Alfa Romeo Stelvio

W ubiegłym tygodniu UOKiK ogłosił kolejne akcje serwisowe. Sprawdź, czy czeka Cię wizyta w ASO.

Ostatnio do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęły nowe powiadomienia o kampaniach naprawczych. Potencjalne usterki w swoich autach odkryli m.in. Alfa Romeo, Jaguar i Mercedes. Poniżej zamieszczamy szczegółową listę.

Alfa Romeo Giulia oraz Alfa Romeo Stelvio

Kampania serwisowa dotyczy 1 885 aut, wyprodukowanych we Włoszech. W tych egzemplarzach istnieje możliwość, że z powodu nieprawidłowego odczytu poziomu paliwa na zestawie wskaźników jest wyświetlany wyższy poziom niż rzeczywiście występujący w zbiorniku. Naprawa będzie polegała na zaktualizowaniu oprogramowania centralki związanej ze sterowaniem wskazaniami poziomu paliwa.

Ford Ranger i Ford Everest

W naszym kraju do serwisów wezwano 2 302 egzemplarzy, wyprodukowanych w fabrykach: Malaysii, Chennaii, Hai Duong, Thailanii i Silverton od 02.02.2004 r. do 02.09.2014 r. Zamontowane w tych modelach poduszki powietrzne firmy Takata zawierają ładunek pirotechniczny generatora gazu, który z czasem może ulegać zmianom materiałowym. Może to powodować nadmierne ciśnienie wewnętrzne podczas odpalania poduszki powietrznej, co może doprowadzić do rozerwania korpusu generatora gazu i wyrzucenia metalowych odłamków do przedziału pasażerskiego, stwarzając ryzyko poważnych obrażeń lub śmierci osób przebywających w pojeździe. Właściciele tych aut są zapraszani do ASO w celu dokonania naprawy.

Jaguar XE oraz Jaguar XF

Akcją naprawczą objęto łącznie 118 samochodów z roku modelowego 2016-2018, wyposażonych w 2-litrowy silnik Diesla Ingenium. Auta z tą jednostką napędową mogą produkować więcej CO2 niż wynosi zakładany poziom emisji.

W przypadku modelu XE konieczna jest wymiana paska napędu osprzętu i aktualizacja oprogramowania sterownika silnika. W większym XF wystarczy wymiana oleju silnikowego na środek smarny o ulepszonej formule.

Kia Optima

W tym modelu długotrwałe zużycie zaworu zwrotnego pompy próżniowej może z czasem ograniczyć skuteczność układu wspomagania hamulców, a w konsekwencji pedał hamulca będzie cięższy w obsłudze. Do serwisu wezwano 61 aut, wyprodukowanych w Korei Południowej. W ramach naprawy zostanie wymieniony zawór zwrotny pompy próżniowej.

Mercedes GLA (X156)

W naszym kraju do serwisów wezwano 149 egzemplarzy Mercedesa GLA. Występuje ryzyko, że okucie środkowego tylnego pasa bezpieczeństwa zostało nieprawidłowo zamocowane. W takim przypadku okucie pasa utrzymywane jest na swoim miejscu tylko przez tylną kanapę. Podczas pierwszej próby użycia tego pasa bezpieczeństwa okucie pasa może się oderwać i środkowy tylny pas będzie niezdatny do dalszego użytku. Podczas wizyty w ASO mechanik sprawdzi mocowanie tego elementu i w razie potrzeby – wymieni środkowy tylny pas bezpieczeństwa.

Opel Astra V (K) oraz Opel Insignia II (B)

Akcja serwisowa dotyczy 1 033 aut, wyprodukowanych w Polsce, Wielkiej Brytanii i Niemczech, w roku modelowym 2019. W tych dwóch modelach dolna poprzeczka ramy oparcia siedzeń przednich może być nieprawidłowo wspawana, co osłabia ramę fotela. Właściciele egzemplarzy objętych naprawą zostaną listownie zaproszeni do serwisu w celu potwierdzenia występowania usterki i jej usunięcia.

Zobacz również:
Oceny czytelników
[Głosów: 1 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here