NowościAktualnościPowraca tylnonapędowe Audi R8

Powraca tylnonapędowe Audi R8

Audi R8 RWD będzie słabsze o 30 KM od modelu z napędem Quattro. Mniejszą moc rekompensuje waga niższa o 55-65 kg. Sprawdź dane techniczne wersji z tylnym napędem.

Druga generacja sportowego Audi R8 zadebiutowała w 2015 roku, a na początku bieżącego roku została odświeżona. To też prawdopodobnie ostatnie wcielenie tego supersamochodu z klasycznym, spalinowym silnikiem – następca może otrzymać napęd elektryczny. Póki co skupmy się na najnowszej wersji R8, która otrzymała tylny napęd.

Na początek warto jednak przypomnieć, że to nie pierwszy raz, gdy na rynku pojawia się tylnonapędowe Audi R8. We wrześniu 2017 r. producent z Ingolstadt przedstawił model R8 RWS. Centralnie umieszczony silnik 5.2 FSI V10 napędzał wyłącznie tylne koła i wytwarzał 540 KM oraz 540 Nm – dokładnie takie same parametry miała jednostka w wariancie z napędem Quattro. Wersja RWS była limitowana do 999 egzemplarzy i wyróżniała się specjalnym malowaniem.

Powstało zaledwie 999 egzemplarzy limitowanego Audi R8 RWS.

Przy okazji tegorocznego liftingu, moc bazowego R8 z napędem na cztery koła wzrosła do 570 KM (620 KM w odmianie Performance), ale modelu tylnonapędowego nie było aż do teraz. Nowe Audi R8 RWD tym razem nie jest już limitowaną wersją, tylko trafia do seryjnej produkcji. Jest dostępne z nadwoziem Coupe oraz Spyder. Z zewnątrz niewiele się różnią od wersji Quattro.

Brak wału napędowego i przedniego dyferencjału ma swoje zalety. Tylnonapędowe Coupe waży 1595 kg (ok. 65 kg mniej od Quattro), a Spyder – 1695 kg (ok. 55 kg mniej od Quattro). Rozkład masy w modelu R8 RWD wynosi 40:60.

Audi R8 RWD (2020) – dane techniczne, silnik, moc, cena

W tej wersji tylne koła wprawia w ruch ta sama jednostka, którą niemiecki producent stosował w R8 sprzed modernizacji, czyli 5.2 FSI V10 o mocy 540 KM i 540 Nm. Za przekazywanie napędu odpowiada 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa S tronic oraz dyferencjał z mechaniczną „szperą”.

Pozwala to na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w czasie 3,7 s (Coupe) i 3,8 s (Spyder). Prędkość maksymalna Coupe to 320 km/h, a wersji z otwartym nadwoziem – 318 km/h. W autach tego typu zużycie paliwa ma mniejsze znaczenie, wypada jednak dodać, że Coupe ma spalać średnio 12,9 l/100 km, a Spyder – 13,1 l/100 km.

Audi nie ujawniło jeszcze polskich cen modeli RWD. W Niemczech Audi R8 RWD Coupe to wydatek 140 000 euro, a Spyder – 157 000 euro. W obu przypadkach to o 22 000 euro (ok. 93 500 zł) taniej od wersji Quattro.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji