Peugeot Traveller

W ciągu ostatniego miesiąca ogłoszono sporo akcji serwisowych. Jeśli Twoje auto jest na liście, musisz koniecznie odwiedzić ASO.

Wśród producentów, którzy powiadomili Prezesa UOKiK o możliwych usterkach, znaleźli się m.in. Citroen, Ford, Mercedes, Peugeot i Toyota. W niektórych przypadkach kampanią naprawczą objęto nawet kilka tysięcy aut. Poniżej zamieszczamy szczegółową listę.

Citroen Berlingo

W 599 egzemplarzach przedni pas bezpieczeństwa pasażera może niewystarczająco przytrzymać go w przypadku silnego zderzenia, co może skutkować obrażeniami. Właściciele samochodów objętych akcją zostaną zaproszeni do Autoryzowanych Stacji Obsługi w celu wymiany pasa bezpieczeństwa.

Citroen Jumpy IV oraz Citroen Spacetourer

W przypadku tych dwóch modeli ogłoszono kilka kampanii naprawczych, dotyczących:

  • 20 samochodów, w których dokręcenie pasów bezpieczeństwa oraz przewodu masowego mogą być niezgodne z wymaganym standardem fabrycznym. Nieprawidłowe dokręcenie pasów bezpieczeństwa może spowodować niewystarczające napięcie pasów w przypadku zderzenia. Ponadto nieprawidłowe dokręcenie przewodu masowego może doprowadzić do utraty funkcjonalności układu ESP, włączenia się kontrolki ostrzegawczej lub, w pewnych warunkach, ryzyka zapłonu.
  • 21 samochodów, w których zaciski tylnych hamulców mogą być niezgodne ze specyfikacją, co może prowadzić do zmniejszenia skuteczności hamulca postojowego.
  • 241 samochodów, w których dokręcenie dolnych śrub mocowania pasów bezpieczeństwa może być niewłaściwe w wyniku nieprawidłowego położenia śruby i płytki pasa. Może to doprowadzić do poluzowania śrub i ograniczenia funkcjonalności pasa bezpieczeństwa w przypadku kolizji.
  • 1709 samochodów, w których tylne przewody hamulcowe mogą z czasem ulec uszkodzeniu w wyniku przemieszczania się pomiędzy ich mocowaniami.
  • 2321 samochodów, w których w trakcie eksploatacji mogło dojść do uszkodzenia przewodów paliwowych zamontowanych pod podwoziem w wyniku ich przemieszczania się względem elementów podwozia.

Właściciele wadliwych egzemplarzy zostali już poinformowani o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu dokonania stosownych napraw.

Fiat Ducato

Akcją przywoławczą objęto 449 aut, wyprodukowanych we Włoszech. Istnieje ryzyko, że wiązka przewodów elektrycznych może stykać się z rurą wydechową, co może spowodować uszkodzenie wiązki oraz awarię niektórych funkcji elektrycznych samochodu. Usterki elektryczne podczas jazdy mogą spowodować ryzyko kolizji lub wypadku. Naprawa będzie polegała na prawidłowym ułożeniu oraz odizolowaniu wiązki od rury wydechowej.

Ford C-Max oraz Ford Focus

Kampania serwisowa dotyczy 58 aut, wyprodukowanych w fabryce Saarlouis od 07.05.2019 r. do 11.06.2019 r. Może w nich potencjalnie dojść do przerwania połączenia na stykach skrzynki PDB, co negatywnie wpłynie na działanie wielu układów pojazdu. Właściciele samochodów objętych kampanią będą proszeni o kontakt z ASO w celu dokonania stosownej naprawy.

Ford Fiesta

W tym przypadku do serwisu wezwano 8 egzemplarzy, wyprodukowanych w fabrykach: Niehl i Cologne od 15.05. do 17.06.2019 r. Zamontowana w nich kolumna kierownicza może nie spełniać wymogów specyfikacji, co może powodować grzechotanie lub może występować przerywane działanie wspomagania kierownicy, potencjalnie prowadząc do utraty wspomagania. Właściciele samochodów objętych kampanią będą proszeni o kontakt z ASO w celu dokonania stosownej naprawy.

Honda Civic, Civic Tourer, CR-V i HR-V

Na polskim rynku kampanią naprawczą objęto łącznie 2 122 egzemplarzy modeli Civic (rok modelowy 2015-2016), Civic Tourer (rok modelowy  2016-2017), CR-V (rok modelowy 2015-2018) i HR-V (rok modelowy 2016-2018), wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii i Meksyku. W pewnych warunkach efektywność oprogramowania systemu kontroli emisji silnika wysokoprężnego może być niewystarczająca. Podczas powtarzającego się przyspieszania i hamowania silnikiem, system nie jest w stanie zapobiec nadmiernemu osadzaniu się siarki wewnątrz katalizatora. Powoduje to obniżenie wydajności redukcji tlenków azotu (NOx), co nie spełnia wymogów dotyczących poziomu emisji. Wszyscy posiadacze samochodów objętych kampanią zostaną wezwani na bezpłatną naprawę.

Jeep Cherokee (KL)

Akcja serwisowa dotyczy 6 samochodów z rocznika 2019-2020, wyprodukowanych w Stanach Zjednoczonych. Istnieje możliwość pęknięcia zębnika układu wspomagania przekładni kierowniczej, co może spowodować zakleszczenie listwy zębatej i doprowadzić do utraty panowania nad kierownicą, co może zakończyć się wypadkiem. Podczas wizyty w ASO przekładnia kierownicza zostanie sprawdzona i w razie takiej potrzeby – wymieniona.

Kia Sorento

W 516 autach wyprodukowanych w Korei Południowej z powodu błędu oprogramowania kamera wielofunkcyjna może nie komunikować określonych warunków jazdy z elektroniczną jednostką sterującą pojazdu (ECU). Błąd ten powoduje, że system wspomagania unikania kolizji z przodu (FCA) może mieć problemy z identyfikacją pieszych przed pojazdem. Naprawa będzie polegała na aktualizacji oprogramowania do kamery wielofunkcyjnej, co zapewni prawidłowe działanie systemu.

Mercedes klasy A (177)

W 16 egzemplarzach tego modelu spaw regulacji wysokości lewego przedniego fotela jest za słaby. W razie zderzenia mógłby on pęknąć, przez co siedzisko fotela opuściłoby się do przodu. Ograniczyłoby to działanie ochronne układu zabezpieczającego przed skutkami wypadków, zwiększając tym samym ryzyko odniesienia obrażeń przez pasażerów. Podczas wizyty w serwisie zostanie wymieniony regulator kąta pochylenia lewego przedniego fotela

Mercedes klasy A (177), klasy B (247), CLA (118), EQC (293) i GLC (253)

Na polskim rynku akcja serwisowa dotyczy łącznie 233 samochodów. Występuje ryzyko, że w wymienionych modelach podczas wypadku z aktywacją poduszki powietrznej mogłaby się ona oddzielić od płyty podstawowej i wtargnąć z wysoką prędkością do wnętrza pojazdu. Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do ASO, w celu sprawdzenia i ewentualnej wymiany poduszki powietrznej po stronie kierowcy.

Mercedes Sprinter (907/910)

W naszym kraju kampanią naprawczą objęto 14 pojazdów, w których spoina spawalnicza na regulatorze wysokości fotela nie została wykonana zgodnie ze specyfikacją. W razie wypadku może dojść do pęknięcia spoiny spawalniczej i obniżenia fotela z przodu. Może to doprowadzić do ograniczonego działania systemu mocowania i zwiększenia ryzyka urazu dla pasażerów. Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu przeprowadzenia stosownej naprawy.

Mercedes Sprinter (910)

296 egzemplarzy tego modelu zostało wydane ze stalowymi resorami piórowymi tylnej osi, niespełniającymi wszystkich wymagań dotyczących wytrzymałości w zakresie eksploatacji. Jeżeli w skrajnym przypadku dojdzie to pęknięcia takiego resoru, wówczas dokładne prowadzenie tylnej osi i sterowność pojazdu w podczas jazdy nie będą zagwarantowane. Może to zwiększać ryzyko wypadków. Podczas wizyty w serwisie zostanie przeprowadzona stosowna naprawa.

Mercedes Vito (447)

W Polsce 682 auta, wyposażone w dodatkowy akumulator pod przednim fotelem po prawej stronie, mogły zostać dostarczane bez pokrywy skrzyni fotela. Niezgodne z przepisami wykorzystywanie otwartej skrzyni fotela jako schowka może doprowadzić do zwarcia, jeśli włożony przez użytkownika przedmiot będzie przewodził prąd. W związku z tym nie można wykluczyć zagrożenia pożarowego. Podczas wizyty w autoryzowanym serwisie zostanie przeprowadzona stosowna naprawa.

Opel Zafira Life oraz Opel Vivaro C

Akcja serwisowa dotyczy 135 egzemplarzy, wyprodukowanych we Francji i w Wielkiej Brytanii. Może w nich dojść do przetarcia sztywnych przewodów paliwowych, co może spowodować wyciek paliwa. Właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu wykonania stosownej naprawy.

Peugeot Expert 4 oraz Peugeot Traveller

W przypadku tych dwóch modeli ogłoszono kilka kampanii naprawczych, dotyczących:

  • 21 samochodów, w których zaciski tylnych hamulców mogą być niezgodne ze specyfikacją, co może prowadzić do zmniejszenia skuteczności hamulca postojowego.
  • 22 samochodów, w których dokręcenie pasów bezpieczeństwa oraz przewodu masowego mogą być niezgodne z wymaganym standardem fabrycznym. Nieprawidłowe dokręcenie pasów bezpieczeństwa może spowodować niewystarczające napięcie pasów w przypadku zderzenia. Ponadto nieprawidłowe dokręcenie przewodu masowego może doprowadzić do utraty funkcjonalności układu ESP, włączenia się kontrolki ostrzegawczej lub, w pewnych warunkach, ryzyka zapłonu.
  • 455 samochodów, w których dokręcenie dolnych śrub mocowania pasów bezpieczeństwa może być niewłaściwe w wyniku nieprawidłowego położenia śruby i płytki pasa. Może to doprowadzić do poluzowania śrub i ograniczenia funkcjonalności pasa bezpieczeństwa w przypadku kolizji.
  • 2525 samochodów, w których tylne przewody hamulcowe mogą z czasem ulec uszkodzeniu w wyniku przemieszczania się pomiędzy ich mocowaniami.
  • 3299 samochodów, w których w trakcie użytkowania pojazdu mogło dojść do uszkodzenia przewodów paliwowych zamontowanych pod podwoziem w wyniku ich przemieszczania się względem elementów podwozia.

Właściciele wadliwych egzemplarzy zostali już poinformowani o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu dokonania stosownych napraw.

Peugeot Partner oraz Peugeot Rifter

Na polskim rynku akcja serwisowa dotyczy 692 samochodów, w których przedni pas bezpieczeństwa pasażera może niewystarczająco przytrzymać go w przypadku silnego zderzenia, co może skutkować obrażeniami. Właściciele zostaną powiadomieni o konieczności wizyty w ASO, a naprawa będzie polegać na wymianie wadliwego pasa bezpieczeństwa.

Toyota Avensis oraz Toyota Verso

Do serwisu wezwano 294 auta, wyprodukowane w Turcji i Wielkiej Brytanii od 16.07.2010 r. do 18.10.2016 r. Problem dotyczy bocznych poduszek powietrznych, umieszczonych w przednich fotelach. Ze względu na nieprawidłowy proces wykrywania błędów podczas produkcji aktywatora, w niektórych z nich proporcje składników materiału odpowiedzialnego za zapłon mogą być nieprawidłowe. Jeśli taka sytuacja miała miejsce boczna poduszka powietrzna podczas aktywacji może zostać nienapełniona. Właściciele samochodów objętych akcją będą zapraszani do ASO, w celu wymiany przednich bocznych poduszek powietrznych.

Toyota Celica, RAV4, Starlet, Tercel (Paseo) i Yaris

Akcja przywoławcza dotyczy 1833 samochodów, wyprodukowanych w Japonii od 05.06.1997 r. do 31.08.1999 r. Materiał pirotechniczny w napełniaczach poduszki powietrznej kierowcy może wraz z upływem czasu pochłaniać wilgoć, co w sytuacji konieczności aktywacji poduszek powietrznych może doprowadzić do zbyt wolnego napełnienia poduszki lub rozerwania obudowy napełniacza. Może to zwiększyć ryzyko wystąpienia obrażeń w wyniku wypadku. W serwisie wadliwy napełniacz poduszki powietrznej kierowcy zostanie wymieniony.

Toyota Land Cruiser oraz Toyota RAV4

W naszym kraju kampanią naprawczą objęto 1697 aut, wyprodukowanych w Japonii od 01.08.2016 r. do 13.02.2018 r. W samochodach wyposażonych w podgrzewane dysze spryskiwacza z powodu niewłaściwego materiału wypełniacza wykonanego z żywicy (utrzymującego element grzejny w dyszy spryskiwacza) może powstać przerwa między wypełniaczem a obudową. Cykliczna zmiana temperatury pracy grzałki może spowodować powiększenie się pęknięcia. Jeśli dojdzie do takiej sytuacji, woda zawierająca sól drogową może dostać się do elementu grzejnego powodując zwarcie i przegrzanie, co może skutkować pożarem. Właściciele aut objętych kampanią będą zapraszani do ASO, w celu wymiany dysz spryskiwaczy na zmodyfikowane.

Zobacz również:
Oceny czytelników
[Głosów: 4 Średnia: 4]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here