NowościAktualnościHybrydowe Audi A8 ma 450 KM i spala tylko 2,5 l/100 km

Hybrydowe Audi A8 ma 450 KM i spala tylko 2,5 l/100 km

Kiedyś dobre osiągi w Audi A8 zapewniał silnik V10 z Lamborghini. Dziś wystarcza do tego V6 z elektrycznym wsparciem. Dowiedz się więcej o hybrydowej limuzynie Audi.

BMW ma już w ofercie 745Le, Mercedes S-klasę w wersji S 560 e L, a Audi do tej pory nie oferowało przedłużonej limuzyny z napędem hybrydowym plug-in. Właśnie się to zmienia, ponieważ producent z Ingolstadt  dołączył do swojej gamy model A8 L 60 TFSI e quattro. Czym się wyróżnia?

Najważniejsze w tym przypadku jest oczywiście źródło napędu. Pod maską hybrydowej limuzyny Audi znajdziemy benzynową jednostkę 3.0 TFSI o mocy 340 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik elektryczny jest zintegrowany z 8-biegową automatyczną skrzynią Tiptronic i generuje dodatkowe 136 KM i 350 Nm. Łączna moc układu wynosi 449 KM i aż 700 Nm, które trafiają na cztery koła za sprawą napędu Quattro. Jak można się spodziewać, taka konfiguracja zapewnia doskonałe osiągi – 4,9 s do „setki” i maksymalną prędkość 250 km/h (ograniczoną elektronicznie).

Akumulator trakcyjny w modelu A8 L 60 TFSI e quattro składa się ze 104 ogniw o łącznej pojemności 14,1 kWh. Pozwala to przejechać na samym tylko zasilaniu elektrycznym do 46 km, a prędkość maksymalna jest wówczas ograniczona do 135 km/h. Korzystając z obu jednostek napędowych, czyli jak to określa producent – w trybie jazdy mieszanej, średnie spalanie benzyny ma wynosić 2,5-2,7 l/100 km, a zużycie prądu mieścić się w przedziale 20,9-21,2 kWh/100 km.

Oszczędzaniu paliwa mają sprzyjać inteligentne tryby jazdy. W domyślnym ustawieniu (EV) hybrydowe A8 jest zoptymalizowane pod kątem częstego korzystania z napędu elektrycznego. Silnik spalinowy ma się załączać dopiero przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu. Kierowca może wybrać także tryb Hybrid i jedną z dwóch opcji: Auto i Hold. W pierwszym ustawieniu praca układu napędowego dostosowywana do informacji z nawigacji (m.in. ostrzegającej o korkach), w drugim – nacisk położony jest na odzyskiwanie energii i utrzymywanie stałego poziomu naładowania baterii.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji