Producent z Ingolstadt zaprezentował odświeżoną wersję swojej flagowej limuzyny. Sprawdź, co zmieniło się w Audi A8 po liftingu.
Audi A8 w aktualnym wcieleniu jest na rynku już od 2017 roku, dlatego nie dziwi, że niemiecki producent zdecydował się na lifting swojej flagowej limuzyny. Dodajmy, że dwaj główni rywale nie próżnowali w tym czasie – w 2019 roku BMW pokazało odświeżoną serię 7, a w ubiegłym roku Mercedes przedstawił całkowicie nową klasę S.
W ramach modernizacji przeprojektowano przednią część nadwozia. Model po liftingu zyskał nowe, diodowe reflektory Matrix, z których każdy składa się z ok. 1,3 miliona mikroluster, co pozwala bardzo precyzyjnie sterować wiązką światła. Odświeżone Audi A8 poznamy także po większym grillu oraz zmienionych bocznych wlotach powietrza w zderzaku.
Z tyłu auta znajdziemy cyfrowe światła OLED, należące do wyposażenia standardowego we wszystkich wersjach. Oprócz dynamicznych kierunkowskazów oraz powitalnych i pożegnalnych animacji oferują one też funkcję sygnalizowania zbliżającego się obiektu. Jeżeli inny pojazd pojawi się w odległości do 2 metrów od zaparkowanego A8, aktywowane zostają wszystkie segmenty świateł.
Odświeżone Audi A8 zapewni swoim nabywcom jeszcze większe możliwości personalizacji wyglądu auta za sprawą dwóch pakietów stylistycznych – Chrom oraz S line. Ponadto paleta dostępnych kolorów nadwozia obejmie 11 standardowych lakierów, w tym nową metaliczną zieleń District, błękit Firmament, szarość Manhattan i błękit Ultra, a także 5 matowych – szary Daytona, srebrny Florette, zieleń District, szary Terra i biały Glacier. Co więcej, klienci mogą skorzystać również z programu Audi exclusive, który daje możliwość zamówienia samochodu w dowolnym kolorze.
Jak przystało na flagowy model, kabina Audi A8 jest wykończona materiałami najlepszej jakości i zapewnia wysoki komfort podróżowania. Model po liftingu oferuje szerszą gamę dostępnych pakietów konfiguracji wnętrza. Na szczególną uwagę zasługuje oferowany w przedłużonym A8 L fotel relaksacyjny, który zapewnia rozbudowane możliwości regulacji oraz podnóżek opuszczany z przedniego fotela. Pasażerowie mogą ogrzać na nim stopy lub skorzystać z masażu o różnej intensywności. W ramach pakietu fotela relaksacyjnego otrzymuje się także funkcję masażu pleców za pomocą 18 poduszek pneumatycznych oraz elektrycznie regulowane komfortowe zagłówki.
Nowe Audi A8 jest seryjnie wyposażone w nawigację MMI Navigation plus, opartą na systemie infotainment trzeciej generacji. Do obsługi pokładowych multimediów przewidziano dwa ekrany centralne (górny o przekątnej 10,1 cala, dolny – 8,6 cala) oraz funkcję głosową. Przed kierowcą znalazł się jeszcze trzeci wyświetlacz – w pełni cyfrowy Audi virtual cockpit. Natomiast dla podróżujących z tyłu przewidziano dwa, opcjonalne 10,1-calowe ekrany Full HD przymocowane do oparć przednich foteli.
Kolejną nowością w A8 jest predyktywne aktywne zawieszenie, które przy pomocy elektrycznych siłowników może indywidualnie odciążać lub dociążać każde z kół dodatkową mocą i w ten sposób regulować położenie podwozia w zależności od sytuacji na drodze. Oprócz tego niemiecka limuzyna może być wyposażona także w dynamiczny układ czterech kół skrętnych (standard w S8).
Odświeżone Audi A8 będzie oferowane w 5 wersjach silnikowych – 1 wysokoprężnej i 3 benzynowych oraz hybrydowej typu plug-in. Wszystkie odmiany są seryjnie łączone z 8-biegowym automatem Tiptronic i napędem na cztery koła Quattro.
- 50 TDI quattro (3.0 TDI/286 KM)
- 55 TFSI quattro (3.0 TFSI/340 KM)
- 60 TFSI quattro (4.0 TFSI/460 KM)
- S8 TFSI quattro (4.0 TFSI/571 KM)
- 60 TFSI e quattro (3.0 TFSI/462 KM)