Na stronie UOKiK pojawiły nowe powiadomienia o akcjach przywoławczych. Alfa Romeo, Citroen, Hyundai, Mercedes, Opel, Peugeot i Volvo wzywają auta do serwisów. Sprawdź szczegóły.

Wśród producentów, którzy w ciągu ostatniego miesiąca powiadomili Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o nowych kampaniach naprawczych, znaleźli się Alfa Romeo, Citroen, Hyundai, Mercedes, Opel, Peugeot i Volvo. Poniżej zamieszczamy szczegółową listę.

Alfa Romeo Giulia oraz Alfa Romeo Stelvio

Na polskim rynku akcja serwisowa dotyczy łącznie 588 aut, wyprodukowanych od września 2020 roku do maja 2021 roku. Może w nich wystąpić wyciek paliwa z czujnika ciśnienia i temperatury paliwa. Właściciele samochodów objętych akcją zostaną zaproszeni listownie do ASO w celu sprawdzenia i wymiany przedniego przewodu doprowadzającego paliwo wraz z czujnikiem.

Citroen Berlingo

Kampania naprawcza dotyczy 69 egzemplarzy, w których występuje ryzyko wycieku paliwa, co w przypadku kontaktu z zewnętrznym źródłem ciepła może spowodować jego zapalenie. Naprawa będzie polegać na modyfikacji układu zasilania dodatkowego ogrzewania i aktualizacji oprogramowania modułu sterującego.

Citroen C3

W Polsce akcją przywoławczą objęto 23 samochody, w których występuje ryzyko utraty napędu w wyniku pęknięcia półosi napędowej. Właściciele aut, których dotyczy ta akcja, zostaną powiadomieni o konieczności zgłoszenia się do ASO w celu sprawdzenia i ewentualnej wymiany prawej półosi napędowej

Hyundai Tucson

Akcją naprawczą objęto 90 aut, wyprodukowanych w Republice Czeskiej od 21 października do 10 listopada 2021 roku. Może w nich być zamontowany zacisk hamulcowy tylny z wadą materiałową, która może powodować słabszą skuteczność hamowania. Właściciele samochodów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO Hyundai w celu sprawdzenia i/lub ewentualnej wymiany zacisku hamulcowego koła tylnego prawego.

Mercedes Sprinter (typ 907)

Na naszym rynku kampania serwisowa dotyczy 547 egzemplarzy, wyprodukowanych w Niemczech. Odległość pomiędzy przewodami hamulcowymi a wiązką przewodów elektrycznych może być niewystarczająca. Jeśli nie zostanie zachowany przewidziany odstęp pomiędzy przewodami hamulcowymi a wiązką przewodów elektrycznych, z czasem może dojść do przetarcia. W przypadku przetarcia izolacji przewodu elektrycznego nie można wykluczyć zwarcia i stopienia się przewodu hamulcowego, a tym samym wycieku płynu hamulcowego. W rezultacie w zestawie wskaźników zaświeci się lampka ostrzegawcza poziomu płynu hamulcowego. Z biegiem czasu i w przypadku zignorowania lampki ostrzegawczej poziomu płynu hamulcowego do momentu, gdy zabraknie płynu hamulcowego, droga hamowania pojazdu może się wydłużyć, co może doprowadzić do zwiększonego ryzyka wypadku. W najgorszym przypadku nie można wykluczyć ryzyka pożaru. Właściciele aut zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu przeprowadzenia niezbędnych czynności naprawczych.

Mercedes EQC

Akcja przywoławcza dotyczy 233 samochodów, wyprodukowanych od 22.02.2019 roku do 17.12.2020 roku. Wiązka przewodów elektrycznego układu kierowniczego może ulec uszkodzeniu podczas montażu. W takim przypadku wskutek uszkodzonej izolacji do wiązki przewodów, a z czasem także do modułu sterującego układu kierowniczego, może się przedostać woda. Wskutek tego wspomaganie przekładni kierowniczej może ulec awarii podczas jazdy, zwiększając ryzyko wypadku. W takiej sytuacji wyświetlany jest w zestawie wskaźników czerwony komunikat ostrzegawczy. Właściciele aut zostaną poinformowani o prowadzonej akcji i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu sprawdzenia wiązki przewodów oraz przeprowadzenie ewentualnej naprawy.

Mercedes klasy E (typ 213), Mercedes klasy S (typ 223) oraz Mercedes CLS (typ 257)

W naszym kraju akcją serwisową objęto łącznie 58 aut, wyprodukowanych od 13 do 26 października 2021 roku. Połączenie śrubowe zacisków hamulcowych na osi przedniej może być niezgodne ze specyfikacją. W związku z tym istnieje możliwość poluzowania się zacisku hamulcowego podczas hamowania. W takim przypadku siła hamowania może być mniejsza, a ponadto mogą poluzować się niektóre komponenty. To z kolei zwiększa ryzyko wypadków i/lub stanowi niebezpieczeństwo dla samochodów nadjeżdżających z tyłu. Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej akcji i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu wymiany śrub przednich zacisków hamulcowych.

Opel Mokka

Kampanią naprawczą objęto 436 egzemplarzy z roku modelowego 2021, wyprodukowanych we Francji. Wycieraczka szyby przedniej może blokować się w niskich temperaturach otoczenia, co może być przyczyną pogorszenia i/lub utraty widoczności i w konsekwencji przyczynić się do spowodowania przez kierującego kolizji drogowej. Właściciele aut zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do ASO w celu aktualizacji oprogramowania.

Opel Combo

Akcja przywoławcza dotyczy 7 aut z lat modelowych 2019-2021, wyprodukowanych w Hiszpanii. Może w nich dojść do awarii pomocniczego układu nagrzewania, w wyniku której istnieje ryzyko wycieku paliwa, co w przypadku kontaktu z zewnętrznym źródłem ciepła może spowodować jego zapalenie. Właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do ASO w celu zmodyfikowania pomocniczego układu zasilania ogrzewania i zaktualizowania oprogramowania modułu sterującego nadwozia.

Peugeot Rifter oraz Peugeot Partner

Kampania serwisowa dotyczy łącznie 79 samochodów, w których występuje ryzyko wycieku paliwa, co w przypadku kontaktu z zewnętrznym źródłem ciepła może spowodować jego zapalenie. Właściciele aut objętych tą kampanią zostali powiadomieni o konieczności zgłoszenia się do ASO w celu modyfikacji układu zasilania dodatkowego ogrzewania i zaktualizowania oprogramowania modułu sterującego.

Volvo XC40

Akcja naprawcza dotyczy 171 egzemplarzy z roku modelowego 2019, w których może dojść do awarii rozrusznika. Może to skutkować brakiem możliwości rozruchu silnika. W najgorszym przypadku może to nastąpić w sytuacji zatrzymania pojazdu podczas działania funkcji start/stop i skutkować brakiem możliwości ponownego uruchomienia silnika pojazdu. Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej akcji i konieczności zgłoszenia się do ASO, w celu pobrania nowego, zmodyfikowanego, oprogramowania.

Redakcja poleca:

Akcje serwisowe – jak z nich skorzystać?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj