Toyota Yaris - przód

Toyota Yaris 4. generacji została wyróżniona tytułem Europejskiego Samochodu Roku 2021. Ceny tego modelu zaczynają się od 64 900 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

Toyota Yaris w swoim czwartym wydaniu ujrzała światło dzienne jesienią 2019 roku. Nowy model powstał na modułowej platformie TNGA, która zapewnia większą sztywność konstrukcji oraz niżej położony środek ciężkości w porównaniu z poprzednikiem. Aktualne wcielenie Toyoty Yaris jest dostępne wyłącznie jako 5-drzwiowy hatchback, z jednym wyjątkiem – 3-drzwiowe nadwozie otrzymał ekstremalny GR Yaris z 261-konnym silnikiem i napędem na cztery koła.

Toyota Yaris - tył

Toyota Yaris (2022) – wymiary, pojemność bagażnika

Toyota Yaris mierzy 394,0 cm długości, 174,5 cm szerokości i 150,0 cm wysokości. Jej rozstaw osi to 256,0 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 286 litrów.

Toyota Yaris - bagażnik

Toyota Yaris (2022) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Paleta dostępnych jednostek napędowych obejmuje 2 silniki benzynowe oraz hybrydę. Wszystkie wersje mają przedni napęd.

Silniki benzynowe:

  • 1.0 VVT-i (72 KM, 93 Nm) z 5-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 14,6 s, prędkość maksymalna: 160 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,6 l/100 km
  • 1.5 Dynamic Force (125 KM, 153 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,0 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,2-5,5 l/100 km
  • 1.5 Dynamic Force (125 KM, 153 Nm) z bezstopniową przekładnią Multidrive S, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,2 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,3-5,7 l/100 km

Napęd hybrydowy:

  • 1.5 Hybrid Dynamic Force (116 KM) z bezstopniową przekładnią e-CVT, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,7 s, prędkość maksymalna: 175 km/h, średnie zużycie paliwa: 3,8-4,3 l/100 km
Toyota Yaris - silnik
Silnik 1.5 Hybrid Dynamic Force

Nowa Toyota Yaris (2022) – wersje wyposażenia i ceny

Podane ceny dotyczą aut z silnikami 1.0 VVT-i/72 KM (Active i Comfort), 1.5 Dynamic Force/125 KM (Executive i Selection Style) oraz 1.5 Hybrid/116 KM (Tokyo Edition). W pozostałych wariantach wyposażenia 116-konna odmiana hybrydowa kosztuje odpowiednio: 82 900 zł (Active), 83 900 zł (Comfort), 92 900 zł (Executive) oraz 95 900 zł (Selection Style). Wszystkie wersje są objęte 3-letnią gwarancją z limitem przebiegu do 100 000 kilometrów.

Toyota Yaris 2020

Active – od 64 900 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 15-calowe felgi stalowe z kołpakami i oponami 185/65 R15
  • Zapasowe koło dojazdowe
  • Klimatyzacja manualna (silniki benzynowe)
  • Klimatyzacja automatyczna jednostrefowa (napęd hybrydowy)
  • Przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
  • Kurtyny powietrzne
  • Centralne poduszki powietrzne pomiędzy kierowcą a pasażerem w pierwszym rzędzie
  • Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera
  • System mocowania fotelików dziecięcych na skrajnych tylnych siedzeniach (ISOFIX)
  • Zabezpieczenie tylnych drzwi przed otwarciem przez dzieci
  • Sygnalizacja niezapiętych pasów bezpieczeństwa
  • Systemy wspomagające działanie układu kierowniczego, hamulcowego i zawieszenia (ABS, EBD, BA, VSC, TRC, EPS)
  • System wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC)
  • Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów
  • Wspomaganie kierownicy w razie ryzyka zderzenia
  • Układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach
  • Układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) z funkcją powrotu na zadany tor jazdy (SC)
  • Asystent utrzymania pasa ruchu (LTA)
  • Automatyczne światła drogowe (AHB)
  • Układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA)
  • System automatycznego powiadamiania ratunkowego (eCall)
  • System wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS)
  • Inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC)
  • Automatyczny ogranicznik prędkości (ASL)
  • System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)
  • Hamulec ręczny (silniki benzynowe)
  • Elektryczny hamulec postojowy (napęd hybrydowy)
  • Regulacja częstotliwości działania wycieraczek
  • Automatyczne światła z czujnikiem zmierzchu
  • System opóźnionego wyłączenia świateł po zgaszeniu silnika (Follow me home)
  • Światła główne w technologii projektorowej
  • Światła do jazdy dziennej w technologii LED
  • Tylne światła w technologii LED
  • Zderzaki w kolorze nadwozia
  • Lakierowane klamki zewnętrzne
  • Listwy drzwi w kolorze czarnym
  • Antena dachowa w kształcie płetwy rekina (Shark-fin)
  • Tylny spojler
  • Analogowy prędkościomierz
  • Analogowy obrotomierz
  • Wskaźnik stanu hybrydowego układu napędowego (napęd hybrydowy)
  • Podsufitka w jasnej tonacji
  • Domyślne wykończenie tylnych drzwi tworzywem sztucznym
  • Dywaniki welurowe
  • Tapicerka materiałowa
  • Standardowe fotele przednie
  • Manualna regulacja fotela kierowcy
  • Regulacja wysokości fotela kierowcy
  • Środkowy podłokietnik
  • Tylna kanapa dzielona i składana w proporcji 60:40
  • Multifunkcyjna kierownica z obsługą systemów multimedialnych
  • Manualna regulacja kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach
  • System oświetlenia wnętrza
  • Elektrycznie regulowane szyby przednie
  • Elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne
  • Podgrzewane lusterka zewnętrzne
  • Centralny zamek sterowany zdalnie
  • Uruchamianie silnika za pomocą kluczyka
  • Gniazdo 12V w konsoli centralnej
  • Schowek w konsoli środkowej (napęd hybrydowy)
  • 4,2-calowy kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników
  • System multimedialny Toyota Touch 2 z 7-calowym kolorowym ekranem dotykowym
  • Obsługa stacji radiowych w technologii cyfrowej (DAB)
  • System Bluetooth umożliwiający bezprzewodową łączność z telefonem
  • Port USB
  • Interfejs Android Auto, interfejs Apple CarPlay
  • 2 głośniki

Comfort – od 65 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Active oraz dodatkowo:

  • 15-calowe felgi stalowe z kołpakami i oponami 185/65 R15
  • Kamera cofania
  • Inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu
  • Światła przeciwmgielne
  • Przednia szyba ograniczająca hałas w kabinie pasażerskiej
  • Trójramienna kierownica obszyta skórą
  • Gałka dźwigni zmiany biegów obszyta skórą
  • Wykończenie gałki dźwigni zmiany biegów w kolorze satynowego chromu (silniki benzynowe)
  • Dźwignia hamulca postojowego obszyta skórą
  • 4 głośniki
Toyota Yaris (2020)
Zapasowe koło dojazdowe należy do wyposażenia standardowego.

Executive – od 78 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Comfort oraz dodatkowo:

  • 17-calowe felgi aluminiowe z oponami 205/45 R17
  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa (wszystkie wersje silnikowe)
  • Światła główne w technologii LED (Basic LED)
  • Światła przeciwmgielne w technologii LED
  • Światłowód w technologii LED w lampach tylnych
  • Wykończenie górnego przedniego grilla w kolorze fortepianowej czerni
  • Listwy drzwi w kolorze satynowego chromu
  • Przyciemniane szyby tylne
  • Cyfrowy prędkościomierz
  • Cyfrowy obrotomierz
  • Wykończenie drzwi materiałem Felt
  • Tapicerka materiałowa z elementami skóry w kolorze beżowym
  • Fotele przednie z profilowanym podparciem bocznym
  • Podgrzewane fotele przednie
  • Regulacja wysokości fotela pasażera pierwszego rzędu siedzeń
  • Oświetlenie w osłonach przeciwsłonecznych kierowcy i pasażera
  • System dodatkowego nastrojowego oświetlenia wnętrza diodami LED
  • Elektrycznie regulowane szyby przednie i tylne
  • Elektrycznie regulowane i składane lusterka zewnętrzne
  • Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne
  • System bezkluczykowego dostępu do samochodu (Inteligentny kluczyk)
  • Uruchamianie silnika przyciskiem
  • System multimedialny Toyota Touch 2 z 8-calowym kolorowym ekranem dotykowym
  • 6 głośników
Toyota Yaris (2020)
Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna to standard w wersjach Executive, Selection Style i Tokyo Edition.

Selection Style – od 81 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Comfort oraz dodatkowo:

  • 17-calowe felgi aluminiowe z oponami 205/45 R17
  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa (wszystkie wersje silnikowe)
  • Światła główne w technologii LED (Basic LED)
  • Światła przeciwmgielne w technologii LED
  • Światłowód w technologii LED w lampach tylnych
  • Wykończenie górnego przedniego grilla w kolorze fortepianowej czerni
  • Listwy drzwi w kolorze fortepianowej czerni
  • Dach w kolorze fortepianowej czerni
  • Przyciemniane szyby tylne
  • Cyfrowy prędkościomierz
  • Cyfrowy obrotomierz
  • Podsufitka w ciemnej tonacji
  • Wykończenie drzwi materiałem Felt
  • Tapicerka materiałowa z elementami skóry w kolorze czarnym
  • Fotele przednie z profilowanym podparciem bocznym
  • Podgrzewane fotele przednie
  • Regulacja wysokości fotela pasażera pierwszego rzędu siedzeń
  • Oświetlenie w osłonach przeciwsłonecznych kierowcy i pasażera
  • System dodatkowego nastrojowego oświetlenia wnętrza diodami LED
  • Elektrycznie regulowane szyby przednie i tylne
  • Elektrycznie regulowane i składane lusterka zewnętrzne
  • Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne
  • System bezkluczykowego dostępu do samochodu (Inteligentny kluczyk)
  • Uruchamianie silnika przyciskiem
  • System multimedialny Toyota Touch 2 z 8-calowym kolorowym ekranem dotykowym
  • 6 głośników
Toyota Yaris (2020)
Wyświetlacz HUD w wyposażeniu seryjnym to wyróżnik wersji Tokyo Edition.

Tokyo Edition – od 97 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Comfort oraz dodatkowo:

  • 17-calowe felgi aluminiowe w kolorze czarnym z oponami 205/45 R17
  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa (wszystkie wersje silnikowe)
  • Światła główne w technologii LED (Basic LED)
  • Światła przeciwmgielne w technologii LED
  • Światłowód w technologii LED w lampach tylnych
  • Wykończenie górnego przedniego grilla w kolorze fortepianowej czerni
  • Listwy drzwi w kolorze fortepianowej czerni
  • Lusterka zewnętrzne w kolorze Tokyo Fusion
  • Przyciemniane szyby tylne
  • Cyfrowy prędkościomierz
  • Cyfrowy obrotomierz
  • Podsufitka w ciemnej tonacji
  • Górna część deski rozdzielczej w kolorze granatowym
  • Listwy ozdobne w kolorze Tokyo Fusion
  • Wykończenie drzwi materiałem Felt
  • Tapicerka materiałowa z elementami skóry w kolorze czarnym i wstawkami w kolorze Tokyo Fusion
  • Fotele przednie z profilowanym podparciem bocznym
  • Regulacja wysokości fotela pasażera pierwszego rzędu siedzeń
  • Podgrzewane fotele przednie
  • Podgrzewana kierownica
  • Oświetlenie w osłonach przeciwsłonecznych kierowcy i pasażera
  • System dodatkowego nastrojowego oświetlenia wnętrza diodami LED
  • Elektrycznie regulowane szyby przednie i tylne
  • Elektrycznie regulowane i składane lusterka zewnętrzne
  • Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne
  • System bezkluczykowego dostępu do samochodu (Inteligentny kluczyk)
  • Uruchamianie silnika przyciskiem
  • Stacja do bezprzewodowego ładowania telefonu w konsoli centralnej
  • Wyświetlacz projekcyjny na przedniej szybie (HUD)
  • System multimedialny Toyota Touch 2 z 8-calowym kolorowym ekranem dotykowym
  • 6 głośników

Więcej na temat nowej Toyoty Yaris:

Nowa Toyota Yaris 1.5 Hybrid – nasz test

Nowa Toyota Yaris kontra Yaris Classic – porównanie

Nowa Toyota Yaris kontra Honda Jazz i Renault Clio – porównanie

21 KOMENTARZE

  1. Kupiłem wersję Premium i wyobraźcie sobie że wersja dla Polski nie ma nawigacji. Czyli przycisk Map na konsoli jest wyłącznie dekoracją i tym samym na wyświetlaczu przeziernym też nie wyświetla się nawigacja. Porażka! Traktują nas Polaków jako obywateli drugiej kategorii, a w mediach puszczają reklamy na okrągło jakoby był to cud nad cudami. Dla asekuracji także w książce obsługi napisali drobnymi literkami, że może być niedostępna w niektórych regionach albo krajach. Czyli według nich jest w porządku, bo przecież napisali. ŻENADA! Czyli Premium dla ubogich. Serwis zaproponował mi na pocieszenie skorzystanie z Apple Car. Czyli jak nie masz telefonu to nie skorzystasz z nawigacji. Jeśli tego nie poprawią będzie to moja ostatnia Toyota (było już pięć).

    • ile cylindrów mają teraz te silniki Yarisa ?, bo nie mogę doczytać. Jeśli są to trzy cylindry to w pełni rozumiem zażenowanie firmy i niechęć do wspominania o tym.

      • Odpowiadając na Pana pytanie: wszystkie silniki w nowej Toyocie Yaris są 3-cylindrowe.
        Z pozdrowieniami,
        Autor

        • Byłem przekonany, że odpowiadając na pytanie zapomniał Pan o o silniku 1,5 litra, ale sprawdziłem i osłupiałem! Ten silnik też ma 3 cylindry, tak samo jak „syrenka”, a tylko o 1 cylinder więcej od „malucha”!

    • i bardzo dobrze. Nie musisz co roku płacić kupę kasy za aktualizację. Za to masz Android Auto i po podłączeniu telefonu masz nawigację, Yanosika i wszystkie inne. No chyba lepiej co nie? wydziwiasz kolego. Ale jeśli ktoś korzysta z ajfona srajfona, to już trudno. Musi płacić za wszystko.

    • No racja ale dziwne że tak toyota się zachowała, naprawdę że Polska jest traktowana jak trzeci świat,czyżby Nam się nie należało..??Takie jak navi i inne powinny być w standardzie!!Na Pana miejscu napisałbym do Japonii!!Oni nawet może nie wiedzą,a cenią sobie opinię klientów a jak mówi Pan 5 Toyot ,ja zresztą też teraz tylko Japońskie . pozdrawiam

      • Prospekty i foldery opracowuje oraz drukuje importer i to właśnie on (a nie Japończycy) „zapomniał” napisać, że importowane przez niego samochody nie mają nawigacji!

    • Niebywale, ale wierze, bo obserwuje Japancow. Oni maja troche mentalnosc arabska, sprzeda Ci auto, do którego np, nie wejdziesz z prawej strony, bo nie pytałeś i nie sprawdziłeś. Mam na myśli fotel w Yaris z prawej strony, wysoko podniesiony w wersji comfort (…ale dla „malych ludzi” czyli japancow:)), w sumie jest na styk wiec gra. Wynika z tego, ze trzeba brac albo niskie wersje albo te posrednie jak selection. Generalnie temat nawigacji to jest troche fake, teraz sie korzysta z google maps. Ja bede wpinal tom-toma, bo reszta to badziewie wedlug mnie. A nie mam zamiaru bulic kupy kasy za upgrady co pare lat po 800 PLN, jak tu drogi sie zmieniaja praktycznie co miesiac:) Pozdro. MIK

  2. Toyota traktuje Polskę i Polaków jak obywateli spoza Europy…. niestety….
    Inne kraje maja możliwość zamówienia lepszego wyposażenia a my nie mamy nawet takiej opcji, która nie jest free ale za to wszystko płacimy … wiec w czym problem?

  3. Podobnie jest z opcją szyberdachu: dla Polaków – niedostępna.
    Na szczęście jest nadzieja, że doczekam się na zamówioną wersję z systemem JBL, która to jest na specjalne życzenie, oczywiście za dopłatą. A swoją drogą, trochę nie dziwię się, że tak nas traktują, gdy widzą naszą muzyczną kulturę narodową…

  4. Polacy są narodem drugiej kategorii (jak pisze @Arek) tylko wtedy, gdy sami chcą takimi być. Sprawa jest prosta: Niemiec czy inny mieszkaniec UE nie kupi takiego czegoś, co jest wybrakowane. A oni wiedząc, że Polak kupi (ponarzeka ale wróci) obliczyli, że warto tego czy owego nie zamontować i biznes jest in plus. To samo zresztą z innymi rzeczami jak znana sprawa z chemią gospodarczą.
    PS. Inna sprawa, że w Niemczech już w latach 80-tych XXw mieli rozbudowane katalogi z podanymi dokładnymi danymi samochodów, ich ocenami itp (wtedy wydawane w formacie książkowym). U nas mimo ery komputerowej to kuleje. Nikt nie ma interesu w przeniesieniu nas do „pierwszej kategorii”. Może ktoś się tym zajmie, gdy skończy się tak wojna w Sejmie i PE (jeśli się skończy i oby zwycięstwem Polaków bo inaczej zapomnijmy o pierwszej kategorii).

  5. Wersja Premiere Edition ma HUD (ekran przezierny). Niestety nie można do niej dokupić nawigacji przez co HUD staje się mało użyteczny. Nie zobaczymy na nim wskazówek nawigacji i musimy odrywać wzrok od drogi, aby spoglądać na mape na zwykłym ekranie (o ile mamy czas i ochote blokować sobie jedyne gniazdo USB kablem telefonu, aby podpiąć CarPlaya lub Android Auto).
    Szkoda, że w żadnym teście tego auta nikt na to nie zwraca uwagi, ale większość bezrefleksyjnie zachwyca się ekranem przeziernym…
    Toyota Poland powinna dostać jakąś antynagrodę za sprowadzanie aut w takiej konfiguracji. To tak jakby sprzedawać telewizory 3D bez możliwości dokupienia do nich okularów umożliwiających oglądanie filmów w trójwymiarze. Tragedia.

  6. Super auto w wersji Selection. Jeśli matołki narzekają tu na Brak płatnej co roku nawigacji i bamberylskiego szyberdachu, to znaczy, że to rzeczywiście idealne auto.

  7. Witam
    kupowaliśmy półtora roku temu AYGO z trzycylindrowym silnikiem co przypomina mi trochę maluchy jeden cylinder w tą czy w tą ok małe auto może być . Oglądam w tej chwili Yaris w nowej wersji chcąc kupić i faktycznie oferta super i dopiero po przeczytaniu opinii zacząłem się przyglądać szczegółom – no jest ściema – odstąpie to już lepiej Opel corsa
    Tomaj

    • Nie rozumiem jaka przewage ma wbudowana nawigacja producenta nad twoja wlasna, ustawiona, znana i aktualizowana czesto nawigacja w telefonie ? W tym samochodzie brak mi troche 2 schowka, podlokietnik albo na gorze deski – no ale bez przesady, to nie jest jakas dyskwalifikacja. Samochod trzyma sie drogi jak przyklejony, realnie spala 5 litrow bez jakiegos mulenia na 6 biegu i ogolnie jest wygodny, nawet na dluzsze trasy. Brak czujnikow tyl, szyberdachu ale i start/stop, systemu bezkluczykowego i miekkiej hybrydy. Oferta najlepsza, bo kredyty na nieruchomosci maja wyzszy procent niz tutaj.

  8. Ktos kto wierzy w to co tu jest napisane jest naiwny. Trzeba wszystko posprawdzac w salonie. Nie ma nic o mocy tutaj. A to moze byc 5 do 10 K PLN plus. A 100 KM na takie auto to malo, jak jest w podstawce okolo. Wiec trzeba dorzucic tutaj 10000 PLN dla bezpieczenstwa do kazdego modelu.

  9. Rok modelowy 2022 Yarisa (produkcja od kwietnia 2022) dla wersji Selection Style i Executive ma już wreszcie w standardzie najnowszy system Toyota Connected z bezprzewodowym Apple Carplay i Android Auto, który będzie rozwijany przez następne lata. Mapy nawigacji na szybkim ekranie już 9″HD (a nie standard 8″ z grafiką a’la Atari czy Spectrum, jak do tej pory). Mapy są w chmurze i aktualizowane z karty SIM w aucie na bieżąco w jego cenie przez 4 lata od wyjazdu z salonu. Problem aktualizacji map i systemów auta najwygodniejszy z możliwych. I wreszcie nie potrzebujemy do tego smartfona.
    Biorąc pod uwagę fakt, że w Yarisie jest ciągle tylko jedno złącze USB (!) mamy problem jego blokowania przez smartfona z głowy. Zawsze możemy podpiąć tam np. pena z dobraną indywidualnie muzyką, a nie jakieś gotowce z neta. Oczywiście możemy również użyć innej nawigacji jak ktoś woli inną, ale najważniejszy jest fakt bezprzewodowości co jest po prostu mega wygodne. Aktualizacja multimediów Yarisa dodała wreszcie sensowny wybór! Żaden dyndający mniej lub bardziej kabelek z najlepszą navi czy innym oprogramowaniem ze smartfona blokujący jedyne złącze USB tego nie zastąpi. Ale jak ktoś takie rozwiązania lubi, niech sobie tak łączy 🙂

    • A co z tymi, którzy kupili Yarisa w 2021? Czy będzie jakaś możliwość podłączenia systemu Toyota Connected i czy on współgra z wyświetlaczem HUD? Przyznaję, że mam wersję Yarisa Premiere Edition i jestem ogromnie rozczarowana, bo niby jest projektor, a przecież go nie ma 🙁 Osobiście uważam, że wypuszczenie auta z takim gadżetem, który jest zaledwie pustym opakowaniem to jest kompromitacja Toyoty. Bardzo lubię ten samochód pod każdym innym względem, nie chcę się go pozbywać, ale gdy patrzę na tę bidę z nędzą, którą wyświetla HUD, to jest mi po prostu smutno. Czuję się oszukana…

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj