Toyota Yaris (2021)

Czwarta odsłona Toyoty Yaris zadebiutowała na rynku w zeszłym roku. Ceny tego modelu startują od 60 900 zł, a najtańsza hybryda kosztuje 78 900 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

Od premiery pierwszej Toyoty Yaris minęło już ponad 20 lat, a jesienią 2019 roku poznaliśmy jej czwartą generację. Nowe auto powstało na modułowej platformie TNGA, która zapewnia większą sztywność konstrukcji oraz niżej położony środek ciężkości w porównaniu z poprzednikiem. Toyota Yaris w aktualnym wydaniu jest dostępna wyłącznie jako 5-drzwiowy hatchback, z jednym wyjątkiem – 3-drzwiowe nadwozie otrzymał ekstremalny GR Yaris z 261-konnym silnikiem i napędem na cztery koła. Po więcej informacji na temat zmian w nowym modelu odsyłamy do naszego artykułu: Toyota Yaris IV (2020) – informacje, zdjęcia, silniki

Toyota Yaris 2020

Toyota Yaris IV (2021) – wymiary

Nowa Toyota Yaris mierzy 394,0 cm długości, 174,5 cm szerokości i 150,0 cm wysokości. Jej rozstaw osi to 256,0 cm. Pojemność bagażnika wynosi 286 litrów.

Toyota Yaris 2020. Bagażnik

Toyota Yaris (2021) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Gama silnikowa obejmuje 2 jednostki benzynowe oraz hybrydę. Wszystkie wersje mają przedni napęd.

AdvertisementSPRAWDŹ AKTUALNĄ CENĘ TOYOTY YARIS

Silniki benzynowe:

  • 1.0 VVT-i (72 KM, 93 Nm) z 5-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 14,6 s, prędkość maksymalna: 160 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,6 l/100 km
  • 1.5 Dynamic Force (125 KM, 153 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,0 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,2-5,5 l/100 km
  • 1.5 Dynamic Force (125 KM, 153 Nm) z bezstopniową przekładnią Multidrive S, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,2 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,3-5,7 l/100 km

Napęd hybrydowy:

  • 1.5 Hybrid Dynamic Force (116 KM) z bezstopniową przekładnią e-CVT, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,7 s, prędkość maksymalna: 175 km/h, średnie zużycie paliwa: 3,8-4,3 l/100 km
Toyota Yaris Hybrid 2020. Silnik
Silnik 1.5 Hybrid Dynamic Force

Nowa Toyota Yaris IV (2021) – wersje wyposażenia i ceny

Podane ceny dotyczą Yarisa z silnikami 1.0 VVT-i/72 KM (Active i Comfort) oraz 1.5 Dynamic Force/125 KM (Selection Elegant, Selection Style i Premiere Edition). Bezstopniowa przekładnia Multidrive S dla 1.5 Dynamic Force/125 KM wymaga 5000 zł dopłaty. Odmiana 1.5 Hybrid Dynamic Force/116 KM kosztuje odpowiednio: 78 900 zł (Active), 79 900 zł (Comfort), 90 900 zł (Selection Elegant i Selection Style) oraz 91 900 zł (Premiere Edition).

AdvertisementSPRAWDŹ AKTUALNĄ CENĘ TOYOTY YARIS

Toyota Yaris 2020

Active – od 60 900 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 15-calowe felgi stalowe z kołpakami i oponami 185/65 R15
  • Zestaw naprawczy do opon (dotyczy 1.5 Hybrid Dynamic Force)
  • Zapasowe koło dojazdowe (dotyczy 1.0 VVT-i)
  • Klimatyzacja manualna (silniki benzynowe)
  • Klimatyzacja automatyczna jednostrefowa (napęd hybrydowy)
  • Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów
  • Wspomaganie kierownicy w razie ryzyka zderzenia
  • Układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach
  • Układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) z funkcją powrotu na zadany tor jazdy (SC)
  • Asystent utrzymania pasa ruchu (LTA)
  • Automatyczne światła drogowe (AHB)
  • Układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA)
  • System automatycznego powiadamiania ratunkowego (eCall)
  • System wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS)
  • Inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC)
  • Przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
  • Kurtyny powietrzne
  • Centralne poduszki powietrzne pomiędzy kierowcą a pasażerem w pierwszym rzędzie
  • Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera
  • System mocowania fotelików dziecięcych na skrajnych tylnych siedzeniach (ISOFIX)
  • Zabezpieczenie tylnych drzwi przed otwarciem przez dzieci
  • Sygnalizacja niezapiętych pasów bezpieczeństwa
  • Hamulec ręczny (silniki benzynowe)
  • Elektryczny hamulec postojowy (napęd hybrydowy)
  • Systemy wspomagające działanie układu kierowniczego, hamulcowego i zawieszenia (ABS, EBD, BA, VSC, TRC, EPS)
  • System wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC)
  • System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)
  • Automatyczny ogranicznik prędkości (ASL)
  • Regulacja częstotliwości działania wycieraczek
  • Automatyczne światła z czujnikiem zmierzchu
  • Immobilizer
  • Alarm przeciwwłamaniowy
  • System opóźnionego wyłączenia świateł po zgaszeniu silnika (Follow me home)
  • Światła do jazdy dziennej w technologii LED
  • Światła główne w technologii projektorowej
  • Tylne światła w technologii LED
  • Lakierowane klamki zewnętrzne
  • Przedni zderzak w kolorze nadwozia
  • Antena dachowa w kształcie płetwy rekina (Shark-fin)
  • Tylny spojler (dotyczy 1.5 Hybrid Dynamic Force)
  • Listwy drzwi w kolorze czarnym
  • Elektrycznie regulowane szyby przednie
  • Elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne
  • Podgrzewane lusterka zewnętrzne
  • Gniazdo 12V w konsoli centralnej
  • Centralny zamek sterowany zdalnie
  • System oświetlenia wnętrza
  • Multifunkcyjna kierownica z obsługą systemów multimedialnych
  • Manualna regulacja kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach
  • Wskaźnik wyboru optymalnego biegu dla skrzyni manualnej (GSI)
  • Uruchamianie silnika za pomocą kluczyka
  • Schowek w konsoli środkowej (napęd hybrydowy)
  • Analogowy prędkościomierz
  • Analogowy obrotomierz
  • Wskaźnik stanu hybrydowego układu napędowego (napęd hybrydowy)
  • Podsufitka w jasnej tonacji
  • Domyślne wykończenie tylnych drzwi tworzywem sztucznym
  • Tylna kanapa dzielona i składana w proporcji 60:40
  • Standardowe fotele przednie
  • Manualna regulacja fotela kierowcy
  • Regulacja wysokości fotela kierowcy
  • Środkowy podłokietnik (dotyczy 1.5 Hybrid Dynamic Force)
  • Tapicerka materiałowa
  • Kolorowy, 4,2-calowy wyświetlacz na tablicy wskaźników
  • System multimedialny Toyota Touch 2 z kolorowym, 7-calowym ekranem dotykowym
  • Obsługa stacji radiowych w technologii cyfrowej (DAB)
  • Interfejs Android Auto, interfejs Apple CarPlay
  • Usługi łączności Toyota Connected Car
  • System Bluetooth umożliwiający bezprzewodową łączność z telefonem
  • Port USB
  • 2 głośniki

Comfort – od 61 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Active oraz dodatkowo:

  • 15-calowe felgi stalowe z kołpakami i oponami 185/65 R15
  • Zapasowe koło dojazdowe (wszystkie wersje silnikowe)
  • Inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu
  • Światła przeciwmgielne
  • Przednia szyba ograniczająca hałas w kabinie pasażerskiej
  • Manetki zmiany biegów przy kierownicy dla skrzyni automatycznej (dostępne wyłącznie z przekładnią Multidrive S)
  • Kamera cofania
  • Wykończenie gałki dźwigni zmiany biegów w kolorze satynowego chromu (silniki benzynowe)
  • Trójramienna kierownica obszyta skórą
  • Gałka dźwigni zmiany biegów obszyta skórą
  • Dźwignia hamulca postojowego obszyta skórą (silniki benzynowe)
  • 4 głośniki
Toyota Yaris (2020)
Zestaw naprawczy znajdziemy wyłącznie w podstawowej wersji Active (1.0 VVT-i). Pozostałe odmiany mają seryjnie zapasowe koło dojazdowe (na zdjęciu).

Selection Elegant – od 76 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Comfort oraz dodatkowo:

  • 17-calowe felgi aluminiowe z oponami 205/45 R17
  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa (wszystkie wersje silnikowe)
  • Światła główne w technologii LED (Basic LED)
  • Światła przeciwmgielne w technologii LED
  • Światłowód w technologii LED w lampach tylnych
  • Oświetlenie w osłonach przeciwsłonecznych kierowcy i pasażera
  • Tylny spojler (wszystkie wersje silnikowe)
  • Wykończenie górnego przedniego grilla w kolorze fortepianowej czerni
  • Przyciemniane szyby tylne
  • Listwy drzwi w kolorze satynowego chromu
  • Dach w kolorze białym
  • Elektrycznie regulowane szyby tylne
  • Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne
  • Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne
  • Uruchamianie silnika przyciskiem
  • System bezkluczykowego dostępu do samochodu (Inteligentny kluczyk)
  • Cyfrowy prędkościomierz
  • Cyfrowy obrotomierz
  • Wykończenie drzwi materiałem Felt
  • Fotele z profilowanym podparciem bocznym
  • Regulacja wysokości fotela pasażera pierwszego rzędu siedzeń
  • Podgrzewane fotele kierowcy i pasażera (napęd hybrydowy)
  • Tapicerka materiałowa z elementami skóry w kolorze beżowym
  • System multimedialny Toyota Touch 2 z kolorowym, 8-calowym ekranem dotykowym
  • 6 głośników
Toyota Yaris (2020)
Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna to standard w wersjach Selection Edition, Selection Style i Premiere Edition.

Selection Style – od 76 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Selection Elegant oraz dodatkowo:

  • 17-calowe felgi aluminiowe z oponami 205/45 R17
  • Listwy drzwi w kolorze fortepianowej czerni
  • Dach w kolorze fortepianowej czerni
  • Podsufitka w ciemnej tonacji
  • Tapicerka materiałowa z elementami skóry w kolorze czarnym
Toyota Yaris (2020)
Wyświetlacz HUD to wyróżnik wersji Premiere Edition.

Premiere Edition – od 77 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Selection Style oraz dodatkowo:

  • 17-calowe felgi aluminiowe z oponami 205/45 R17
  • System dodatkowego nastrojowego oświetlenia wnętrza diodami LED
  • Niebieskie oświetlenie nastrojowe przednich drzwi
  • Stacja do bezprzewodowego ładowania telefonu w konsoli centralnej
  • Podgrzewana kierownica (niedostępna z przekładnią Multidrive S)
  • Wyświetlacz projekcyjny na przedniej szybie (HUD)

Więcej na temat nowej Toyoty Yaris:

Nowa Toyota Yaris 1.5 Hybrid – nasz test

Nowa Toyota Yaris kontra Yaris Classic – porównanie

Zachęcamy także do zapoznania się z pozostałą ofertą Toyoty:

Toyota Aygo (2021) – opis wersji i cennik

Toyota Corolla (2020) – opis wersji i cennik

Toyota Corolla Sedan (2020) – opis wersji i cennik

Toyota Camry (2020) – opis wersji i cennik

Toyota GR Supra (2020) – opis wersji i cennik

Nowa Toyota C-HR (2020) – opis wersji i cennik

Toyota RAV4 (2020) – opis wersji i cennik

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid (2021) – opis wersji i cennik

Nowa Toyota Highlander (2021) – opis wersji i cennik

Toyota Land Cruiser (2021) – opis wersji i cennik

Nowa Toyota Hilux (2020) – opis wersji i cennik

Toyota ProAce City Verso (2021) – opis wersji i cennik

13 KOMENTARZE

  1. Kupiłem wersję Premium i wyobraźcie sobie że wersja dla Polski nie ma nawigacji. Czyli przycisk Map na konsoli jest wyłącznie dekoracją i tym samym na wyświetlaczu przeziernym też nie wyświetla się nawigacja. Porażka! Traktują nas Polaków jako obywateli drugiej kategorii, a w mediach puszczają reklamy na okrągło jakoby był to cud nad cudami. Dla asekuracji także w książce obsługi napisali drobnymi literkami, że może być niedostępna w niektórych regionach albo krajach. Czyli według nich jest w porządku, bo przecież napisali. ŻENADA! Czyli Premium dla ubogich. Serwis zaproponował mi na pocieszenie skorzystanie z Apple Car. Czyli jak nie masz telefonu to nie skorzystasz z nawigacji. Jeśli tego nie poprawią będzie to moja ostatnia Toyota (było już pięć).

    • ile cylindrów mają teraz te silniki Yarisa ?, bo nie mogę doczytać. Jeśli są to trzy cylindry to w pełni rozumiem zażenowanie firmy i niechęć do wspominania o tym.

    • i bardzo dobrze. Nie musisz co roku płacić kupę kasy za aktualizację. Za to masz Android Auto i po podłączeniu telefonu masz nawigację, Yanosika i wszystkie inne. No chyba lepiej co nie? wydziwiasz kolego. Ale jeśli ktoś korzysta z ajfona srajfona, to już trudno. Musi płacić za wszystko.

    • No racja ale dziwne że tak toyota się zachowała, naprawdę że Polska jest traktowana jak trzeci świat,czyżby Nam się nie należało..??Takie jak navi i inne powinny być w standardzie!!Na Pana miejscu napisałbym do Japonii!!Oni nawet może nie wiedzą,a cenią sobie opinię klientów a jak mówi Pan 5 Toyot ,ja zresztą też teraz tylko Japońskie . pozdrawiam

  2. Toyota traktuje Polskę i Polaków jak obywateli spoza Europy…. niestety….
    Inne kraje maja możliwość zamówienia lepszego wyposażenia a my nie mamy nawet takiej opcji, która nie jest free ale za to wszystko płacimy … wiec w czym problem?

  3. Podobnie jest z opcją szyberdachu: dla Polaków – niedostępna.
    Na szczęście jest nadzieja, że doczekam się na zamówioną wersję z systemem JBL, która to jest na specjalne życzenie, oczywiście za dopłatą. A swoją drogą, trochę nie dziwię się, że tak nas traktują, gdy widzą naszą muzyczną kulturę narodową…

  4. Polacy są narodem drugiej kategorii (jak pisze @Arek) tylko wtedy, gdy sami chcą takimi być. Sprawa jest prosta: Niemiec czy inny mieszkaniec UE nie kupi takiego czegoś, co jest wybrakowane. A oni wiedząc, że Polak kupi (ponarzeka ale wróci) obliczyli, że warto tego czy owego nie zamontować i biznes jest in plus. To samo zresztą z innymi rzeczami jak znana sprawa z chemią gospodarczą.
    PS. Inna sprawa, że w Niemczech już w latach 80-tych XXw mieli rozbudowane katalogi z podanymi dokładnymi danymi samochodów, ich ocenami itp (wtedy wydawane w formacie książkowym). U nas mimo ery komputerowej to kuleje. Nikt nie ma interesu w przeniesieniu nas do „pierwszej kategorii”. Może ktoś się tym zajmie, gdy skończy się tak wojna w Sejmie i PE (jeśli się skończy i oby zwycięstwem Polaków bo inaczej zapomnijmy o pierwszej kategorii).

  5. Wersja Premiere Edition ma HUD (ekran przezierny). Niestety nie można do niej dokupić nawigacji przez co HUD staje się mało użyteczny. Nie zobaczymy na nim wskazówek nawigacji i musimy odrywać wzrok od drogi, aby spoglądać na mape na zwykłym ekranie (o ile mamy czas i ochote blokować sobie jedyne gniazdo USB kablem telefonu, aby podpiąć CarPlaya lub Android Auto).
    Szkoda, że w żadnym teście tego auta nikt na to nie zwraca uwagi, ale większość bezrefleksyjnie zachwyca się ekranem przeziernym…
    Toyota Poland powinna dostać jakąś antynagrodę za sprowadzanie aut w takiej konfiguracji. To tak jakby sprzedawać telewizory 3D bez możliwości dokupienia do nich okularów umożliwiających oglądanie filmów w trójwymiarze. Tragedia.

  6. Super auto w wersji Selection. Jeśli matołki narzekają tu na Brak płatnej co roku nawigacji i bamberylskiego szyberdachu, to znaczy, że to rzeczywiście idealne auto.

  7. Witam
    kupowaliśmy półtora roku temu AYGO z trzycylindrowym silnikiem co przypomina mi trochę maluchy jeden cylinder w tą czy w tą ok małe auto może być . Oglądam w tej chwili Yaris w nowej wersji chcąc kupić i faktycznie oferta super i dopiero po przeczytaniu opinii zacząłem się przyglądać szczegółom – no jest ściema – odstąpie to już lepiej Opel corsa
    Tomaj

    • Nie rozumiem jaka przewage ma wbudowana nawigacja producenta nad twoja wlasna, ustawiona, znana i aktualizowana czesto nawigacja w telefonie ? W tym samochodzie brak mi troche 2 schowka, podlokietnik albo na gorze deski – no ale bez przesady, to nie jest jakas dyskwalifikacja. Samochod trzyma sie drogi jak przyklejony, realnie spala 5 litrow bez jakiegos mulenia na 6 biegu i ogolnie jest wygodny, nawet na dluzsze trasy. Brak czujnikow tyl, szyberdachu ale i start/stop, systemu bezkluczykowego i miekkiej hybrydy. Oferta najlepsza, bo kredyty na nieruchomosci maja wyzszy procent niz tutaj.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here