł dla wersji Selection oraz Executive Hybrid.

Adventure – od 199 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Selection oraz dodatkowo:

  • 19-calowe felgi aluminiowe w kolorze czarnym matowym z oponami 235/55 R19
  • System monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM)
  • System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA)
  • Kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi
  • Monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni Panoramic View Monitor
  • Osłona tylnego zderzaka w kolorze srebrnym
  • Tapicerka skórzana (skóra naturalna i syntetyczna)
  • Podsufitka w jasnej tonacji
  • Lusterko wsteczne z kolorowym wyświetlaczem cyfrowym
Toyota RAV4 (2020)
Kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi to standard w odmianach Adventure i Executive (od wersji Comfort wyposażeniem seryjnym jest kamera cofania ze statycznymi liniami).

Executive – od 173 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Comfort oraz dodatkowo:

  • 19-calowe felgi aluminiowe z oponami 235/55 R19
  • System monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM)
  • System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA) z funkcją automatycznego hamowania (napęd hybrydowy)
  • Układ detekcji przeszkód ICS (napęd hybrydowy)
  • Przednie i tylne czujniki parkowania
  • Kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi
  • Monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni Panoramic View Monitor (napęd hybrydowy)
  • System bezkluczykowego dostępu do samochodu (Inteligentny kluczyk)
  • Spryskiwacze przednich świateł
  • Światła główne w technologii LED
  • Kierunkowskazy w technologii LED
  • Chromowane klamki zewnętrzne
  • Podgrzewana przednia szyba
  • Przyciemniane szyby tylne
  • Tapicerka skórzana z perforacją (skóra naturalna i syntetyczna)
  • Elektryczna regulacja położenia fotela kierowcy
  • Elektryczna regulacja wysokości fotela kierowcy
  • Elektryczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego fotela kierowcy
  • Elektryczna regulacja fotela pasażera (8-kierunkowa)
  • Pamięć ustawień fotela kierowcy
  • Wentylowane fotele przednie
  • Podgrzewane fotele przednie
  • Podgrzewane skrajne siedzenia na tylnej kanapie
  • Wykończenie elementów wnętrza w kolorze beżowym, szarym lub czarnym
  • Brązowe przeszycia tablicy rozdzielczej (z wnętrzem w kolorze beżowym lub szarym)
  • Szare przeszycia tablicy rozdzielczej (z wnętrzem w kolorze czarnym)
  • Podgrzewana kierownica
  • System dodatkowego nastrojowego oświetlenia wnętrza diodami LED
  • Lusterko wsteczne z kolorowym wyświetlaczem cyfrowym
  • Elektrycznie unoszone drzwi bagażnika otwierane bezdotykowo
  • Gniazdo 12V w konsoli centralnej
  • Stacja do bezprzewodowego ładowania telefonu w konsoli centralnej
  • Trzy porty USB w konsoli centralnej
  • Dwa porty USB w konsoli centralnej w drugim rzędzie siedzeń

Więcej na temat nowej Toyoty RAV4:

Toyota RAV4 2.5 Hybrid FWD – nasz test

Toyota RAV4 2.5 Hybrid i-AWD – test napędu 4×4

Toyota RAV4 2.5 Hybrid kontra Honda CR-V Hybrid – porównanie

20 KOMENTARZE

      • Hybrydę od Toyoty mamy na rynku masowym od 1997 roku czyli w tym roku będzie 25 rocznica. Ten konkretny silnik (2.5 hybrid 2AR-FXE) jest dostępny w Toyocie Camry oraz Lexusie ES od 2011 roku czyli ponad 10 lat.

  1. My mamy ten samochód i jesteśmy bardzo zadowoleni. Do zakupu przekonała nas oszczędność, jak i dużo miejsca. Mamy trójkę dzieci. Tu można więcej poczytać o spalaniu dziendobry.tvn.pl/a/spalanie-w-samochodzie-hybrydowym-w-miescie-i-na-trasie .

