UOKiK poinformował o nowych kampaniach serwisowych. Citroen, DS, Hyundai, Mazda, Mercedes, Peugeot, Porsche i Toyota wzywają auta do serwisów. Sprawdź szczegóły.

Na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pojawiły się nowe powiadomienia o akcjach naprawczych. Wśród producentów, którzy w ciągu ostatniego miesiąca ogłosili kampanie przywoławcze, znaleźli się Citroen, DS, Hyundai, Mazda, Mercedes, Peugeot, Porsche i Toyota. Poniżej zamieszczamy szczegółową listę.

Citroen C4

W Polsce akcja serwisowa dotyczy 87 egzemplarzy, w których sprężyny tylnego zawieszenia oraz ich wsporniki mogą być niezgodne z technologią fabryczną, co może doprowadzić do wypadku w wyniku odłączenia się jednego z tych elementów. Właściciele samochodów objętych akcją zostali powiadomieni o konieczności zgłoszenia się do ASO w celu wymiany sprężyn tylnego zawieszenia oraz ich wsporników.

Citroen SpaceTourer

Kampania naprawcza dotyczy 17 samochodów, w których wiązka elektryczna tylnej szyby otwieranej może być wadliwa, co może spowodować jej przegrzanie. Właściciele aut objętych kampanią zostali powiadomieni o konieczności zgłoszenia się do ASO w celu sprawdzenia stanu wiązki elektrycznej tylnej szyby otwieranej i w razie konieczności jej wymiany.

DS 3 Crossback

Na polskim rynku akcja przywoławcza dotyczy 5 egzemplarzy, w których oprogramowanie może być nieaktualne, co może spowodować zatrzymanie silnika podczas jazdy i brak możliwości jego uruchomienia przez 10 minut. Właściciele samochodów objętych akcją zostali powiadomieni o konieczności zgłoszenia się do ASO w celu wgrania aktualnego oprogramowania pojazdu oraz sprawdzenia i w razie konieczności wymiany niektórych elementów wyposażenia elektrycznego.

Hyundai Ioniq Electric

Kampanią serwisową objęto 17 aut, wyprodukowanych w Korei Południowej od 21 stycznia 2016 roku do 29 czerwca 2019 roku. Niezbędne jest w nich przeprowadzenie aktualizacji oprogramowania układu VCULDC oraz zamontowanie zestawu naprawczego przewodu masowego 3-fazowego elektrycznego silnika napędowego. Właściciele samochodów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO Hyundai w celu przeprowadzenia stosownych czynności naprawczych.

Mazda 2, Mazda 3, Mazda 6, Mazda CX-3, Mazda CX-5, Mazda CX-9 i Mazda MX-5

W naszym kraju akcja naprawcza dotyczy łącznie 6943 samochodów, wyprodukowanych w Japonii i Meksyku. Wirnik w niskociśnieniowej pompie paliwowej może ulec deformacji, powodując usterkę pompy paliwowej. Awaria pompy paliwa może spowodować, że silnik nie uruchomi się i/lub zgaśnie, zwiększając ryzyko wypadku. Kierowcy mogą odnotować tą usterkę za pomocą lampki kontrolnej silnika i/lub nierównej pracy silnika. Właściciele aut zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO Mazda w celu dokonania stosownej naprawy.

Mercedes Sprinter (typ 907)

Kampania przywoławcza dotyczy 71 aut, wyprodukowanych w Niemczech. Kanał kablowy wiązki przewodów alternator-rozrusznik może nie być prawidłowo zamocowany w odpowiednim miejscu. W takim przypadku kanał kablowy może opuścić się na wspornik skrzyni biegów, co z czasem może spowodować przetarcia. W przypadku przetarcia izolacji przewodu elektrycznego może dojść do zwarcia i pożaru pojazdu. Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu przeprowadzenia niezbędnych czynności naprawczych.

Peugeot 208 oraz Peugeot 2008

Akcją serwisową objęto łącznie 32 samochody, w których oprogramowanie może być nieaktualne, co może spowodować zatrzymanie silnika podczas jazdy i brak możliwości jego uruchomienia przez 10 minut. Właścicieli aut, których dotyczy ta akcja, zostali powiadomieni o konieczności zgłoszenia się do ASO w celu wgrania aktualnego oprogramowania pojazdu oraz sprawdzenia i w razie konieczności wymiany niektórych elementów wyposażenia elektrycznego.

Porsche Boxster (981) oraz Porsche Cayman (981)

Na naszym rynku kampania naprawcza dotyczy łącznie 32 aut, wyprodukowanych w Niemczech. Może w nich dojść do złamania jednego lub obu mocowań wahaczy w części bocznej wspornika. Jeśli oba mocowania ulegną uszkodzeniu, będzie to skutkowało zaburzeniem prowadzenia kół. W takiej sytuacji może dojść do utraty panowania nad pojazdem. Właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do ASO, w celu wymiany części bocznych wspornika z lewej i prawej strony.

Toyota ProAce

Akcja przywoławcza dotyczy 19 egzemplarzy, wyprodukowanych we Francji od 01.06.2016 roku do 03.05.2017 roku. Przewód podgrzewania szyby tylnych drzwi bagażnika może wysunąć się z pierwotnie zaprojektowanej pozycji. W rezultacie mniej chroniona część przewodu narażona jest na naprężenia, które mogą prowadzić z czasem do ryzyka uszkodzenia przewodu. W takim przypadku podgrzewanie tylnej szyby może nie działać poprawnie lub przewód może ulec uszkodzeniu termicznemu. Właściciele objętych akcją samochodów będą zapraszani do ASO, w celu sprawdzenia położenia przewodu podgrzewania szyby tylnych drzwi bagażnika. Przy pozytywnym wyniku sprawdzenia zostanie dodane mocowanie przewodu podgrzewania tylnej szyby, natomiast przy negatywnym wyniku sprawdzenia szyba tylnych drzwi bagażnika zostanie wymieniona oraz zostanie dodane mocowanie przewodu podgrzewania tylnej szyby.

Redakcja poleca:

Akcje serwisowe – jak z nich skorzystać?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj