Audi S3 Sportback (2020)

Producent z Ingolstadt oficjalnie pokazał nowe Audi S3. Ten sportowy kompakt ma 310 KM i napęd quattro. Poznaj szczegóły.

Na początku marca poznaliśmy czwartą odsłonę Audi A3, a teraz przyszła kolej na premierę jej usportowionej wersji – modelu S3. Już na pierwszy rzut oka można dostrzec dynamiczny charakter nowego auta. Przód samochodu jest zdominowany przez osłonę chłodnicy Singleframe z dużym grillem o strukturze plastra miodu oraz przez imponujące wloty powietrza.

Audi S3 (2020)

Natomiast z tyłu nowe Audi S3 wyróżnia się dużym dyfuzorem i poczwórnym wydechem, podkreślającym jego sportowy charakter. Jednak to atrakcyjne opakowanie nie powinno odwracać naszej uwagi od tego, co kryje się w środku.

„Sercem” nowego S3 jest benzynowy silnik 2.0 TFSI, który rozwija 310 KM i 400 Nm. Dokładnie takimi samymi parametrami mógł pochwalić się poprzednik przed wejściem w życie normy WLTP. W aktualnym modelu jednostka napędowa jest wyposażona w system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift system (AVS). Układ ten zmienia skok zaworów w zależności od stopnia obciążenia silnika, przez co komory spalania są lepiej napełniane, a zarządzanie temperaturą pomaga osiągnąć wysoką wydajność.

Za błyskawiczną zmianę przełożeń odpowiada 7-biegowa skrzynia automatyczna S tronic, a moc trafia na wszystkie koła za pośrednictwem układu quattro z hydraulicznym sprzęgłem wielopłytkowym, umieszczonym przed tylną osią. Jego działaniem zarządza modułowy system dynamicznego sterowania jazdą, który ściśle łączy napęd quattro z elektronicznym systemem stabilizacji jazdy (ESC) oraz z regulowanymi amortyzatorami (dostępne jako opcja).

Audi S3 Sedan (2020)

Osiągi? Nowe Audi S3 (zarówno Sportback, jak i Limousine) przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 s, a jego prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. A to wszystko przy umiarkowanym apetycie na paliwo. Producent podaje, że średnie spalanie wynosi 7,2-7,4 l/100 km.

We wnętrzu auta także nie zabrakło sportowych akcentów. Kokpit jest skierowany w stronę kierowcy, a panele ozdobne są wykonane z aluminium lub karbonu. Sportowe fotele zostały opracowane na nowo, a standardowa tapicerka jest teraz w dużej mierze wykonana z przetworzonych butelek PET.

Audi S3 Sportback (2020)

W miejsce klasycznego zestawu wskaźników seryjnie otrzymujemy 10,25-calowy wyświetlacz cyfrowy, który za dopłatą może być zastąpiony jeszcze większym – 12,3-calowym. Natomiast centralne miejsce na desce rozdzielczej zajmuje 10,1-calowy ekran dotykowy, wbudowany w elegancki, czarny panel. Wyświetlacz rozpoznaje odręczne pismo i zapewnia akustyczną informację zwrotną. Oprócz tego systemem inforozrywki można także sterować głosowo, z użyciem mowy potocznej.

Skoro przy multimediach jesteśmy, należy wspomnieć, że nowe Audi S3 korzysta z systemu obsługi MMI, opartego na platformie infotainment trzeciej generacji MIB 3. Podobnie jak w „zwykłym” A3, w jego sportowej odmianie również znajdziemy najnowsze systemy wspomagania kierowcy, takie jak Audi pre sense front, asystent utrzymania na pasie ruchu czy asystent skrętu.

W czwartek 13 sierpnia Audi przedstawi polski cennik nowego S3 i rozpocznie przyjmowanie zamówień. Pierwsze auta trafią do klientów na początku października.

Zobacz również:

Nowe Audi A3 Sportback. Opis wersji i cennik

Oceny czytelników
[Głosów: 3 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here