UOKiK poinformował o kolejnych akcjach przywoławczych. DS, Kia, Mercedes, Opel i Volvo wzywają auta do serwisów. Sprawdź szczegóły.

Na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pojawiły się nowe powiadomienia o akcjach naprawczych. Wśród producentów, którzy w ciągu ostatniego miesiąca ogłosili kampanie serwisowe, znaleźli się DS, Kia, Mercedes, Opel i Volvo. Poniżej zamieszczamy szczegółową listę.

DS 4

W Polsce akcja serwisowa dotyczy 24 egzemplarzy, w których zamontowanie kurtynowych poduszek powietrznych może być nieprawidłowe, co może spowodować ich niewłaściwe rozwinięcie i stworzyć ryzyko odniesienia obrażeń w przypadku zderzenia bocznego. Właściciele samochodów objętych akcją zostali powiadomieni o konieczności zgłoszenia się do ASO w celu sprawdzenia zamontowania kurtynowych poduszek powietrznych i, w razie potrzeby, prawidłowego ich zamontowania.

Kia Ceed, Kia Ceed SW, Kia ProCeed oraz Kia XCeed

Kampania naprawcza dotyczy łącznie 181 samochodów, wyprodukowanych między listopadem 2021 roku a lutym 2022 roku w Korei Południowej, w których może występować usterka napinaczy pasów bezpieczeństwa przednich foteli, która może prowadzić do nieprawidłowego ich uruchomienia podczas kolizji, zwiększając ryzyko obrażeń pasażerów. Właściciele aut zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO w celu zamontowania zmodyfikowanych napinaczy pasów bezpieczeństwa.

Kia Sorento

Na polskim rynku akcją przywoławczą objęto 3798 egzemplarzy z silnikiem diesla, wyprodukowanych w Korei Południowej od maja 2014 roku do lutego 2020 roku. Z powodu potencjalnego uszkodzenia konektora złącza może przegrzewać się grzałka PTC (positive temperature coefficient). Może to prowadzić do jej awarii, zwiększając ryzyko przegrzania złącza, co prowadzi do nadmiernego wzrostu temperatury w obszarze wokół grzałki. Właściciele aut zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO w celu aktualizacji logiki działania grzałki PTC i w przypadku stwierdzenia uszkodzenia konektora złącza PTC, wymiany grzałki PTC oraz odpowiedniej wiązki.

Mercedes klasy C (typ 206)

Akcją naprawczą objęto 28 egzemplarzy, wyprodukowanych w okresie 01.10 – 30.11.2021 r. Czujnik elastycznego przewodu do sterowania aktywną pokrywą komory silnika mógł zostać zamontowany niezgodnie ze specyfikacją. W razie wypadku aktywna pokrywa komory silnika może zostać podniesiona w celu ochrony pieszych zbyt późno lub wcale. Zwiększa to ryzyko obrażeń. Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do ASO, w celu wymiany amortyzatora oraz sprawdzenie i ewentualnej wymiany czujnika ciśnienia.

Mercedes GLE oraz Mercedes GLS (typ 167)

W naszym kraju kampania naprawcza dotyczy 453 aut, wyprodukowanych w okresie 17.10.2018 r. – 21.11.2021 r. Złącze śrubowe punktu uziemienia 48V pod fotelem pasażera może być wykonane ze zbyt niskim momentem obrotowym. W takim przypadku końcówka kablowa przewodu masowego może nie być zamocowana prawidłowo. Wskutek tego w tym miejscu połączenia może się zwiększać elektryczna rezystancja przewodzenia, co może prowadzić do wzrostu temperatury w tym obszarze i zwiększać ryzyko pożaru. Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do ASO, w celu sprawdzenia i w razie potrzeby korekty złącza śrubowego punktu uziemienia.

Opel Crossland

Na naszym rynku akcja przywoławcza dotyczy 1891 samochodów z roku modelowego 2020 i 2021, wyprodukowanych w Hiszpanii, w których może nie działać dźwięk ostrzegawczy pasa bezpieczeństwa pasażera. Właściciele aut zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do ASO w celu zaprogramowania i skonfigurowania modułu sterującego nadwozia (BCM) za pomocą najnowszego dostępnego oprogramowania.

Volvo XC40 Recharge (BEV)

Akcja serwisowa dotyczy 6 egzemplarzy z roku modelowego 2021 i 2022, w których istnieje ryzyko niezamierzonego przyspieszenia pojazdu lub braku rozruchu. Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do ASO, w celu sprawdzenia i ewentualnej wymiany czujnika pedału przyspieszenia (APS) i złącza.

Redakcja poleca:

Akcje serwisowe – jak z nich skorzystać?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj