Sprzedaż aut w 2018 - Volkswagen

Volkswagen króluje w światowych statystykach sprzedaży samochodów. Niemiecki koncern wraz z Toyotą i aliansem Renault-Nissan-Mitsubishi zajmują ponad 1/3 motoryzacyjnego rynku.

Według danych Jato Dynamics, informujących o sprzedaży samochodów osobowych i dostawczych na świecie, w 2018 r. z salonów wyjechało ponad 86 milionów nowych aut. Jest to łączny wynik uzyskany w 53 państwach prowadzących rzetelne raporty dotyczące sprzedaży samochodów.

Bezapelacyjnym światowym liderem został koncern Volkswagen Group. Auta wszystkich marek niemieckiego giganta (jest ich aż 10) znalazły łącznie ponad 10,5 mln nowych właścicieli. Daje to Volkswagenowi ponad 12-procentowy udział w światowym rynku, a z dwojgiem następnych największych koncernów – ponad 30-procentowy. Za Volkswagenem, również z doskonałymi wynikami, uplasowała się Toyota (prawie 9,6 mln samochodów) i alians Renault-Nissan-Mitsubishi (ponad 9,4 mln). Pośród 33 najpopularniejszych koncernów na świecie, które sprzedały 85 z 86 milionów wszystkich aut, znalazło się kilku producentów z Chin, np. Geely (ponad 2 mln sprzedanych samochodów), Chang’an, Great Wall, SAIC, Dongfeng, Chery lub BYD.

Przykład Volkswagena doskonale obrazuje, że w najlepszej sytuacji są koncerny będące właścicielami kilku marek: w ten sposób docierają do szerszego grona odbiorców. Jednak liczba marek nie zawsze ma decydujący wpływ. Druga Toyota jest właścicielem zaledwie czterech, a wyprzedziła Renault-Nissana-Mitsubishi, który ma ich 9. Nie brakuje również świetnie radzących sobie koncernów-marek, typu Ford, Honda, Suzuki, Mazda i Subaru (miejsca w pierwszej 15. rankingu).

Jeśli weźmie się pod uwagę najlepiej sprzedającą się markę, Volkswagen ustępuje miejsca Toyocie (6,7 mln wobec 8 mln producenta z Japonii), a trzeci jest Ford (5,3 mln samochodów).

koncerny-i-ich-marki

Oceny czytelników
[Głosów: 3 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here