The Grand Tour. Sezon 3

Clarkson, Hammond i May znikną? Owszem, ale z namiotu. Ruszyły zdjęcia do czwartego sezonu The Grand Tour.

Historia programu Top Gear sięga 1977 roku. Przez lata była to niespecjalnie ciekawa produkcja. Dopiero pod koniec lat 80., kiedy do ekipy dołączył Jeremy Clarkson zyskała większą popularność. Nie na wiele się to zdało. W 2001 roku BBC podjęło już decyzję, że Top Gear ma ostatecznie zniknąć, ale Clarkson dostał jeszcze szansę, by zrealizować swoją wizję. Postawił więc na kontrowersje i rozrywkę. Wówczas zaczął rodzić się program w formule, którą wszyscy znamy. Z publicznością, celebrytami i próbami na torze. Pojawił się też producent Andy Willman oraz współprowadzący Richard Hammond. Gdy trzeciego prowadzącego – Jasona Dawe’a – zastąpił James May zrodziło się najsłynniejsze trio prowadzących program motoryzacyjny. Tak słynne, że stało się wzorcem dla reszty świata, czego najlepszym dowodem jest polski Automaniak z trio: Jarosław Maznas, Rafał Jemielita i Patryk Mikiciuk. Obecnie zostało zresztą zmodyfikowane i wygląda następująco: Adam Kornacki, Patryk Mikiciuk i Jarosław Bąk.

Prowadzący program Top Gear po odejściu w 2015 z BBC stworzyli nowe show dla Amazon Prime Video o nazwie The Grand Tour. Show cieszy się popularnością, ale to już nie to samo co program w BBC. Ogromne koszty, ograniczona widownia i mimo wszystko wyeksploatowana koncepcja coraz częściej stają się powodami do plotkowania o zbliżającym się końcu The Grand Tour.

Będzie czwarty sezon The Grand Tour

Według zapowiedzi Amazona rozpoczęły się już zdjęcia do czwartego sezonu The Grand Tour. Ma być on ostatnim sezonem. Ponoć produkcja jest zbyt kosztowna. Jeremy Clarkson zarabia aż 17 mln złotych za każdy wyemitowany odcinek. Z kolei Hammond i May zarabiają około 9,5 mln złotych za odcinek. Trudne do wyobrażenia, ale jednak. To nie całość kosztów. Jeżdżący po świecie namiot, 26 kamer, 7 samochodów i 2 helikoptery to zbyt wiele nawet dla takiego potentata jak Amazon. Prawie miliard złotych za trzeci sezon, który już był oszczędniejszy niż poprzednie dwa ponoć przypieczętowało podobno decyzję o końcu The Grand Tour. Póki co ruszyły jednak zdjęcia do czwartego sezonu, a doniesienia były jedynie primaaprilisowym żartem.

W czwartym sezonie będą jednak zmiany. Ma być on serią odcinków specjalnych, takich jak te z Kolumbii w trzecim sezonie. Zniknie więc namiot, widownia, celebryci i tor.

The Grand Tour. Sezon 3. Odcinek 5The Grand Tour. Sezon 3

A więc koniec czy nie?

Jak pokazuje historia programów Top Gear i The Grand Tour – nigdy nic nie wiadomo. Często zorientować się, kiedy mamy do czynienia z prawdziwymi informacjami, a kiedy z akcją marketingową mającą na celu zrobienie szumu wokół audycji. Najlepszym komentarzem do całej sytuacji są chyba słowa samego Clarksona, który powtarza: „Nigdy nie mów żegnaj, nie noś złotego zegarka i nie wygłaszaj mowy emerytalnej”. Zatem poczekamy, zobaczymy.

Gdzie oglądać The Grand Tour?

Trzeci sezon The Grand Tour, podobnie jak i dwa poprzednie, można oglądać w Amazon Prime Video – płatnym serwisie VOD Amazona. Od 12 kwietnia 2019 roku dostępny jest tam ostatni, 14. odcinek trzeciego sezonu. Poniżej przedstawiamy cały line-up 3 sezonu.

The Grand Tour. Sezon 3. Odcinek 1

The Grand Tour – sezon 3 – 14 odcinków

Jeremy Clarkson, Richard Hammond i James May wracają w kolejnym sezonie pełnym przygód i idiotyzmu, przemierzając świat różnego rodzaju pojazdami, od supersamochodów i włoskich klasyków, po kampery i amerykańskie muscle cary. Jeśli kiedykolwiek myślałeś o przejechaniu świata z najzabawniejszymi przyjaciółmi, zapomnij o tej trójce. Potrafią być naprawdę irytujący.

  1. Opowieści z Detroit
    W pierwszym odcinku nowego sezonu Jeremy Clarkson, Richard Hammond i James May udają się do Detroit, by przemierzać ulice opuszczonej stolicy motoryzacji stuningowanymi muscle carami. Jeremy zasiądzie także za kierownicą superlekkiego i superhardkorowego McLarena Senna o mocy 789 KM.
  2. Kolumbia – odcinek specjalny cz. 1
    W tym odcinku specjalnym Clarkson, Hammond i May przemierzają Kolumbię Jeepem Wranglerem, Chevroletem Silverado i Fiatem Pandą 4×4, chcąc sfotografować ciekawe zwierzęta na wygaszacze ekranu dla Amazona. Napotykają przy tym piękne krajobrazy, przerażające niebezpieczeństwa i dziwaczne hobby, a nawet kilka zwierząt.
  3. Kolumbia – odcinek specjalny cz. 2
    W tym odcinku specjalnym Clarkson, Hammond i May przemierzają Kolumbię Jeepem Wranglerem, Chevroletem Silverado i Fiatem Pandą 4×4, chcąc sfotografować ciekawe zwierzęta na wygaszacze ekranu dla Amazona. Napotykają przy tym piękne krajobrazy, przerażające niebezpieczeństwa i dziwaczne hobby, a nawet kilka zwierząt.
  4. Ach, te pick-upy
    W tym odcinku Clarkson poprowadzi Volkswagena Amaroka, Hammond Forda Rangera, a May Mercedesa klasy X. Za pomocą prób opracowanych na podstawie życia w rozwijającym się świecie prowadzący poszukują najlepszego europejskiego pick-upa. Jeremy zasiądzie także za kierownicą groźnie brzmiącego, podkręconego Jaguara XE Project 8 o mocy niemal 600 koni na torze Eboladrome.
  5. Urus i zmalał
    W tym odcinku Jeremy Clarkson wyrusza do Szwecji, by wypróbować nowego SUV-a — Lamborghini Urus. James May testuje sportowy wóz Alpine A110 na torze Eboladrome, a Richard Hammond opowiada o Jimie Clarku, szkockim kierowcy wyścigowym i według wielu najlepszym kierowcy wszech czasów.
  6. Chińskie przemyślenia
    Jeremy Clarkson, Richard Hammond i James May wyruszają do Chin, by przekonywać tamtejszych biznesmenów o zaletach zachodnich luksusowych aut. Zdążą się spocić, zgubić i prawie spłonąć. Zobaczymy również, jak Hammond testuje elektryczny supersamochód NIO EP9.
  7. Stara, dobra szkocka
    Jeremy Clarkson, Richard Hammond i James May zwiedzają najpiękniejsze rejony Szkocji, prowadząc trzy stare włoskie auta, które według nich staną się klasykami. Clarkson wyjedzie na tor Eboladrome w nowym sportowym sedanie BMW M5, by zmierzyć się z nastawioną na wygodę Alpiną B5.
  8. Błazny na wakacjach
    Jeremy Clarkson, Richard Hammond i James May wyruszają kamperami w trasę po południowo-zachodnich Stanach Zjednoczonych. Wszczynają bunt, po którym następuje przegrupowanie w zmodyfikowanych przez prowadzących kamperach. Z różnymi skutkami.
  9. Aston, astronauci i dzieci Angeliny
    W tym odcinku Richard Hammond wjedzie na tor za kierownicą nowego Astona Martina V8 Vantage, James May przyjrzy się samochodom legendarnych astronautów z misji Apollo, a Jeremy Clarkson przeprowadzi serię wymyślnych i dokładnych testów, by udowodnić, że Citroen C3 Aircross jest przestronny, praktyczny i lepszy od słonia.
  10. Głos młodzieży
    Jeremy Clarkson, Richard Hammond i James May porównują na torze Volkswagena Polo GTI, Forda Fiestę ST i Toyotę Yaris GRMN, by ocieplić wizerunek tych aut w oczach młodych kierowców. Hammond i May prezentują również porównanie Lamborghini Countach i Ferrari Testarossa.
  11. Morze, słodkie morze
    Jeremy Clarkson, Richard Hammond i James May wyruszają w niezwykłą podróż od słonych gruzińskich wybrzeży Morza Czarnego ku słodszym wodom Morza Kaspijskiego w Azerbejdżanie. Poprowadzą Astona Martina DBS, Bentleya Continentala GT oraz BMW M850i, chcąc znaleźć najlepszy wóz klasy grand tourer dla wędkarza.
  12. Legendy i lotniska
    Jeremy Clarkson zasiada za kierownicą dwóch odrestaurowanych klasyków Lancii, Delty Integrale i Stratosa. James May przedstawia historię legendarnej wyścigówki Porsche 917, a Richard Hammond z pomocą Clarksona rewolucjonizuje podróże samolotem, testując dwa koncepcyjne rozwiązania walizek z napędem.
  13. Szkoła przetrwania
    W tym odcinku specjalnym Jeremy Clarkson, Richard Hammond i James May lądują na dzikich ostępach Mongolii, gdzie otrzymują podstawowe zapasy i spakowane części niezbędne do zbudowania pojazdu. Za jego pomocą muszą dotrzeć do cywilizacji, nim umrą z głodu lub nawzajem się wymordują.
  14. Śp. Ford
    W ostatnim odcinku sezonu Jeremy Clarkson, Richard Hammond i James May składają hołd jednemu z fundamentów brytyjskiego stylu życia: średniej wielkości sedanom Forda, począwszy od Cortiny w latach 60. i 70., przez Sierrę w latach 80., a kończąc na Mondeo — modelu, który osiągnął coś, czego nie osiągnęło żadne inne auto w historii.
Oceny czytelników
[Głosów: 2 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here