Audi pokazało najmocniejszą wersję swojej flagowej limuzyny. Nowe S8 ma prawie 600 KM i 800 Nm momentu obrotowego. Dowiedz się więcej o tym modelu.

Aż trudno uwierzyć, że w dzisiejszych, nastawionych na ekologię, czasach producent z Ingolstadt zdecydował się wprowadzić do swojej oferty tak mocną limuzynę. Nowe Audi S8 napędza 4-litrowy benzynowy silnik V8 TFSI z dwiema turbosprężarkami, rozwijający moc  571 KM i 800 Nm. Całość współpracuje z 8-biegową skrzynią Tiptronic i napędem Quattro ze sportowym mechanizmem różnicowym. Pozwala to na rozpędzenie się 0-100 km/h w zaledwie 3,8 s. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.

Jednak normy emisji spalin są nieugięte. Dlatego żeby nowe S8 mogło powstać, Audi musiało doposażyć je w układ mild hybrid, który obejmuje 48-woltowy alternator-rozrusznik oraz dodatkowy akumulator litowo-jonowy. Oszczędzaniu paliwa sprzyja tzw. tryb żeglowania i system cylinder-on-demand wyłączający poszczególne cylindry podczas jazdy z niskim obciążeniem. Według danych producenta dzięki temu auto zużywa nawet 0,8 l/100 km mniej. Ale chyba nikt się nie spodziewa, że 600-konna limuzyna będzie mogła startować w rajdach „o kropelce”. Średnie zużycie paliwa nowego Audi S8 wynosi 11,3-11,4 l/100 km.

Na pewno rozczarowani nie powinni się czuć fani dynamicznej jazdy. Audi S8 jest seryjnie wyposażone w aktywne zawieszenie z układem czterech kół skrętnych. Kierowca ma do wyboru 5 trybów jazdy (od Comfort+ po Dynamic), co pozwala precyzyjnie dopasować ustawienia auta do aktualnych potrzeb. O bezpieczne zatrzymanie auta może dbać opcjonalny ceramiczny układ hamulcowy, z 10-tłoczkowymi zaciskami i tarczami o średnicy 420 mm z przodu oraz 370 mm z tyłu. Jest on również o 9,6 kg lżejszy od standardowych hamulców.

Luksusowe wnętrze nowego Audi S8 jest wykończone elementami z włókna węglowego.

Zajęcie miejsca w kabinie nowego S8 ułatwia wspomniane aktywne zawieszenie, które po dotknięciu klamki unosi nadwozie o 50 mm. Na pokładzie topowej limuzyny z Ingolstadt znajdziemy wszystkie najnowsze rozwiązania Audi, z rozbudowanym systemem multimedialnym MMI na czele. Na liście wyposażenia jest aż 38 różnych asystentów wsparcia kierowcy, dostępnych w dwóch pakietach (City i Tour).

Z zewnątrz Audi S8 odróżnia się od zwykłego A8 bardziej sportowym wyglądem zderzaków, progów i seryjnymi 21-calowymi alufelgami. Producent nie ujawnił jeszcze polskiego cennika nowego modelu. W Niemczech ceny S8 zaczynają się od 140 000 euro (w przeliczeniu ok. 600 000 zł).

Zobacz również: Hybrydowe Audi A8 L 60 TFSI e – 450 KM i 700 Nm

Oceny czytelników
[Głosów: 5 Średnia: 3.6]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here