Na stronie UOKiK pojawiły się informacje o nowych kampaniach naprawczych. BMW, Mercedes, Peugeot i Volkswagen wzywają auta do serwisów. Sprawdź szczegóły.

Wśród producentów, którzy w ciągu ostatniego miesiąca powiadomili Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o nowych akcjach przywoławczych, znaleźli się BMW, Mercedes, Peugeot i Volkswagen. Poniżej zamieszczamy szczegółową listę.

BMW i3

Na polskim rynku akcja serwisowa dotyczy 7 egzemplarzy, wyprodukowanych w Niemczech. Z powodu niewystarczającej wytrzymałości materiału mogą pęknąć pierścienie sterujące oparciami foteli tylnych, a ich fragmenty mogą uniemożliwić blokowanie fotela w wybranej pozycji. Może to zwiększyć ryzyko obrażeń u osób siedzących z tyłu w razie wypadku. Naprawa będzie polegać na wymianie ram oparć tylnych foteli.

BMW X3

Akcją naprawczą objęto 12 samochodów, wyprodukowanych w Niemczech, w których może brakować wkładki do adaptera akumulatora, co niedostatecznie zabezpiecza akumulator w razie wypadku. Może to skutkować poluzowaniem się bieguna ujemnego akumulatora i w konsekwencji brakiem funkcji powypadkowych, takich jak otwieranie centralnego zamka i aktywacja świateł awaryjnych, co zwiększa ryzyko odniesienia obrażeń. Właściciele aut objętych akcją zostaną poinformowani o konieczności wizyty w ASO w celu doposażenia samochodu we wkładkę do adaptera akumulatora.

BMW X5 (G05) oraz BMW X7 (G07)

W Polsce kampanią przywoławczą objęto łącznie 29 aut, wyprodukowanych w Niemczech. W przypadku zderzenia czołowego przy załadowanym bagażniku może dojść do oderwania się zagłówków zewnętrznych w drugim rzędzie siedzeń, stwarzając zagrożenie odniesienia urazu przez pasażerów. Właściciele samochodów objętych kampanią zostaną poinformowani o konieczności wizyty w ASO w celu kontroli i ewentualnej wymiany zagłówków w drugim rzędzie siedzeń.

Mercedes GLA (H247)

Kampania naprawcza dotyczy 16 egzemplarzy, wyprodukowanych od 19 lutego do 12 sierpnia 2020 roku. Może w nich dojść do niezamierzonego uruchomienia poduszki powietrznej pasażera, również w sytuacji gdy została ona prawidłowo deaktywowana, a na fotelu pasażera zamontowany jest fotelik dziecięcy. Zwiększa to ryzyko wypadku i/lub obrażeń. Właściciele aut zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do autoryzowanego serwisu, w celu sprawdzenia i w razie potrzeby skorygowania uziemienia poduszki powietrznej pasażera.

Mercedes klasy A (177) oraz Mercedes CLA (118)

Na naszym rynku akcja przywoławcza dotyczy łącznie 60 aut, wyprodukowanych od 30 lipca do 12 września 2020 roku. Może w nich brakować elementu (prawego jarzma) prawego tylnego fotela do mocowania fotelika dziecięcego w uchwycie ISOFIX, skutkując niedostatecznym zamocowaniem fotelika do uchwytu ISOFIX. W przypadku zderzenia może nie zadziałać funkcja przytrzymywania systemu blokowania ISOFIX na dole. Zwiększa to ryzyko odniesienia obrażeń przez dziecko.

Peugeot Rifter oraz Peugeot Partner

W naszym kraju kampanią serwisową objęto łącznie 49 samochodów, w których hamulec ręczny może nie zapewniać skutecznego unieruchomienia pojazdu, co zwiększa ryzyko wypadku. Właściciele aut objętych kampanią zostali powiadomieni o konieczności zgłoszenia się do ASO w celu sprawdzenia i ewentualnej wymiany hamulca ręcznego.

Volkswagen Tiguan R-Line

Kampanią naprawczą objęto 236 aut, wyprodukowanych w Niemczech pomiędzy 6. tygodniem 2016 roku a 11. tygodniem 2019 roku. Może w nich dojść do poluzowania się lub odpadnięcia spojlera krawędzi dachu, co stwarza zagrożenie wypadku dla innych uczestników ruchu. Właściciele samochodów objętych kampanią zostaną listownie zaproszeni do ASO, w celu zamocowania spojlera krawędzi dachu dwoma dodatkowymi śrubami do pokrywy tylnej.

Zobacz również:

Akcje serwisowe – jak z nich skorzystać?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here