Tylnonapędowe Audi R8 RWD doczekało się jeszcze mocniejszej odmiany V10 performance. Dowiedz się więcej o tym aucie.

Audi R8 V10 RWD (ang. Rear Wheel Drive) pojawiło się w salonach sprzedaży pod koniec 2019 roku. Jego 10-cylindrowy, widlasty silnik 5.2 FSI o mocy 540 KM napędza tylne koła i pozwala na osiągnięcie maksymalnie 324 km/h. Od jakiegoś jednak czasu na polskiej stronie producenta z Ingolstadt widnieje informacja, że konfigurator tego modelu ma charakter poglądowy i aktualnie nie ma możliwości zamówienia auta do produkcji.

Czy to oznacza, że tylnonapędowe R8 już na stałe zniknęło z rynku? Otóż nie! Niemieccy inżynierowie przygotowali w jego miejsce coś jeszcze lepszego – Audi R8 V10 performance RWD, które ma więcej mocy i momentu obrotowego. Sprawdźmy, co oprócz poprawionych osiągów ma do zaoferowania nowe, sportowe auto spod znaku czterech pierścieni.

Audi R8 V10 performance RWD

Nadwozie opisywanego modelu, podobnie jak we wszystkich R8, jest zbudowane z aluminium w oparciu o konstrukcję Audi Space Frame (ASF), a elementy poszycia są wykonane z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). Klienci mogą wybierać spośród 10 opcji kolorystycznych. Nowość w ofercie stanowi lakier Ascari Blue Metallic, który wcześniej był zarezerwowany wyłącznie dla wersji z napędem quattro.

Centralnie umieszczony silnik 5.2 V10 w nowym Audi R8 V10 performance RWD został wzmocniony do 570 KM (+30 KM) oraz 550 Nm (+10 Nm). Jednak pomimo przyrostu mocy i momentu obrotowego czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h nie uległ skróceniu i w odmianie Coupe wynosi 3,7 s. Podniesiona została natomiast prędkość maksymalna, która teraz sięga 329 km/h. Dla wersji Spyder te wartości to odpowiednio 3,8 s oraz 327 km/h.

Audi R8 V10 performance RWD
We wnętrzu znajdziemy m.in. cyfrowy zestaw wskaźników Audi virtual cockpit z 12,3-calowym wyświetlaczem.

Tak jak dotychczas, jednostka napędowa współpracuje z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową S tronic. Audi R8 V10 performance RWD w wariancie Coupe waży zaledwie 1590 kg, a w odmianie Spyder – 1695 kg. To o 75-80 kg mniej w porównaniu z modelem z napędem na wszystkie koła.

Tylnonapędowe Audi R8 otrzymało inne nastawy zawieszenia i układu ESC względem wersji quattro, a w trybie sportowym elektronika auta pozwala nawet na jazdę w kontrolowanym poślizgu. Opisywany samochód został po raz pierwszy wyposażony także w dynamiczny układ kierowniczy, który jest bardziej bezpośredni i daje kierowcy jeszcze lepsze wyczucie tego, co dzieje się z przednimi kołami.

Audi R8 V10 performance RWD powstaje w zakładzie Böllinger Höfe w Neckarsulm (Niemcy), gdzie jest budowane w dużej mierze ręcznie. Rynkowy debiut tego modelu nastąpi pod koniec października.

Redakcja poleca:

Audi R8 Coupe V10 performance quattro – nasz test

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here