  2. Oj dziwny ten samochod. Dynamiczny uklad napedowy w wersji hybrydowej ale cale mnostwo drobnych denerwujacych rozwiazan. Poczawszy od slabej jakosci wyswietlacza, plastikowych przyciskow z innej epoki, twardych podlokietnikow, bardzo slabych niewygodnych siedzen (trzymanie boczne, jakosc materialow) a skonczywszy na slabym wyciszeniu nadwozia i braku regulacji wysokosci siedziska pasazera.
    I co z tego ze dynamiczna hybryda z fajnym automatem. I co z tego ze relatywnie malo pali (od 6 do 9l) jak cena spora i te wyzej wymienione mankamenty psuja caly obraz tego samochodu. Drugi raz nie kupie, doloze troche wiecej i wezme samochod do ktorego bede wsiadal z radoscia. Jetem rozczarowany.

    • Jezeli wzioles uboga wersje za mniejsze pieniadze to mozesz byc nie zadowolony, to nie znaczy zeby od razu krytykowac
      Uwazam ze lepiej doplacic I cieszyc sie z tego auta. Mam rav4 dynamic premium z panoramicznym dachem siedzenia sportowe glosniki jbl kamera 360 stopni nic wiecej do szczescia nie trzeba. Pozdrawiam

  3. mam dylemat albo kia sorento plug in (7 miejsc ) super komfort, wszystkie możliwe bajery albo toyota rav4 (5miejsc) brak komfortu ale za to fajne przyspieszenie i wiekszy zasieg… obydwa w identycznej cenie za ok 240 tys(najbogatsze wersje z dachem pan.)

    • Bierz ravke plugin. Ja bym to zrobił bez wahania tylko trochę za droga jak na moja kieszeń. Mam zwykła ravke i komfort jest wysoki.

  4. Auto niby fajne, daje frajdę z jazdy, ale reszta jest zrobiona jakby na złość. nawigacja fabryczna jest tak zje…a, że aż ciężko uwieżyć. Jest niby aplikacja na telefon sprzężona z samochodem, ale nie współdziała z resztą świata. USB jest mnóstwo, ale połączony z autem jest tylko jeden: albo słucham muzyki, albo android auto (mogę niby dokupić HUBa USB). Niby podświetlone półki, miejsce na nogi, ale z przycisków podświetlili tylko szybę kierowcy, więc jak nie wiecie gdzie jest odryglowanie drzwi to po ciemku nie wpuścicie pasażera. Naprawdę przykro mi się zrobiło jak przeczytałem na forum, że inni kupują panel z maluszka chr, który pasuje do rav4 i w ten sposób podświetlają się przyciski (brak podświetlenia przycisku w bagażniku, opisów lampek na górnej konsoli co czynie ją bezużyteczną), a już uwłaczające są porady aby sobie kupić haczyki z skody do uchwytów na torby w bagażniku…
    Zastanówcie się nad Volvo, audio 3x lepsze od jbl’a, intuicyjny panel, itp..
    Spalanie rav4 hybrydy 222km, to naprawdę 7,5l i więcej, chyba że się jeździ jak ostatni… i dotaczacie się do skrzyżowań po 200m.

  5. Zgadzam się z krytycznymi głosami – auto się nieźle zbiera, całkiem nieźle prowadzi i to tyle co o nim można dobrego powiedzieć. Reszta rzeczy jest albo niedopracowana albo wręcz mega irytująca (przyciski górnych lampek zaprojektował naprawdę jakiś niedorozwój umysłowy, brak podświetleń klawiszy na drzwiach – wszystko to prawda, do tego gigantyczne pokrętła klimy – po co? za to gałka radia mała i daleko). Samych błędów w oprogramowaniu naliczyłem chyba z 9, widać że robiono to niechlujnie albo w pośpiechu. W czasie roku użytkowania główny ekran zaliczył kilkakrotnie pełen zwis i reset (co wyłącza go na jakieś 30 sekund, również kamerę cofania). Klapa bagażnika zamyka się dobrze tylko jak auto prosto stoi, inaczej trzeba j–ć żeby się zamknęła (a w ogóle w bagażniku jest zaskakująco mało miejsca, szczególnie w górę – szok! Wzdłuż też mniej niż się wydaje, bo klapa po zamknięciu zabiera z 10cm). Takie rzeczy jak to, że odtwarzacz audio nie radzi sobie z zerowymi przerwami między utworami albo myli odczyt czasu na dłuższych kawałkach to doprawdy drobiazg. Zastanawiam się, czy to coś jeszcze powinno się nazywać toyota albo czy jakiś ważny Japończyk nie powinien popełnić honorowego seppuku po zaproponowaniu tego czegoś ludziom.

  6. piszecie o pierdółkach mam ravke i… Najgorsze tylne drzwi zachodzą na nadkola to jest paranoja brudne drzwi i nadkola i uszczelki wśiadasz i jesteś upaćkany do pasa a za kilka lat uszczelki do wymiany i korozja pod spodem. Rok mam samochód a wącha są już….. Co będzie dalej.

    • O czym ty mowisz :/ pierwsze slysze mam to auto, 2021 pierwszy wlasciciel, nie mam tego problemu, chyba ze w lesie mieszkasz, sorry ale az zle sie to czyta, coding dzieci wchodza do tego auta I nie narzekam.

  7. Na plugin za wczesnie tym bardziej w pl, dajmy Im czasu Aby naprawde stworzyli dobre auta na tym poziome I Aby kraje byly wystarczajace rozwiniete. Zalozenie plugin w swoim domu duzo kosztuje. Hybryda jest najlepsza
    Rav4 jak na Suva bardzo szybka I oszczedna, nie ma porownania. I pamietaj ze jezeli chodzi o hybrid to toyota byla pierwsza z tym tematem I ma najwiecej doswiadczenia I robi najlepsze auta hybrydowe. Dodam jeszcze bo sama posiadam to auto ze miejsca jest duzo I za duzo. Pozdrawiam

  8. Andrzej: Gdy w październiku 2021 zamawiałem hybrydę Rav4 Comfort z rocznika 2022 cały czas przedstawiano mi jej specyfikację m. in. z podgrzewanymi przednimi fotelami. Byłem przekonany, że otrzymam wyposażone jak na COMFORT przystało. Post factum okazało się się, że Comfort ad 2022 to droższy komfort niż Comfort ad 2021, ale też Comfort bez bez konfortu jakim są podgrzewane przednie fotele. Dilerzy nie palą się do dorabiania podgrzewania, bo się zapalały! W pakiecie też są niedostępne. DROŻEJ I GORZEJ.

    • Mieliśmy dokładnie taką samą sytuację. Na chwilę obecną jeszcze nie doszliśmy do porozumienia z dealerem. Komfort miał być z podgrzewanymi fotelami a otrzymaliśmy bez. Trochę nas to zawiodło.
      Czy Pan coś wskórał?

  9. a ja i tak kupuję rav 4 selection 4×4 . NIC nie jest w stanie mnie zniechęcić do odstąpienia od umowy , zaliczka poszła . Odbiór do końca lipca 2022 r. Polecam ,( jeśli ktoś ma problemy z dilerem) TOYOTĘ Zabrze pana Krystiana.

  10. nie będziecie zadowoleni – jeżdżę służbowo najbogatszą wersją hybrydową z 2021r…. auto jest irytujące, twarde podłokietniki, realne spalanie tego „oszczędnego i ekologicznego” auta to 9l/100km i więcej. Jakośś wykończenia słaba, software do bani. Dobrze, że auto służbowe i nie musialem za nie płacić. Legenda toyoty się skończyła. Dodam, że prywatnie jeżdżę starszą od toyoty hondą i nie ma w niej poczucia „plastikowości” i :tymczasowości” – byle do końca gwarancji. Acha – po pierwszej zimie w rav4 zaczęły się brązowe wykwity – a cóż to była za zima? bez śniegu i soli niemal – irytujące tym bardziej, że co tydzień myłem podwozie auta z soli

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj