Minivany, stopniowo wypierane przez SUV-y, cieszą się sporym zainteresowaniem na rynku samochodów używanych. Oto 10 najlepszych kompaktowych minivanów za 25 tys. zł.

Nie ma bardziej funkcjonalnego i rodzinnego typu nadwozia niż minivan. Jeszcze 10 lat temu niemal każdy szanujący się producent posiadał w swojej ofercie przynajmniej jednego minivana, najczęściej kompaktowego. Zdarzały się również miejskie modele o powiększonych możliwościach transportowych (np. Renault Modus) i „tradycyjne”, duże vany mogące w komfortowy sposób przewieźć 7-8 osób. O ile te ostatnie wciąż mają swoją ugruntowaną pozycję w gamie modelowej, o tyle miejskie i kompaktowe minivany w szybkim tempie znikają z cenników, wypierane przez SUV-y i crossovery. Niektóre modele pozostały w ofercie pod dawną nazwą, ale już zaprojektowane w odniesieniu do aktualnych trendów, np. Renault Scenic i Espace obecnie są crossoverami i ucierpiała na tym ich największa zaleta, czyli przestronność. Niewielką część z nich nadal można kupić w salonach, m.in. Volkswagena Tourana.

Jakie korzyści płyną z zakupu minivana?

Nadwozie typu minivan niesie ze sobą wiele korzyści dla użytkownika. Kompaktowe minivany przeważnie mają ok. 4,5 metra długości, czyli mniej od samochodów klasy średniej. Pozwala to jeszcze na wygodne manewrowanie nim po mieście, w czym dodatkowo wspomaga doskonałe przeszklenie i podwyższona pozycja za kierownicą. Większość minivanów posiada z tyłu trzy osobne miejsca dla pasażerów, które można oddzielnie złożyć, przesunąć albo wyregulować w nich oparcie. Komfort jazdy trzeciej osoby podwyższa częsty brak tunelu środkowego. Nie brakuje funkcjonalnych rozwiązań, np. wszechobecnych schowków i uchwytów na kubki oraz stolików w oparciach foteli. W przeważnie obszernym i regularnym bagażniku opcjonalnie można było umieścić dwa dodatkowe fotele (w niektórych modelach były seryjne), lecz z doświadczenia warto ich używać wyłącznie awaryjnie. Chętnych na 7-osobowe kompaktowe minivany jednak nie brakuje i sprzedają się one lepiej od odmian mieszczących 5 osób, nawet jeśli skutkuje to zmniejszoną przestrzenią bagażową.

Około 10 lat temu nastąpił prawdziwy wysyp nowych modeli i kolejnych generacji minivanów produkowanych już wcześniej. Wtedy nie kosztowały mało, ale dziś używanego kompaktowego minivana z rocznika ok. 2010 można kupić za nawet 20 tys. zł. Za niektóre najmłodsze auta, np. Chevroleta Orlando, trzeba wydać więcej, stąd przyjęliśmy budżet 25 tys. zł. Przedstawiamy 10 najpopularniejszych kompaktowych minivanów z drugiej ręki.

Chevrolet Orlando

Lata produkcji: 2010-2018
Ceny: od 21 tys. zł
Za 25 tys. zł kupisz rocznik:  2010-2012 

Chevrolet Orlando 01

Zdecydowanie najdłuższy minivan w tym zestawieniu – 465 cm długości i 276-centymetrowy rozstaw osi robią wrażenie w tej klasie. Orlando to też jedyny opisywany samochód, który dostatecznie wygodnie przewiezie 7 osób. Od rywali odstaje za to poziomem wykończenia w środku i… tradycyjną kanapą z tyłu: w minivanach o wiele lepiej sprawdzają się osobne fotele. W lepszych wersjach (LT, LTZ) można liczyć na zaskakująco dobre wyposażenie, najtańsze z kolei (LS, poznamy po czarnych klamkach) mogą nawet nie mieć klimatyzacji. Chevrolet oferował w Orlando tylko dwa silniki benzynowe: 1.8 oraz 1.4 Turbo. Oba generują 140 KM i można było je kupić z fabryczną instalacją gazową (w 1.8 LPG wzmocniono gniazda zaworowe). Diesel ma pojemność 2 litrów i dwie wersje mocy: 130 i 163 KM. Jeśli planujemy jeździć w mieście, odłóżmy trochę pieniędzy na regenerację filtra DPF, ewentualnie turbosprężarki. W każdym Orlando dość wcześnie „poddawała się” ręczna skrzynia biegów. Na tylnej klapie przeważnie są już ogniska korozji.

Używany Chevrolet Orlando (2010-2018) – opinie użytkowników

Chevrolet Orlando – wymiary, bagażnik, dane techniczne
Dł./szer./wys.465/184/163 cm
Rozstaw osi276 cm
Pojemność bagażnika101-466-1490 l
Silnik1.4 Turbo1.8 16V2.0 D2.0 D
Pojemnośćbenz., turbobenz.turbodieselturbodiesel
Paliwo1362 cm1796 cm1998 cm1998 cm
Maks. moc140 KM141 KM130 KM163 KM
Maks. moment200 Nm176 Nm315 Nm360 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h200 km/h185 km/h185 km/h195 km/h
Prędkość maks.11,0 s11,6 s11,5 s10,0 s
Śr. zużycie paliwa6,2 l/100 km7,3 l/100 km5,8 l/100 km6,0 l/100 km

Citroen C4 Picasso/Grand C4 Picasso I

Lata produkcji: 2006-2013
Ceny: od 10 tys. zł
Za 25 tys. zł kupisz rocznik:  2011-2012 

CITROEN Grand C4 Picasso I FL Exclusive 2.0HDi 150KM 6MT WW3312P 02-2011

Założony budżet pozwoli na zakup C4 Picasso po liftingu (2009 r.), ale wciąż z dużym przebiegiem (nierzadko 200 tys. km). W niezłych ofertach można przebierać już w pułapie 20 tys. zł. Citroen stworzył minivana wręcz idealnego: wielkiego w środku, pełnego ciekawych rozwiązań i na dodatek atrakcyjnie stylizowanego. Przedłużoną wersję Grand wyróżnia schodząca pionowo tylna szyba. Pod klapą kryje się aż 576-litrowy bagażnik (w „krótkim”: 500 l) i dwa składane na płasko foteliki: nie ma tam co prawda tyle miejsca co w Orlando, ale sytuacja jest jeszcze do zaakceptowania. Biorąc pod uwagę ogólną trwałość tego modelu, sytuacja nie przedstawia się już tak różowo. Powszechnym problemem w C4 Picasso jest elektryka: psuje się oświetlenie, regulator napięcia, elektryczny hamulec ręczny. Najbezpieczniejszym wyborem, jeśli chodzi o silniki, będzie 2.0 HDi albo stare, ale nadające się do LPG 1.8 16V i 2.0 16V. Każda z oferowanych tutaj jednostek 1.6 ma swój słaby punkt. VTi/THP spala olej i ma kłopotliwy łańcuchowy rozrząd, w 1.6 HDi z kolei dodatkowo dochodzą kłopoty z turbosprężarkami. Poza tym bazowe diesle są zwyczajnie za słabe do napędzania tego niemal 4,6-metrowego minivana.

Używany Citroen C4 Picasso I (2006-2013) – opinie użytkowników

Citroen C4 Picasso/Grand C4 Picasso I – wymiary, bagażnik, dane techniczne
Dł./szer./wys.440-459/183/168 cm
Rozstaw osi273 cm
Pojemność bagażnika500-1735 l, Grand 200-576-1950 l
Silnik1.6 Vti1.6 THP1.8 16V1.6 HDi2.0 HDi2.0 HDi
Pojemność1598 cm³1598 cm³1749 cm³1560 cm³1997 cm³1997 cm³
Paliwobenz.benz., turbobenz.turbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc120 KM156 KM125 KM112 KM138 KM163 KM
Maks. moment160 Nm240 Nm170 Nm270 Nm320 Nm340 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h13,3 s10,0 s11,7 s12,5 s11,6 s10,7 s
Prędkość maks.186 km/h204 km/h185 km/h181 km/h195 km/h190 km/h
Śr. zużycie paliwa7,5 l/100 km7,3 l/100 km7,6 l/100 km5,2 l/100 km6,1 l/100 km6,8 l/100 km

Ford C-Max/Grand C-Max II

Lata produkcji: 2010-2019
Ceny: od 22 tys. zł
Za 25 tys. zł kupisz rocznik:  2010-2012 

Ford Grand C-Max 01

Produkcja Forda C-Maxa niedawno dobiegła końca bez przedstawienia następcy. W założonym budżecie na razie możemy oscylować w najstarszych autach. Podobnie jak Citroen C4 Picasso, do wyboru były dwie wersje: standardowy C-Max i przedłużony Grand C-Max. Do ciekawostek w tym modelu należy zaliczyć przesuwane po obu stronach tylne drzwi oraz nietypowe wyposażenie, np. podgrzewaną przednią szybę. Kokpit: pełen przycisków i nieźle zmontowany. Ford C-Max/Grand C-Max od początku dostępny był w nowymi silnikami z rodziny EcoBoost. Początkowo były to 1.6 EcoBoost, później wyparły je 1.5 EcoBoost o zbliżonych parametrach. Z kolei wolnossące silniki benzynowe 1.6 Ti-VCT ustąpiły miejsca nowym 1.0 EcoBoost. Pomimo początkowych obaw całkiem nieźle radzą sobie z C-Maxem, choć, rzecz jasna, dla siedmioosobowego minivana o wiele bardziej pasuje mocny turbodiesel. Polecamy 2.0 TDCi, a do „krótkiego” C-Maxa wystarczy 1.6 TDCi. Uważajmy na obarczone ryzykiem awarii dwusprzęgłowe skrzynie Powershift. Inne usterki? Zużyte amortyzatory i uszkodzone elementy podwozia – efekt niskiego prześwitu.

Używany Ford C-Max II (2010-2019) – opinie użytkowników

Ford C-Max/Grand C-Max II – wymiary, bagażnik, dane techniczne
Dł./szer./wys.438-452/183/163-168 cm
Rozstaw osi265-279 cm
Pojemność bagażnika432-1723 l, Grand 550-1742 l
Silnik1.0 EcoBoost1.6 Ti-VCT1.6 EcoBoost1.5 TDCi1.6 TDCi2.0 TDCi
Pojemność998 cm³1596 cm³1596 cm³1499 cm³1560 cm³1997 cm³
Paliwobenz., turbobenz.benz., turboturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc125 KM105 KM182 KM120 KM115 KM150 KM
Maks. moment170 Nm150 Nm240 Nm270 Nm270 Nm370 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h11,0 s12,6 s8,5 s11,3 s11,3 s9,2 s
Prędkość maks.187 km/h177 km/h217 km/h180 km/h184 km/h204 km/h
Śr. zużycie paliwa5,2 l/100 km6,7 l/100 km6,2 l/100 km4,4 l/100 km4,3 l/100 km4,4 l/100 km

Mazda 5 II (CW)

Lata produkcji: 2010-2015
Ceny: od 22 tys. zł
Za 25 tys. zł kupisz rocznik:  2010-2012 

Mazda 5 01

Kompaktowego minivana Mazdy wyróżniają, podobnie jak Forda, przesuwane z obu stron boczne drzwi i… wąskie środkowe siedzenie w drugim rzędzie, co czyni Mazdę 5 samochodem raczej 6-osobowym. Tą stwierdzenie również jest na wyrost, bowiem na dodatkowych miejscach w bagażniku usiądą tylko dzieci. Produkcja „piątki” skończyła się w 2015 roku bez przedstawienia następcy. W drugiej generacji Mazdy 5 zabrakło mocnego turbodiesla. Z jednej strony to dobrze, ponieważ pozbyto się problematycznych silników 2.0 MZR-CD. Z drugiej – źle, bo jedyny diesel, 1.6 MZ-CD, generuje tylko 115 KM. To przekonstruowana jednostka od PSA, stosowana również w Fordach (m.in. w opisanym wcześniej C-Maxie). Należy w niej zwracać uwagę na zapewnienie warunków do okresowego wypalenia filtra cząstek stałych. Inny powszechny problem: nieszczelne podkładki pod wtryskiwaczami. Benzynowe silniki niezbyt tolerują LPG (2.0 ma bezpośredni wtrysk paliwa). Pomimo względnie młodego wieku Mazdy 5 powoli zaczyna atakować na razie punktowa korozja. Warto zastanowić się nad zabezpieczeniem podwozia.

Używana Mazda 5 I i Mazda 5 II – którą generację wybrać?

Mazda 5 II – wymiary, bagażnik, dane techniczne
Dł./szer./wys.458/175/161 cm
Rozstaw osi275 cm
Pojemność bagażnika112-426-1485 l
Silnik1.8 MZR2.0 MZR DISI1.6 MZ-CD
Pojemność1798 cm³1999 cm³1560 cm³
Paliwobenz.benz.turbodiesel
Maks. moc116 KM150 KM115 KM
Maks. moment165 Nm191 Nm270 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h12,8 s11,2 s13,7 s
Prędkość maks.182 km/h194 km/h180 km/h
Śr. zużycie paliwa7,2 l/100 km6,9 l/100 km5,2 l/100 km

Opel Zafira B

Lata produkcji: 2005-2014
Ceny: od 7 tys. zł
Za 25 tys. zł kupisz rocznik:  2010-2012 

Opel Zafira B 05

Za tym dość leciwym na tle rywali modelem przemawiają następujące atuty: rewelacyjny system aranżacji wnętrza Flex7, ogromna przestrzeń bagażowa, udane silniki oraz świetna dostępność części zamiennych. Zafirę uważa się jednak za tandetnie wykończoną i niezbyt atrakcyjną wizualnie, nawet na tle minivanów z Francji. W założonym budżecie można już wybierać między ładnie utrzymanymi autami po liftingu (2008 r.), lub nawet w Zafirach OPC z turbodoładowanym silnikiem 2.0 o mocy 240 KM. Przez 3 lata (2011-2014) Zafirę B produkowano jednocześnie z nowszą generacją jako Opel Zafira Family. Silniki Zafiry na ogół można polecić, choć nie są pozbawione wad. Typowo dla Opli z tego okresu, zmagają się z zacinającymi zaworami EGR i problematycznymi filtrami cząstek stałych (opcjonalnymi w dieslach). Wiek i przebieg wielu Zafir odciska swoje piętno na kondycji turbosprężarek i dwumasowych kół zamachowych. Benzynowe jednostki można zasilać gazem pod warunkiem obecności hydraulicznej kompensacji luzu zaworowego. Niestety, nie są wolne od nadmiernego spalania oleju (nawet 1 l/1000 km).

Używany Opel Zafira B i Opel Zafira C – którą generację wybrać?

Opel Zafira II – wymiary, bagażnik, dane techniczne
Dł./szer./wys.447/180/165 cm
Rozstaw osi270 cm
Pojemność bagażnika645-1820 l
Silnik1.6 16V1.8 16V2.2 16V1.7 CDTI1.9 CDTI1.9 CDTI
Pojemność1598 cm³1796 cm³2198 cm³1686 cm³1910 cm³1910 cm³
Paliwobenz.benz.benz.turbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc115 KM140 KM147 KM110 KM120 KM150 KM
Maks. moment155 Nm175 Nm203 Nm240 nm280 Nm320 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h12,9 s11,5 s10,0 s15,1 s12,5 s10,7 s
Prędkość maks.185 km/h197 km/h200 km/h169 km/h182 km/h198 km/h
Śr. zużycie paliwa7,1 l/100 km7,6 l/100 km7,9 l/100 km5,8 l/100 km6,5 l/100 km7,2 l/100 km

Peugeot 5008 I

Lata produkcji: 2009-2016
Ceny: od 17 tys. zł
Za 25 tys. zł kupisz rocznik:  2010-2011 

Peugeot 5008 01

Propozycja dla osób oczekujących od minivana czegoś więcej niż przestronności. Peugeot 5008 przyzwoicie wygląda (także w środku), w dostatecznym komforcie przewiezie 7 osób i ma wyjątkowo udane silniki wysokoprężne. Gamę otwiera zbyt słaby do niego 1.6 HDi: optimum to 2.0 HDi, najlepiej w połączeniu ze skrzynią ręczną. Tak skonfigurowany minivan Peugeota nie powinien sprawiać problemów natury mechanicznej. Unikajmy „biorących” olej silników THP z nietrwałym łańcuchem rozrządu: czerwona lampka powinna się zapalić po zobaczeniu dużo niższych cen benzynowych 5008, poza tym jest ich zdecydowanie mniej od diesli. Na liście wyposażenia Peugeota 5008 nie zabrakło ciekawostek typu wyświetlacz head-up albo elektryczny hamulec ręczny. Niestety, elektronika pokładowa lubi „żyć swoim życiem”: użytkownicy skarżą się na wieszającą nawigację albo problemy z radiem. Poza tym w intensywnie eksploatowanych egzemplarzach postukuje zawieszenie i zachodzi konieczność częstej wymiany tarcz hamulcowych.

Używany Peugeot 5008 I (2009-2016) – opinie użytkowników

Peugeot 5008 I – wymiary, bagażnik, dane techniczne
Dł./szer./wys.453/184/164 cm
Rozstaw osi273 cm
Pojemność bagażnika194-679-1754 l
Silnik1.2 PureTech1.6 VTi1.6 THP1.6 HDi2.0 HDi2.0 HDi
Pojemność1199 cm³1598 cm³1598 cm³1560 cm³1997 cm³1997 cm³
Paliwobenz., turbobenz.benz., turboturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc130 KM120 KM156 KM109 KM150 KM163 KM
Maks. moment230 Nm160 Nm240 Nm240 Nm370 Nm340 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,8 s12,2 s9,6 s12,3 s9,8 s10,5 s
Prędkość maks.201 km/h188 km/h195 km/h183 km/h195 km/h190 km/h
Śr. zużycie paliwa5,4 l/100 km7,3 l/100 km7,3 l/100 km5,5 l/100 km5,7 l/100 km6,8 l/100 km

Renault Scenic/Grand Scenic III

Lata produkcji: 2009-2017
Ceny: od 15 tys. zł
Za 25 tys. zł kupisz rocznik:  2010-2012 

Renault Grand Scenic 11

Dwie pierwsze generacje Renault Scenica były na swój sposób przełomowe. Trzecie wcielenie jest po prostu poprawnym, jeśli nie powiedzieć – udanym minivanem, nie wyróżniającym się niczym szczególnym na tle konkurentów. Ponownie postawiono na dwie wersje (Scenic i Grand Scenic) różniące się długością i rozstawem osi (odpowiednio 22 cm i 7 cm na korzyść Granda). Dodatkowe centymetry opłaciły się: Renault Grand Scenic zabierze na pokład rekordową ilość pakunków (nawet 2083 l!) i z powodzeniem przewiezie 7 osób. Dodatkowe fotele stanowiły jednak wyposażenie opcjonalne. Gama silnikowa Scenica składa się z jednostek benzynowych wolnossących (1.6 i 2.0), turbodoładowanych (1.2 TCe i 1.4 TCe) oraz pełnego przekroju diesli: od starych i niezbyt polecanych 1.5/1.9 dCi do nowoczesnych, trwałych i dynamicznych 1.6/2.0 dCi. Radzimy rozglądać się za tymi drugimi: w budżecie 25 tys. zł można już „upolować” Scenica 1.6 dCi po pierwszym liftingu z 2012 r. (drugi: rok później). Będzie to rozsądniejszy wybór od 1.5/1.9 dCi, ponieważ nawet po wielu poprawkach trudno je nazwać całkowicie bezawaryjnymi. Benzynowe Sceniki akceptują LPG, poza wprowadzonym w 2012 r. 1.2 TCe (bezpośredni wtrysk paliwa).

Używane Renault Scenic III (2009-2017) – opinie użytkowników

Renault Scenic/Grand Scenic III – wymiary, bagażnik, dane techniczne
Dł./szer./wys.434-456/185/162-168 cm
Rozstaw osi270-277 cm
Pojemność bagażnika437-1837 l; Grand 208-678-2083 l
Silnik1.4 TCe1.6 16V2.0 16V1.5 dCi1.6 dCi2.0 dCi
Pojemność1397 cm³1598 cm³1997 cm³1461 cm³1598 cm³1995 cm³
Paliwobenz., turbobenz.benz.turbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc130 KM110 KM140 KM106 KM130 KM150 KM
Maks. moment190 Nm151 Nm195 Nm240 Nm320 Nm360 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,5 s11,7 s10,6 s12,3 s10,3 s9,7 s
Prędkość maks.190 km/h185 km/h190 km/h180 km/h195 km/h200 km/h
Śr. zużycie paliwa7,3 l/100 km7,4 l/100 km8,1 l/100 km5,8 l/100 km5,1 l/100 km5,9 l/100 km

Seat Altea XL

Lata produkcji: 2006-2015
Ceny: od 10 tys. zł
Za 25 tys. zł kupisz rocznik:  2010-2012 

Seat Altea XL 09

Seata Alteę XL względem „zwykłej” Altei dzieli 19 cm na długość. Rozstaw osi pozostał ten sam: 257 cm. To niewiele jak na kompaktowego minivana i może między innymi dlatego Seat nie zdecydował się na produkcję Altei XL w odmianie siedmioosobowej. W zamian użytkownik otrzymuje obszerny i głęboki bagażnik o pojemności 532 l. Altea trochę odstaje od rywali praktycznością (nie ma nawet przesuwanej kanapy), ale stylistykę bez wątpienia można uznać za jej mocną stronę. Niestety, Seata Alteę produkowano w okresie, gdy koncern Volkswagena zmagał się z licznymi awariami swoich silników TSI i TDI. Pierwsze z nich zużywały ogromne ilości oleju (receptą może być wymiana pierścieni), w 2.0 TDI z kolei pękały głowice i zawodziły pompowtryskiwacze. Silniki poprawiano wraz z biegiem lat i 2.0 TDI z common rail (od 2009 r.) są godne polecenia, podobnie jak wprowadzone wówczas 1.6 TDI. Chcąc benzynową Alteę mamy dwa wyjścia: poszukać trwałego, ale ospałego 1.6 8V, albo rozejrzeć się za TSI z młodszych lat lub z udokumentowaną naprawą.

Używany Seat Altea (2004-2015) – opinie użytkowników

Seat Altea XL – wymiary, bagażnik, dane techniczne
Dł./szer./wys.447/177/157 cm
Rozstaw osi257 cm
Pojemność bagażnika532-1604 l
Silnik1.4 TSI1.6 8V1.8 TSI1.6 TDI2.0 TDI2.0 TDI
Pojemność1390 cm³1598 cm³1798 cm³1598 cm³1968 cm³1968 cm³
Paliwobenz., turbobenz.benz., turboturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc125 KM102 KM160 KM105 KM140 KM170 KM
Maks. moment200 Nm148 Nm250 Nm250 Nm320 Nm350 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,3 s12,8 s8,6 s12,2 s9,9 s8,6 s
Prędkość maks.194 km/h181 km/h210 km/h183 km/h201 km/h208 km/h
Śr. zużycie paliwa6,4 l/100 km7,7 l/100 km7,1 l/100 km5,2 l/100 km5,8 l/100 km6,2 l/100 km

Toyota Verso

Lata produkcji: 2009-2018
Ceny: od 19 tys. zł
Za 25 tys. zł kupisz rocznik:  2009-2011 

Toyota Verso 09

Toyota modelem Verso zastąpiła aż trzy dotychczas produkowane minivany: Yaris Verso, Corolla Verso i Avensis Verso. Model miał połączyć zalety wszystkich trzech w jednym: udało się to tylko częściowo, bo Verso faktycznie w dość niewielkim nadwoziu (444 cm długości) zapewnia ogromną ilość miejsca, ale… tylko dla 5 osób. Na 6. i 7. fotelu panują ekstremalne warunki podróżowania, chyba że przesunie się do przodu siedzenia drugiego rzędu, ewentualnie pochyli ich oparcie. Rozczarowuje jakość wykonania minivana Toyoty: szybko rysują się plastiki nie tylko na kokpicie, ale i w bagażniku. Na rynku wtórnym przeważają Toyoty Verso z silnikami wysokoprężnymi. Są też tańsze. Powód: nie najlepsze opinie o nich. Potencjalni odbiorcy starają się unikać wczesnych 2.0 D-4D i wszelkich 2.2 D-4D, ponieważ istnieje w nich ryzyko powstania mikropęknięć na bloku silnika (skutek: ubywanie płynu chłodniczego), a w 2.2 D-CAT dodatkowo dochodzą problemy z filtrem sadzy. Po liftingu pojawił się poprawiony 2.0 D-4D o mocy 124 KM, a także diesel od BMW (1.6 D-4D/112 KM). Benzynowe jednostki z rodziny Valvematic są godne polecenia pod względem trwałości, choć zapewniają tylko przeciętne osiągi.

Używana Toyota Verso (2009-2018) – opinie użytkowników

Toyota Verso – wymiary, bagażnik, dane techniczne
Dł./szer./wys.444/179/162 cm
Rozstaw osi278 cm
Pojemność bagażnika485-1740 l
Silnik1.6 Valvematic1.8 Valvematic1.6 D-4D2.0 D-4D2.2 D-4D2.2 D-4D
Pojemność1598 cm³1798 cm³1598 cm³1998 cm³2231 cm³2231 cm³
Paliwobenz.benz.turbodieselturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc132 KM147 KM112 KM126 KM150 KM177 KM
Maks. moment160 Nm180 Nm270 Nm310 Nm340 Nm400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h11,7 s10,4 s12,7 s11,3 s10,1 s8,7 s
Prędkość maks.185 km/h190 km/h180 km/h185 km/h195 km/h210 km/h
Śr. zużycie paliwa6,8 l/100 km7,0 l/100 km4,5 l/100 km5,6 l/100 km6,0 l/100 km6,8 l/100 km

Volkswagen Touran I

Lata produkcji: 2003-2015
Ceny: od 7 tys. zł
Za 25 tys. zł kupisz rocznik:  2008-2010 

Volkswagen Touran 06

Pierwsze wcielenie Tourana produkowano aż 12 lat, w międzyczasie przeprowadzając dwie istotne modernizacje przedniej części nadwozia. Volkswagen żonglował również stosowanymi w różnych latach silnikami. Początkowo benzynowa gama obejmowała starego, dobrego 1.6 8V oraz 1.6/2.0 FSI, później nastała era jednostek 1.4 TSI i… zaczęły się problemy z układem doładowania i łańcuchowym rozrządem (1.4 TSI Twincharger). Nowsze, produkowane od 2010 r. odmiany uchodzą za trwalsze. Touran z dieslem? Albo wczesny 1.9 TDI (do 2005 r.), albo nowszy z poprawioną jednostką 2.0 TDI CR bądź 1.6 TDI. Volkswagen Touran nie jest największym autem w tym zestawieniu, ale można śmiało powiedzieć, że jednym z najprzestronniejszych – wszystko za sprawą nadwozia o prostych kształtach. Nie brakuje przemyślanego systemu składania foteli oraz udogodnień dla rodziny. Można liczyć na wysoką jakość montażu wnętrza i dobrą trwałość ogólną. Kluczową sprawą pozostaje wybór odpowiedniego silnika i, najlepiej, skrzyni ręcznej (DSG przy dużych przebiegach często wymagają interwencji).

Używany Volkswagen Touran I (2003-2015) – opinie użytkowników

Volkswagen Touran I – wymiary, bagażnik, dane techniczne
Dł./szer./wys.441/179/163 cm
Rozstaw osi268 cm
Pojemność bagażnika120-695-1989 l
Silnik1.4 TSI1.6 8V2.0 FSI1.9 TDI2.0 TDI2.0 TDI
Pojemność1390 cm³1595 cm³1984 cm³1896 cm³1968 cm³1968 cm³
Paliwobenz., turbo + kompr.benz.benz.turbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc140 KM102 KM150 KM105 KM140 KM170 KM
Maks. moment220 Nm148 Nm200 Nm250 Nm320 Nm350 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h9,8 s12,9 s10,4 s13,2 s10,2 s9,0 s
Prędkość maks.200 km/h179 km/h204 km/h179 km/h200 km/h214 km/h
Śr. zużycie paliwa7,4 l/100 km7,9 l/100 km7,9 l/100 km6,0 l/100 km6,1 l/100 km6,6 l/100 km

10 KOMENTARZE

  1. To są prawdziwe samochody dla rodziny porządne 2litrowe jednostki A nie naładowane tutbinami jednorazówki. To miało sens!!!!!! Proszę redakcję o test. Jaki A taki przebieg oryginalny 200tys km porównanie każdego egzemplarza z powyższej listy z starm silnikiem diesla rok 2010 do 2013 (typowy samochod dla polskiej rodziny ) niech będzie 2.0 diesel( dobrze utrzymany 200-300 tyś przebiegu silnik skrzynia wszystko orginal pierwszy montaż) z nowym BEZYNOWYM ekologicznym (NIBY NIE PALACYM ANI GRAMA OLEJU CHOCIAZ CZESTO BIERZE Z 1 LITR NA 100KM ) ALE MA mieć przebieg 200-300tys km i teraz wszystko w oryginale Taki test ma sens !!!!! Jestem mechanikiem w ASO więc będę wiedzieć gdzie jest skucha

  2. Posiadam Peugeot 5008 i faktycznie co do radia to szwankuje potrafi się wyłączyć i włączyć w trasie już nie wspomnę o tym że czasami włączy się przy wyłączonym silniku…Tak poza tym śmiga jak ta lala. To są pierdoły ale najważniejszy i tak jest silnik.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here