Toyota RAV4 piątej generacji wjechała do salonów sprzedaży w 2019 roku. Ceny tego modelu zaczynają się od 146 900 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.
Pierwsza Toyota RAV4 zadebiutowała na rynku w 1994 roku, a jej piąta odsłona trafiła do sprzedaży na początku 2019 roku. Aktualny model powstał na modułowej platformie TNGA, która zapewnia lepsze prowadzenie i ma sztywniejszą konstrukcję w porównaniu z poprzednikiem. Paleta dostępnych jednostek napędowych obejmuje benzynowy silnik 2.0 Dual VVT-iE (173 KM) oraz aż trzy wersje hybrydowe. Klasyczna hybryda jest oferowana z przednim napędem (218 KM) lub z napędem na cztery koła AWD-i (222 KM), natomiast wariant plug-in ma 306 KM i napęd na obie osie. Tej ostatniej odmianie poświęciliśmy osobny artykuł: Toyota RAV4 Plug-in Hybrid – opis wersji i cennik
Toyota RAV4 (2023) – wymiary, pojemność bagażnika
Toyota RAV4 mierzy 460,0 cm długości, 185,5 cm szerokości i 168,5 cm wysokości. Jej rozstaw osi to 269,0 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 580 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1690 l.
Toyota RAV4 (2023) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa
Gama silnikowa obejmuje 1 jednostkę benzynową oraz 2 hybrydy. W ofercie znajdziemy zarówno wersje przednionapędowe, jak i korzystające z napędu na cztery koła.
Silniki benzynowe:
- 2.0 Dual VVT-iE (173 KM, 208 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,8 s, prędkość maksymalna: 190 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,9-7,4 l/100 km
- 2.0 Dual VVT-iE (173 KM, 208 Nm) z bezstopniową przekładnią Direct Shift CVT i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,7 s, prędkość maksymalna: 190 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,9-7,4 l/100 km
- 2.0 Dual VVT-iE AWD (173 KM, 208 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,9 s, prędkość maksymalna: 190 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,3-7,7 l/100 km
- 2.0 Dual VVT-iE AWD (173 KM, 208 Nm) z bezstopniową przekładnią Direct Shift CVT i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,0 s, prędkość maksymalna: 190 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,0-7,5 l/100 km
Napęd hybrydowy:
- 2.5 Hybrid Dynamic Force (218 KM) z bezstopniową przekładnią e-CVT i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,4 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,5-5,8 l/100 km
- 2.5 Hybrid Dynamic Force AWD-i (222 KM) z bezstopniową przekładnią e-CVT i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,1 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,6-5,9 l/100 km

Nowa Toyota RAV4 (2023) – wersje wyposażenia i ceny
Podane ceny dotyczą aut z silnikami 2.0 Dual VVT-iE/173 KM (Active i Comfort), 2.5 Hybrid/218 KM (Selection i Executive) oraz 2.5 Hybrid/222 KM (Adventure i GR Sport). W pozostałych wersjach wyposażenia 222-konna hybryda kosztuje odpowiednio: 180 700 zł (Comfort), 202 000 zł (Selection) oraz 208 500 zł (Executive), a 218-konny wariant został wyceniony na 171 500 zł (Comfort). Dopłata do bezstopniowej przekładni Direct Shift CVT dla 2.0 Dual VVT-iE/173 KM wynosi 7500 zł (Comfort i Active), a dopłata do napędu AWD wynosi 10 000 zł (Comfort). Toyota RAV4 jest objęta 3-letnią gwarancją z limitem przebiegu do 100 000 kilometrów.
Active – od 146 900 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 17-calowe felgi stalowe z kołpakami i oponami 225/65 R17
- Zestaw naprawczy do opon
- Klimatyzacja manualna z wyświetlaczem cyfrowym
- Nawiewy w drugim rzędzie siedzeń
- Przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
- Kolanowa poduszka powietrzna kierowcy
- Kurtyny powietrzne
- Sygnalizacja niezapiętych pasów bezpieczeństwa
- System mocowania fotelików dziecięcych na skrajnych tylnych siedzeniach (ISOFIX)
- Systemy wspomagające działanie układu kierowniczego, hamulcowego i zawieszenia (ABS, EBD, BA, VSC, TRC, EPS)
- System wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC)
- System stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSC)
- Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów
- Układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) z funkcją powrotu na zadany tor jazdy (SC)
- Asystent utrzymania pasa ruchu LTA (niedostępny z manualną skrzynią biegów)
- System wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS)
- Układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA)
- Automatyczny ogranicznik prędkości (ASL)
- Inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC)
- System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)
- System automatycznego powiadamiania ratunkowego (eCall)
- Elektryczny hamulec postojowy
- Immobilizer
- Centralny zamek sterowany zdalnie
- Zabezpieczenie tylnych drzwi przed otwarciem przez dzieci
- Automatyczne światła z czujnikiem zmierzchu
- Automatyczne światła drogowe (AHB)
- System opóźnionego wyłączenia świateł po zgaszeniu silnika (Follow me home)
- Światła główne w technologii LED (Basic LED)
- Automatyczna regulacja świateł głównych
- Światła do jazdy dziennej w technologii LED
- Tylne światła pozycyjne i stopu w technologii LED
- Lakierowane klamki zewnętrzne
- Lakierowane lusterka zewnętrzne
- Tylny spojler
- Antena dachowa w kształcie płetwy rekina (Shark-fin)
- Chromowane wykończenie końcówek układu wydechowego
- Chromowana listwa okienna
- Kierownica obszyta skórą
- Multifunkcyjna kierownica z obsługą systemów multimedialnych
- Regulacja kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach
- Gałka dźwigni zmiany biegów obszyta skórą
- Wykończenie elementów wnętrza skórą ekologiczną
- Miękkie materiały wykończeniowe deski rozdzielczej
- Szare przeszycia tablicy rozdzielczej
- Podsufitka w jasnej tonacji
- Tapicerka materiałowa
- Fotele przednie z profilowanym podparciem bocznym
- Regulacja wysokości fotela kierowcy
- Tylna kanapa dzielona i składana w proporcji 60:40
- System ułatwiający składanie drugiego rzędu siedzeń (Toyota Easy Flat)
- Dywaniki welurowe
- Podłokietnik w pierwszym rzędzie siedzeń
- Podłokietnik w drugim rzędzie siedzeń
- Podwójna podłoga bagażnika
- Roleta bagażnika zasłaniająca przestrzeń bagażową
- Zestaw haczyków w bagażniku do zabezpieczenia bagażu
- Obracana podwójna podłoga bagażnika (spód wykończony materiałem antypoślizgowym)
- Lusterko w osłonie przeciwsłonecznej kierowcy i pasażera
- Elektrycznie regulowane i składane lusterka zewnętrzne
- Podgrzewane lusterka zewnętrzne
- Elektrycznie regulowane szyby przednie i tylne
- Funkcja automatycznego opuszczania i unoszenia szyb kierowcy i pasażera
- Funkcja automatycznego opuszczania i unoszenia szyb pasażerów drugiego rzędu
- Dwa gniazda 12V w konsoli centralnej
- Gniazdo 12V w przestrzeni bagażowej
- Port USB w konsoli centralnej
- 7-calowy kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników
- System multimedialny Toyota Smart Connect z 10,5-calowym kolorowym ekranem dotykowym HD
- Nawigacja Connected z mapami online i 4-letnią darmową transmisją danych
- System Bluetooth umożliwiający bezprzewodową łączność z telefonem
- Interfejs Android Auto, interfejs Apple CarPlay
- Inteligentny asystent głosowy
- Usługi łączności Toyota Connected Car
- Zdalne sterowanie klimatyzacją poprzez aplikację MyT
- Zdalne uruchamianie świateł awaryjnych poprzez aplikację MyT
- Zdalne odblokowywanie i blokowanie zamka centralnego poprzez aplikację MyT
- Obsługa stacji radiowych w technologii cyfrowej (DAB)
- 6 głośników
Comfort – od 156 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Active oraz dodatkowo:
- 17-calowe felgi aluminiowe z oponami 225/65 R17
- Klimatyzacja automatyczna (dwustrefowa)
- System AVAS – Acoustic Vehicle Alerting System (napęd hybrydowy)
- Tylne czujniki parkowania
- Kamera cofania ze statycznymi liniami pomocniczymi
- Uruchamianie silnika przyciskiem
- Inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu
- Światła przeciwmgielne w technologii LED
- Lakierowany przedni grill w kolorze grafitowym
- Osłona przedniego zderzaka w kolorze srebrnym
- Osłona tylnego zderzaka w kolorze szarym
- Relingi dachowe w kolorze fortepianowej czerni
- Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne
- Digital Cockpit – 12,3-calowy cyfrowy wyświetlacz na tablicy wskaźników

Selection – od 192 800 zł, obejmuje wyposażenie wersji Comfort oraz dodatkowo:
- 19-calowe felgi aluminiowe w kolorze fortepianowej czerni z oponami 235/55 R19
- Przednie i tylne czujniki parkowania
- System bezkluczykowego dostępu do samochodu (Inteligentny kluczyk)
- Elektrycznie unoszone drzwi bagażnika otwierane bezdotykowo
- Światła główne w technologii LED
- Spryskiwacze przednich świateł
- Kierunkowskazy w technologii LED
- Lakierowane lusterka zewnętrzne w kolorze fortepianowej czerni
- Lakierowany przedni grill w kolorze czarnym
- Zderzaki, nadkola i progi w kolorze fortepianowej czerni
- Tylny dyfuzor w kolorze fortepianowej czerni
- Dach w kolorze fortepianowej czerni
- Podgrzewana przednia szyba
- Przyciemniane szyby tylne
- Podgrzewana kierownica
- Podsufitka w ciemnej tonacji
- Tapicerka skórzana (skóra syntetyczna)
- Elektryczna regulacja położenia fotela kierowcy
- Elektryczna regulacja wysokości fotela kierowcy
- Elektryczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego fotela kierowcy
- Podgrzewane fotele przednie
- System dodatkowego nastrojowego oświetlenia wnętrza diodami LED
- Gniazdo 12V w konsoli centralnej
- Trzy porty USB w konsoli centralnej
- Dwa porty USB w konsoli centralnej w drugim rzędzie siedzeń
- Stacja do bezprzewodowego ładowania telefonu w konsoli centralnej

Adventure – od 205 800 zł, obejmuje wyposażenie wersji Comfort oraz dodatkowo:
- 19-calowe felgi aluminiowe w kolorze czarnym matowym z oponami 235/55 R19
- System monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM)
- System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA)
- Przednie i tylne czujniki parkowania
- Kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi
- Monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (Panoramic View Monitor)
- System bezkluczykowego dostępu do samochodu (Inteligentny kluczyk)
- Elektrycznie unoszone drzwi bagażnika otwierane bezdotykowo
- Światła główne w technologii LED
- Spryskiwacze przednich świateł
- Kierunkowskazy w technologii LED
- Osłona tylnego zderzaka w kolorze srebrnym
- Podgrzewana przednia szyba
- Przyciemniane szyby tylne
- Podgrzewana kierownica
- Pomarańczowe przeszycia konsoli centralnej, osłony dźwigni zmiany biegów i kierownicy
- Tapicerka skórzana (skóra syntetyczna) w kolorze czarnym z pomarańczowymi przeszyciami
- Elektryczna regulacja położenia fotela kierowcy
- Elektryczna regulacja wysokości fotela kierowcy
- Elektryczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego fotela kierowcy
- Podgrzewane fotele przednie
- System dodatkowego nastrojowego oświetlenia wnętrza diodami LED
- Lusterko wsteczne z kolorowym wyświetlaczem cyfrowym
- Gniazdo 12V w konsoli centralnej
- Trzy porty USB w konsoli centralnej
- Dwa porty USB w konsoli centralnej w drugim rzędzie siedzeń
- Stacja do bezprzewodowego ładowania telefonu w konsoli centralnej

Executive – od 199 300 zł, obejmuje wyposażenie wersji Comfort oraz dodatkowo:
- 19-calowe felgi aluminiowe z oponami 235/55 R19
- System monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM)
- System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA) z funkcją automatycznego hamowania
- Układ detekcji przeszkód (ICS)
- Przednie i tylne czujniki parkowania
- Kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi
- Monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (Panoramic View Monitor)
- System bezkluczykowego dostępu do samochodu (Inteligentny kluczyk)
- Elektrycznie unoszone drzwi bagażnika otwierane bezdotykowo
- Światła główne w technologii LED
- Spryskiwacze przednich świateł
- Kierunkowskazy w technologii LED
- Chromowane klamki zewnętrzne
- Podgrzewana przednia szyba
- Przyciemniane szyby tylne
- Podgrzewana kierownica
- Manetki zmiany biegów przy kierownicy
- Wykończenie elementów wnętrza w kolorze beżowym, szarym lub ciemnym
- Brązowe lub szare przeszycia tablicy rozdzielczej
- Tapicerka skórzana z perforacją (skóra naturalna i syntetyczna)
- Elektryczna regulacja położenia fotela kierowcy
- Elektryczna regulacja wysokości fotela kierowcy
- Elektryczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego fotela kierowcy
- Elektryczna regulacja fotela pasażera (8-kierunkowa)
- Pamięć ustawień fotela kierowcy
- Podgrzewane fotele przednie
- Wentylowane fotele przednie
- Podgrzewane skrajne siedzenia na tylnej kanapie
- System dodatkowego nastrojowego oświetlenia wnętrza diodami LED
- Lusterko wsteczne z kolorowym wyświetlaczem cyfrowym
- Gniazdo 12V w konsoli centralnej
- Trzy porty USB w konsoli centralnej
- Dwa porty USB w konsoli centralnej w drugim rzędzie siedzeń
- Stacja do bezprzewodowego ładowania telefonu w konsoli centralnej

GR Sport – od 215 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Executive oraz dodatkowo:
- 19-calowe felgi aluminiowe GR SPORT z oponami 235/55 R19
- Elementy stylistyczne wersji GR SPORT
- Lakierowany przedni grill GR SPORT w kolorze grafitowym
- Zderzaki, nadkola i progi w kolorze fortepianowej czerni
- Tylny dyfuzor GR SPORT w kolorze fortepianowej czerni
- Emblemat specjalnej wersji „GR SPORT” na klapie bagażnika
- Dach w kolorze fortepianowej czerni
- Wykończenie elementów wnętrza w kolorze czarnym
- Podsufitka w ciemnej tonacji
- Tapicerka skórzana Black Alcantara (skóra naturalna i syntetyczna)
Więcej na temat nowej Toyoty RAV4:
Toyota RAV4 2.5 Hybrid FWD – nasz test
Toyota RAV4 2.5 Hybrid i-AWD – test napędu 4×4
Toyota RAV4 2.5 Hybrid kontra Honda CR-V Hybrid – porównanie
Toyota RAV4 2.5 Hybrid kontra Ford Kuga 2.5 Hybrid – porównanie
Toyota RAV4 kontra Honda CR-V i Subaru Forester- porównanie 2020
Toyota RAV4 kontra Honda CR-V i Subaru Forester- porównanie 2022
Auta te kiedyś może i ok, teraz robią się za drogie i za plastikowe.
Rav4 z wyglądem poszła w dziwnym kierunku, ale niezawodności jaka niesie za sobą 2.5 hybryda nie można jej odmówić.
Proszę Pana jaka niezawodność? a ile lat mamy na rynku to auto ,żeby takie wnioski pisać?
Pozdrawiam
Hybrydę od Toyoty mamy na rynku masowym od 1997 roku czyli w tym roku będzie 25 rocznica. Ten konkretny silnik (2.5 hybrid 2AR-FXE) jest dostępny w Toyocie Camry oraz Lexusie ES od 2011 roku czyli ponad 10 lat.
My mamy ten samochód i jesteśmy bardzo zadowoleni. Do zakupu przekonała nas oszczędność, jak i dużo miejsca. Mamy trójkę dzieci. Tu można więcej poczytać o spalaniu dziendobry.tvn.pl/a/spalanie-w-samochodzie-hybrydowym-w-miescie-i-na-trasie .
do @elena: Jak się sprawdza jako wozidło dla trójki dzieci? Foteliki są wszystkie obok siebie przodem do kierunku jazdy?
Oj dziwny ten samochod. Dynamiczny uklad napedowy w wersji hybrydowej ale cale mnostwo drobnych denerwujacych rozwiazan. Poczawszy od slabej jakosci wyswietlacza, plastikowych przyciskow z innej epoki, twardych podlokietnikow, bardzo slabych niewygodnych siedzen (trzymanie boczne, jakosc materialow) a skonczywszy na slabym wyciszeniu nadwozia i braku regulacji wysokosci siedziska pasazera.
I co z tego ze dynamiczna hybryda z fajnym automatem. I co z tego ze relatywnie malo pali (od 6 do 9l) jak cena spora i te wyzej wymienione mankamenty psuja caly obraz tego samochodu. Drugi raz nie kupie, doloze troche wiecej i wezme samochod do ktorego bede wsiadal z radoscia. Jetem rozczarowany.
Jezeli wzioles uboga wersje za mniejsze pieniadze to mozesz byc nie zadowolony, to nie znaczy zeby od razu krytykowac
Uwazam ze lepiej doplacic I cieszyc sie z tego auta. Mam rav4 dynamic premium z panoramicznym dachem siedzenia sportowe glosniki jbl kamera 360 stopni nic wiecej do szczescia nie trzeba. Pozdrawiam
Biedaku nie bajeruj.
mam dylemat albo kia sorento plug in (7 miejsc ) super komfort, wszystkie możliwe bajery albo toyota rav4 (5miejsc) brak komfortu ale za to fajne przyspieszenie i wiekszy zasieg… obydwa w identycznej cenie za ok 240 tys(najbogatsze wersje z dachem pan.)
Bierz ravke plugin. Ja bym to zrobił bez wahania tylko trochę za droga jak na moja kieszeń. Mam zwykła ravke i komfort jest wysoki.
Auto niby fajne, daje frajdę z jazdy, ale reszta jest zrobiona jakby na złość. nawigacja fabryczna jest tak zje…a, że aż ciężko uwieżyć. Jest niby aplikacja na telefon sprzężona z samochodem, ale nie współdziała z resztą świata. USB jest mnóstwo, ale połączony z autem jest tylko jeden: albo słucham muzyki, albo android auto (mogę niby dokupić HUBa USB). Niby podświetlone półki, miejsce na nogi, ale z przycisków podświetlili tylko szybę kierowcy, więc jak nie wiecie gdzie jest odryglowanie drzwi to po ciemku nie wpuścicie pasażera. Naprawdę przykro mi się zrobiło jak przeczytałem na forum, że inni kupują panel z maluszka chr, który pasuje do rav4 i w ten sposób podświetlają się przyciski (brak podświetlenia przycisku w bagażniku, opisów lampek na górnej konsoli co czynie ją bezużyteczną), a już uwłaczające są porady aby sobie kupić haczyki z skody do uchwytów na torby w bagażniku…
Zastanówcie się nad Volvo, audio 3x lepsze od jbl’a, intuicyjny panel, itp..
Spalanie rav4 hybrydy 222km, to naprawdę 7,5l i więcej, chyba że się jeździ jak ostatni… i dotaczacie się do skrzyżowań po 200m.
Zgadzam się z krytycznymi głosami – auto się nieźle zbiera, całkiem nieźle prowadzi i to tyle co o nim można dobrego powiedzieć. Reszta rzeczy jest albo niedopracowana albo wręcz mega irytująca (przyciski górnych lampek zaprojektował naprawdę jakiś niedorozwój umysłowy, brak podświetleń klawiszy na drzwiach – wszystko to prawda, do tego gigantyczne pokrętła klimy – po co? za to gałka radia mała i daleko). Samych błędów w oprogramowaniu naliczyłem chyba z 9, widać że robiono to niechlujnie albo w pośpiechu. W czasie roku użytkowania główny ekran zaliczył kilkakrotnie pełen zwis i reset (co wyłącza go na jakieś 30 sekund, również kamerę cofania). Klapa bagażnika zamyka się dobrze tylko jak auto prosto stoi, inaczej trzeba j–ć żeby się zamknęła (a w ogóle w bagażniku jest zaskakująco mało miejsca, szczególnie w górę – szok! Wzdłuż też mniej niż się wydaje, bo klapa po zamknięciu zabiera z 10cm). Takie rzeczy jak to, że odtwarzacz audio nie radzi sobie z zerowymi przerwami między utworami albo myli odczyt czasu na dłuższych kawałkach to doprawdy drobiazg. Zastanawiam się, czy to coś jeszcze powinno się nazywać toyota albo czy jakiś ważny Japończyk nie powinien popełnić honorowego seppuku po zaproponowaniu tego czegoś ludziom.
piszecie o pierdółkach mam ravke i… Najgorsze tylne drzwi zachodzą na nadkola to jest paranoja brudne drzwi i nadkola i uszczelki wśiadasz i jesteś upaćkany do pasa a za kilka lat uszczelki do wymiany i korozja pod spodem. Rok mam samochód a wącha są już….. Co będzie dalej.
O czym ty mowisz :/ pierwsze slysze mam to auto, 2021 pierwszy wlasciciel, nie mam tego problemu, chyba ze w lesie mieszkasz, sorry ale az zle sie to czyta, coding dzieci wchodza do tego auta I nie narzekam.
Na plugin za wczesnie tym bardziej w pl, dajmy Im czasu Aby naprawde stworzyli dobre auta na tym poziome I Aby kraje byly wystarczajace rozwiniete. Zalozenie plugin w swoim domu duzo kosztuje. Hybryda jest najlepsza
Rav4 jak na Suva bardzo szybka I oszczedna, nie ma porownania. I pamietaj ze jezeli chodzi o hybrid to toyota byla pierwsza z tym tematem I ma najwiecej doswiadczenia I robi najlepsze auta hybrydowe. Dodam jeszcze bo sama posiadam to auto ze miejsca jest duzo I za duzo. Pozdrawiam
Andrzej: Gdy w październiku 2021 zamawiałem hybrydę Rav4 Comfort z rocznika 2022 cały czas przedstawiano mi jej specyfikację m. in. z podgrzewanymi przednimi fotelami. Byłem przekonany, że otrzymam wyposażone jak na COMFORT przystało. Post factum okazało się się, że Comfort ad 2022 to droższy komfort niż Comfort ad 2021, ale też Comfort bez bez konfortu jakim są podgrzewane przednie fotele. Dilerzy nie palą się do dorabiania podgrzewania, bo się zapalały! W pakiecie też są niedostępne. DROŻEJ I GORZEJ.
Mieliśmy dokładnie taką samą sytuację. Na chwilę obecną jeszcze nie doszliśmy do porozumienia z dealerem. Komfort miał być z podgrzewanymi fotelami a otrzymaliśmy bez. Trochę nas to zawiodło.
Czy Pan coś wskórał?
a ja i tak kupuję rav 4 selection 4×4 . NIC nie jest w stanie mnie zniechęcić do odstąpienia od umowy , zaliczka poszła . Odbiór do końca lipca 2022 r. Polecam ,( jeśli ktoś ma problemy z dilerem) TOYOTĘ Zabrze pana Krystiana.
nie będziecie zadowoleni – jeżdżę służbowo najbogatszą wersją hybrydową z 2021r…. auto jest irytujące, twarde podłokietniki, realne spalanie tego „oszczędnego i ekologicznego” auta to 9l/100km i więcej. Jakośś wykończenia słaba, software do bani. Dobrze, że auto służbowe i nie musialem za nie płacić. Legenda toyoty się skończyła. Dodam, że prywatnie jeżdżę starszą od toyoty hondą i nie ma w niej poczucia „plastikowości” i :tymczasowości” – byle do końca gwarancji. Acha – po pierwszej zimie w rav4 zaczęły się brązowe wykwity – a cóż to była za zima? bez śniegu i soli niemal – irytujące tym bardziej, że co tydzień myłem podwozie auta z soli
Mam od 6 miesiecy i posiadam także Skodę Kodiaq. zanim kupicie porównajcie to jazda próbna. RAV4 jest tylko ładna i nic poza tym. fatalna jakoś wykończenia, materiałów. Nieintuicyjne, niewrgonomiczne, calkowicie nieprzemyślane, beznadziejne multimedia, dramatyczne rozwiązania, skrzynia CVT rodem ze skutera dzięki czemu silnik wyje jak kojot. w drzwiach są pojedyncze uszczelki wiec wieje nimi tak samo jak przez panel klawiszy w podłokietniku. spalanie mam spore mimo spokojnej jazdy a robie trasy. wychodzi 6.9. w bagażniku wszystko lata bo brak uchwytów itp. Polecam najpierw wsiąść do Skody Kodiaq z podobnym wyposażeniem. pojeździć godzine i przymierzyć się do Toyoty. Dla mnie jest przepaść na korzyść Skody, jej jakości, rozwiązań i wyposażenia. Jeśli nie Skoda to i tak KIA i Hyundai biją Toyotę na łeb tym co oferują. Auto za 195 tys i jest porażką. Tyle moge powiedziec po przejechaniu 25 tys km.
A ja nie lubie tzw. suwuf… buja jak na lodce i drogie w utrzymaniu. Swoja droga, jesli full wypas Toyota kosztuje 240tys a za 249tys mozna miec Tesle M3 LR dual motor, i ludziska wybieraja Tojotke to potiwerdza moja teorie ze wiekszosc ludzi to wariaci 😉