Ostatnio UOKiK opublikował powiadomienia o kolejnych akcjach serwisowych. Sprawdź, czy Twoje auto jest na liście.

W ostatnim czasie do Urzędu Ochrony Konkurenci i Konsumentów wpłynęło sporo zawiadomień o nowych kampaniach naprawczych. Wśród producentów, którzy wzywają swoje auta do serwisu są m.in. BMW, Mercedes i Volvo. Poniżej zamieszczamy szczegółową listę.

BMW 330 (G20) oraz BMW 530 (G30)

W naszym kraju kampania naprawcza dotyczy 7 aut, wyprodukowanych w Niemczech. Producent stwierdził problem z ułożyskowaniem wałka wyrównoważającego w silniku, które może nie być odpowiednio wytrzymałe. W konsekwencji może dojść do przedwczesnego zużycia łożyska, co może przyczynić się do uszkodzenia silnika i jego zgaśnięcia w trakcie jazdy. Naprawa polega na wymianie silnika.

Citroen C3, C3 Aircross i C-Elysee

Akcją serwisową objęto 2352 samochody, w których niewłaściwa kalibracja oprogramowania silnika może prowadzić do przekroczenia limitów emisji NOx. Podczas wizyty w ASO zostanie wgrane nowe oprogramowanie sterujące silnikiem.

Mazda MX-5 (ND)

Kampania naprawcza dotyczy 66 egzemplarzy, wyprodukowanych w Japonii od 26.05 do 06.07.2015 r. Metalowy wspornik osłony pod silnikiem może odpaść od pojazdu w czasie jazdy, stwarzając zagrożenie na drodze dla innych użytkowników i zwiększając ryzyko wypadku.

Mercedes klasy A (W177)

W tym modelu mogą powstawać rysy na obrzeżach blachy osłaniającej pod wnęką koła zapasowego. Może to doprowadzić do przerwania ciągłości blachy i w konsekwencji – do jej oderwania. Akcją serwisową objęto 108 aut, a naprawa będzie polegała na wymianie blachy osłaniającej pod wnęką koła zapasowego.

Mercedes GLE (V167)

W naszym kraju do serwisu wezwano właścicieli 318 samochodów. Istnieje podejrzenie, że elastyczne przewody spustowe wody kondensacyjnej w układzie klimatyzacji mogły zostać zamontowane w niewłaściwy sposób. W wyniku tej usterki do wnętrza auta w okolicy przestrzeni na nogi dla kierowcy i pasażera może przedostawać woda. W wyniku tego może dojść do korozji zamontowanych tam części elektrycznych i/lub zwarcia w instalacji elektrycznej. Wówczas urządzenia pokładowe mogą nie działać poprawnie, włącznie z brakiem możliwości uruchomienia pojazdu. W skrajnej sytuacji może dojść do zwarcia i porażenia prądem pasażerów lub pożaru. Mechanicy będą sprawdzać montaż przewodów spustowych i w razie potrzeby je poprawią.

Mercedes klasy A (W169), klasy C (203, 204), GLK (X204), klasy E Coupe/Convertible (207), klasy E (212), ML i GL, klasy R (251), SLK (171) i SLS AMG (197)

Na polskim rynku kampanią naprawczą objęto łącznie 18 882 egzemplarze, wyprodukowane w latach 2004-2016. W przednich poduszkach powietrznych kierowcy i pasażera firmy Takata z gazem roboczym w postaci azotanu amonu bez środka pochłaniającego wilgoć może dojść do chemicznych zmian gazu roboczego. W takiej sytuacji w przypadku kolizji z wyzwoleniem poduszki powietrznej kierowcy lub pasażera może dojść do pęknięcia gazowego generatora poduszki powietrznej. W przypadku pęknięcia generatora poduszka może nie zapewnić swojej funkcji ochronnej, a oddzielające się części generatora mogą dostać się do kabiny pasażerskiej, co może skutkować obrażeniami podróżujących. W serwisie zostaną wymienione przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera.

Opel Crossland X

Do serwisów w naszym kraju zaproszono właścicieli 558 aut, wyprodukowanych w Hiszpanii w latach 2018-2019. W tych egzemplarzach istnieje możliwość przekroczenia dopuszczalnych norm emisji NOx.

Opel Zafira C

W wyprodukowanej w Niemczech Zafirze C z lat 2012-2019, wyposażonej w czarne relingi dachowe, może dojść do obluzowania się tychże relingów. Kampania naprawcza dotyczy 558 pojazdów.

Peugeot 208, 2008 i 301

Akcja przywoławcza dotyczy 1373 aut, w których niewłaściwa kalibracja oprogramowania silnika może prowadzić do przekroczenia limitów emisji NOx. Podczas wizyty w ASO zostanie wgrane nowe oprogramowanie sterujące silnikiem.

Renault Megane IV RS

Kampanią naprawczą na polskim rynku zostało objętych 125 egzemplarzy, wyprodukowanych w hiszpańskiej Palencii przed 6 maja 2019 r. We francuskim hot-hatch’u może dojść do uszkodzenia silnika w wyniku nieprawidłowego funkcjonowania zaworu regulacji ciśnienia oleju. Konieczna jest modyfikacja wiązki elektrycznej w komorze silnika oraz ewentualna wymiana wadliwego elektrozaworu ciśnienia oleju.

Volvo V40, V40 Cross Country, S60, V60, S90, V90, V90 Cross Country, XC90

Akcją objęto 3392 aut z 4-cylindrowymi silnikami wysokoprężnymi, wyprodukowanych w latach 2016-2019. Tworzywo, z którego wykonany jest kolektor dolotowy silnika może odkształcić się, co może doprowadzić do pożaru w komorze silnika. Usunięcie usterki wymaga aktualizacji oprogramowania oraz przebudowy obwodu chłodzenia układu recyrkulacji spalin (EGR).

Oceny czytelników
[Głosów: 7 Średnia: 4.3]

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here