NowościRozrywkaFerrari Testarossa jest przereklamowane?

Ferrari Testarossa jest przereklamowane?

Ferrari Testarossa dla wielu jest samochodem marzeń. Pewien Youtuber postanowił rozprawić się z legendą tego włoskiego superauta.

Ferrari Testarossa zostało oficjalnie zaprezentowane na wystawie w Paryżu w 1984 r., a do 1991 r. wyprodukowano 7177 egzemplarzy tego modelu. Centralnie umieszczony silnik V12 o kącie rozwarcia 180 stopni między dwoma rzędami cylindrów ma pojemność 4,9 litra i wytwarza 390 KM przy 5750 obr./min oraz 480 Nm przy 4500 obr./min. To wystarczy, aby osiągnąć „setkę” w 5,3 s i rozpędzić się maksymalnie do ponad 290 km/h.

Testarossa jest jedną z motoryzacyjnych ikon lat 80. i z pewnością u niejednego nastolatka gościła na plakacie w pokoju. Jednak nie wszyscy podzielają tę opinię. Jason Cammisa z kanału Issimi w jednym z ostatnich filmów wyjaśnia, dlaczego jego zdaniem ten samochód to totalna pomyłka.

Główny zarzut Youtubera pod adresem Testarossy to jej podwójna tożsamość. Wygląd auta i umieszczenie zespołu napędowego za plecami kierowcy sugerują, że mamy do czynienia z supersamochodem, który dobrze odnajduje się zarówno na publicznych drogach, jak i na torze. W praktyce opisywanemu Ferrari brakuje nieco ostrości, co czyni go wprawdzie bardzo szybkim, ale jednak „tylko” luksusowym gran turismo, stworzonym do pokonywania dalekich tras.

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o Ferrari Testarossa, a także poznać pozostałe argumenty Jasona Cammisa, to zachęcamy do obejrzenia poniższego materiału:

Zobacz również:

Zaginione Ferrari F40. Należało do irackiego dyktatora

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji