Tygodnik Auto Express 08052019

Opinie o małej Tesli, plany Vauxhalla, zmasakrowane Mondeo Hybrid, recenzje Toyoty Corolli kombi oraz Ferrari 488 Pista, a także: porównanie BMW i3s, Kia e-Niro First Edition i Hyundaia Kona Electric.

W majowym wydaniu brytyjskiego tygodnika „Auto Express” tematem numeru jest Tesla Model 3. W związku z jej oficjalnym wejściem na brytyjski rynek dziennikarze przyjrzeli się bliżej modelowi w wersji LongRange AWD z akumulatorem 75 kWh. W tej wersji Tesla 3 kosztuje tam 47 900 funtów, czyli ok. 235 tys. zł.

Tesla Model 3Tesla Model 3

Dane techniczne
Teoretyczny zasięg: 560 km
Moc 362 BHP, czyli 367 KM
Przyspieszenie 0-60 mph: 4,5 s
Prędkość maksymalna: 233 km/h
Wyposażenie: autonomiczny autopilot, 14-głośnikowy premium sound system, elektrycznie sterowane fotele, 15-calowy ekran dotykowy.

Tesla Model 3 – cena, osiągi, zasięg

W Wielkiej Brytanii Model 3 kosztuje od 40 do 57 tys. funtów (196-280 tys. zł). Testowana przez Auto Express wersja to zatem model ze środka gamy.

Tesla Model 3 – tył

Dostępne są trzy wersje Tesli 3:
– Standard Range Plus – cena: 38 900 GBP (190 850 PLN)
– Long Range AWD – cena: 47 900 GBP (235 000 PLN)
– Model 3 Performance – cena: 56 900 GBP (279 200 PLN)

Tesla 3 – gama modelowa

Tesla Model 3 – test i opinie

Dziennikarze zwrócili uwagę na gniazdo ładowania w Tesli 3, które umieszczone jest w nietypowym miejscu, jest bowiem schowane w lewej tylnej lampie. Doładowanie akumulatora do 80 proc. za pośrednictwem ładowarki Tesla Supercharger zajmuje 30 minut, ale ma mieć też możliwość współpracy z szybszymi ładowarkami.

Tesla Model 3 – gniazdo

Kluczyk w tym modelu zastąpiono… smartfonem. Gdy ten znajduje się w środku, komputer umożliwia uruchomienie pojazdu. Środek jest bardzo ascetyczny i całkiem spory, tak jak bagażnik, który ma pojemność 425 litrów.

Tesla Model 3 – wnętrze

Jeśli chodzi o wrażenia z jazd Auto Express porównuje Teslę 3 do BMW serii 3. Choć przyznaje, że prowadzenie Tesli nie jest tak pewne jak w BMW, to rekompensują to imponujące przyspieszenie oraz towarzysząca mu cisza, a także autonomiczny system jazdy. Ostatecznie Tesla Model 3 otrzymuje maksymalną notę 5 gwiazdek.

Plany Vauxhalla, czyli Opla

Według Brytyjczyków nowa Astra pojawi się jeszcze pod koniec tego roku i będzie bazować wciąż na płycie z koncernu GM. Dopiero następny, całkowicie nowy model w 2022 roku ma być już stworzony w oparciu o technikę nowego właściciela – koncernu PSA (Peugeot, Citroen). Jeśli chodzi o inne nowości mają to być: Corsa oraz eCorsa (2020), Mokka oraz eMokka (2020), Grandland PHEV (2019), Vivaro Van (2019). Mokka ma w niczym nie przypominać poprzednika. Bliżej jej będzie raczej do nowej Corsy.

Ford Mondeo Titanium Edition HEV Estate – opinie

Ford Mondeo Hybrid – przód

Przyznanie 2,5 gwiazdki Fordowi przez brytyjskich dziennikarzy to szok. Ford cieszy się wśród tamtejszych mediów ogromną sympatią. Tak niska ocena to rzecz niespotykana. Mimo że dziennikarze twierdzą, że „HEV prowadzi się gładko, a zmiana napędu jest trudna do zauważenia”, to równocześnie twierdzą, że nie ma zbyt wiele do zaoferowania i polecają… nową Corollę. Szok i niedowierzanie!

Dane techniczne
Silnik benzynowy: 2.0, 4-cylindrowy
Moc: 186 KM
Skrzynia biegów: CVT
0-62 mph: 9,2 s
Prędkość maks.: 186 km/h

Ford Mondeo Hybrid – tyłFord Mondeo Hybrid – wnętrze

Toyota Corolla Touring Sports – opinie

Tak się składa, że kilka stron dalej w tym samym wydaniu Auto Expressu można znaleźć wrażenia z jazd… nową Corollą kombi. W podsumowaniu dziennikarze napisali, że Toyota stworzyła godne pochwały rodzinne kombi. Na plus zaliczyli jej jakość wykonania wnętrza i przyjemność jazdy, mając równocześnie zastrzeżenia co do ceny i wyposażenia. Ostatecznie skończyło się więc na wyniku 3,5 gwiazdki. Bez wątpienia jedną z największych zalet Corollo Touring Sports jest jej nowy, mocniejszy napęd hybrydowy, który zapewnia już naprawdę dobre osiągi.

Toyota Corolla Touring Sports – przód Toyota Corolla Touring Sports – tył Toyota Corolla Touring Sports – wnętrze Toyota Corolla Touring Sports – bagażnik

Dane techniczne
Silnik benzynowy: 2.0, 4-cylindrowy
Moc: 180 KM
Skrzynia biegów: CVT
0-62 mph: 8,1 s
Prędkoś maks.: 180 km/h

Ferrari 488 Pista – opinie

Wersja Pista modelu 488 to edycja specjalna, zaprojektowana z myślą o wykorzystywaniu na torze, aczkolwiek wciąż pozostaje konstrukcją sprawdzającą się w ruchu ulicznym. Oczywiście na tyle, na ile jest to możliwe w przypadku aut tej klasy. 488 Pista otrzymała kilka komponentów z wersji Challenge i GTE. Skończyło się więc na zwiększeniu mocy do 720 KM i obniżeniu masy o 90 kg i takiej oto opinii: „To czyste szaleństwo, ale równocześnie jeden z najbardziej kompletnych supersamochodów jakim kiedykolwiek jeździliśmy”. 5 gwiazdek w zaistniałej sytuacji jest oczywistością.

Ferrari 488 Pista Ferrari 488 Pista – kokpit

Dane techniczne
Silnik benzynowy: 3.9, bi-turbo, V8
Moc: 720 KM
Skrzynia biegów: 7-biegowa, 2-sprzęgłowa, RWD
0-62 mph: 2,85 s
Prędkoś maks.: ponad 309 km/h

BMW i3s, Hyundai Kona Electric, Kia e-Niro

Porównanie trzech małych aut elektrycznych, w tym popularnego w Polsce BMW i3. Ciekawym spostrzeżeniem autora jest zwrócenie uwagi na fakt, że w tego typu pojazdach istotny jest nie tylko zasięg, ale przede wszystkim czas ładowania. Spośród całej trójki każdy ma możliwość szybkiego ładowania, ale wyłącznie Niro jest dostosowane do mocy ładowania 100 kW. Na korzyść Kii testujący zapisali także komfort i niskie koszty eksploatacji co ostatecznie uczyniło Niro zwycięzcą tego porównaniu. Drugi Hyundai uzyskał również notę 4,5 gwiazdki. Trudno się dziwić, bowiem jest to w końcu pokrewna konstrukcja. BMW wyraźnie odstaje od tego duetu, zwłaszcza od Niro. Jest dużo mniejszy w środku, ma skromny bagażnik, dużo krótszy zasięg, gorsze osiągi, słabsze hamulce, a wszystko za wyższą cenę. Prestiż marki niewiele tu pomaga. i3 otrzymuje 3,5 gwiazdki i trzecie miejsce.

BMW i3s Hyundai Kona Electric Kia eNiro

 

Oceny czytelników
[Głosów: 4 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here