Audi RS 3 Sedan (2021)

Światło dzienne ujrzało dziś nowe Audi RS 3. Pod jego maską pracuje 5-cylindrowy silnik 2.5 TFSI o mocy 400 KM. Dowiedz się więcej o tym aucie.

Dziś miała miejsce oficjalna premiera nowego Audi RS 3. W porównaniu z zaprezentowanym w ubiegłym roku modelem S3, najmocniejszy kompakt z Ingolstadt zyskał bardziej rozbudowany body-kit. Wloty powietrza w przednim zderzaku są większe, a typowy dla marki grill Singleframe otrzymał czarne obramowanie. Natomiast zwieńczenie tylnego zderzaka stanowi dyfuzor z dwiema owalnymi końcówkami wydechu o sporej średnicy (w słabszym S3 znajdziemy poczwórny wydech).

Audi RS 3 Sportback (2021)

Nowe Audi RS 3 standardowo porusza się na 19-calowych obręczach, a jego zawieszenie zostało usztywnione i obniżone – o 10 mm względem S3 i aż o 25 mm względem zwykłego A3. Wyposażenie seryjne obejmuje również pełne oświetlenie LED. Ponadto za dopłatą można otrzymać reflektory Matrix LED, które po otwarciu (lub zamknięciu) auta wyświetlają animację powitalną z nazwą modelu, a w czasie jazdy – wyścigową flagę w szachownicę. Na poniższym zdjęciu możecie zobaczyć, jak to wygląda:

Audi RS 3 Sportback (2021)

Na tle odważnie stylizowanego nadwozia wnętrze prezentuje się… dość zwyczajnie. Utrzymany w czarnej tonacji środek starają się ożywić kontrastowe przeszycia oraz wstawki na desce rozdzielczej i oparciach przednich siedzeń. Nieco więcej sportowego charakteru dodają kubełkowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, a także obszyta Alcantarą kierownicą z kolorowym paskiem na godzinie 12.

Audi RS 3 Sedan (2021)

Audi RS 3 Sedan (2021)

Najważniejsze jest jednak to, co kryje się pod maską. „Sercem” nowego RS 3 jest turbodoładowany, 5-cylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra, który osiąga 400 KM i 500 Nm – o 20 Nm więcej niż w poprzedniku. Za sprawne przekazywanie mocy na wszystkie koła odpowiadają 7-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia S tronic oraz napęd Quattro. Nowością w tym modelu jest system RS Torque Splitter, który zapewnia płynny przepływ momentu obrotowego między tylnymi kołami. Dzięki temu nowe RS 3 mogło otrzymać także specjalny tryb do driftu.

Audi RS 3 Sportback (2021)

Taka specyfikacja pozwala niemieckiemu hot hatchowi na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,8 s, a jego prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Opcjonalnie można podnieść ten limit do 280 km/h, a jeśli zdecydujemy się na pakiet RS Dynamic z ceramicznymi hamulcami, to RS 3 będzie mogło rozpędzić się do 290 km/h.

Audi RS 3 (2021)

Według zapowiedzi przyjmowanie zamówień na ten model ruszy jeszcze w tym miesiącu, a dostawy ruszą jesienią. Niemiecki producent ustalił cenę modelu RS 3 Sportback na 60 000 euro (ok. 275 000 zł), a RS 3 Sedan – na 62 000 euro (ok. 284 000 zł). Nieznany pozostaje już tylko polski cennik nowego Audi RS 3.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here