UOKiK poinformował o nowych akcjach serwisowych. Sprawdź, czy Twoje auto jest na liście.
Kolejni producenci zawiadomili Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów o konieczności przeprowadzenia kampanii naprawczych wybranych modeli. Tym razem do serwisu wzywani są właściciele Citroenów, Peugeotów, Mercedesów oraz Subaru. Poniżej znajdziecie szczegóły.
Citroen Berlingo
Na polskim rynku akcją serwisową objęto 598 aut. Występuje ryzyko, że pas bezpieczeństwa dla pasażera na przednim siedzeniu może go niewystarczająco przytrzymać w przypadku silnego uderzenia. Dlatego producent zaleca, żeby do czasu przeprowadzenia naprawy nie korzystać z prawego przedniego siedzenia. Jeśli samochód jest wyposażony w dwa siedzenia pasażera z przodu, środkowe siedzenie może być używane bez żadnych ograniczeń.
Mercedes klasy E (213)
Kampania naprawcza dotyczy 911 egzemplarzy Mercedesa klasy E. Tylny spojler może odkręcić się całkowicie od pojazdu, co może doprowadzić do odniesienia obrażeń przez innych uczestników ruchu drogowego. Właściciele aut objętych akcją serwisową zostaną zaproszeni do ASO w celu sprawdzenia połączeń śrubowych tylnego spojlera i w razie potrzeby ich skorygowania.
Peugeot 5008
Do serwisów wezwano 282 samochody. Istnieje prawdopodobieństwo, że moment dokręcenia mocowań wspornika koła zapasowego jest niezgodny z technologią producenta. Całkowite odkręcenie tych mocowań może doprowadzić do zgubienia koła zapasowego podczas jazdy. W ramach akcji naprawczej zostaną sprawdzone mocowania wspornika koła zapasowego i w razie potrzeby – poprawione.
Peugeot Partner oraz Peugeot Rifter
W naszym kraju kampanią serwisową objęto 688 aut. Problem jest ten sam, co w opisanym wyżej bliźniaczym modelu Citroena – Berlingo. Pas bezpieczeństwa pasażera na przednim siedzeniu może go niewystarczająco przytrzymać w przypadku silnego uderzenia, dlatego zaleca się, żeby nie korzystać z prawego fotela. W przypadku wersji z trzema miejscami z przodu, środkowe siedzenie może być używane bez żadnych ograniczeń.
Subaru Impreza oraz Subaru XV
Akcja naprawcza dotyczy łącznie 260 egzemplarzy, wyprodukowanych w latach 2017-2019. W tych modelach może dochodzić do pęcznienia elastycznych przewodów hamulcowych. W konsekwencji może to prowadzić do osłabienia działania i skuteczności układu hamulcowego. Podczas wizyty w serwisie elastyczne przewody hamulcowe zostaną wymienione na nowe.