Lexus to japońska marka luksusowych samochodów, należąca do Toyoty. Jak wygląda jej logo i co oznacza? Od kiedy istnieje marka Lexus?

Krótka historia marki Lexus

Lexus to japońska marka luksusowych samochodów, należąca do Toyoty. Marka powstała w 1983 roku. Wtedy to prezes koncernu Toyota Motor Corporation Eiji Toyoda polecił swoim projektantom i inżynierom stworzenie pojazdu, który bez żadnych kompleksów będzie mógł konkurować z najlepszymi modelami na świecie – nawet flagowymi limuzynami BMW i Mercedesa. Dziś Lexus jest jednym ze światowych liderów w segmencie rynku premium, działającym w ponad 80 krajach na całym świecie. Podobnie jak Infiniti Nissana czy Genesis Hyundaia, marka Lexus ma dotrzeć do grona klientów, którzy oczekują najwyższej jakości, ale nie chcą jeździć autem ze znaczkiem popularnej marki. Pierwszy model Lexusa ujrzał światło dzienne dopiero w 1989 roku i był to model LS 400. Niedługo potem na rynek trafił mniejszy ES 250.

Wygląd i znaczenie logo Lexusa

Będąc luksusową submarką japońskiej Toyota Corporation, Lexus przestrzega zasad projektowania głównej marki również pod względem identyfikacji wizualnej, która w tym przypadku opiera się na eleganckiej prostocie. Początkowo Toyota planowała nazwać swoją spółkę córkę „Alexis”. Zaraz potem nazwa została skrócona do „Lexis”, z której wywodzi się ostatecznie nazwa Lexus. Krążą plotki, że Lexus jest akronimem od „Luxury EXports to the USa”, ponieważ marka początkowo skupiała się głównie na rynku amerykańskim.

Tak czy inaczej Lexus od samego początku kojarzył się z luksusem, wysoką jakością, niezawodnością i komfortem, a jego logo jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych w branży motoryzacyjnej mimo stosunkowo niedługiego stażu na rynku. Logo Lexusa składa się z owalnego emblematu i logotypu umieszczonego pod nim.

Co ważne, emblemat Lexusa został zaprojektowany w 1988 roku – rok przed zaprezentowaniem debiutanckiego modelu LS – i pozostał prawie nietknięty do dziś. Jest to dość minimalistyczny owal z literą „L” w środku. Jedyna różnica, którą można zauważyć w historii logo Lexusa, jest właśnie w owalu. W niektórych wersjach jest otwarty tam, gdzie „L” ma dotykać ramki, w innych — jest kompletny, zamknięty.

Kształt logo Lexusa nawiązuje do identyfikacji wizualnej Toyoty, co obrazuje wspólne korzenie i dziedzictwo obu marek. Owal to zdaniem producenta symbol harmonii i perfekcji, czyli to, co marka ceni najbardziej. Stylizowana litera „L” w logo jest wykonana kursywą niestandardowego kroju pisma z gładkimi, które mają odzwierciedlać elegancję i finezję marki.

Logo Lexusa jest wykonane w srebrno-szarej palecie kolorów w przypadku emblematów umieszczanych na samochodach. W mediach Lexus wykorzystuje monochromatyczny schemat swojej identyfikacji wizualnej. Kolejnym elementem identyfikacji wizualnej Lexusa jest jego niestandardowy krój pisma.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj