NowościAktualnościDuże akcje serwisowe. Te modele muszą odwiedzić ASO

Duże akcje serwisowe. Te modele muszą odwiedzić ASO

Na stronie UOKiK pojawiły nowe powiadomienia o kampaniach naprawczych. Hyundai, Kia, Mercedes i Toyota wzywają auta do serwisów. Sprawdź szczegóły.

W ciągu ostatniego miesiąca Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował o kolejnych akcjach przywoławczych. Wśród producentów, którzy ogłosili kampanie serwisowe, znaleźli się Hyundai, Kia, Mercedes i Toyota. Poniżej zamieszczamy szczegółową listę.

Hyundai i30

W Polsce akcja serwisowa dotyczy 106 egzemplarzy, wyprodukowanych w Republice Czeskiej od 25 maja 2020 roku do 6 października 2020 roku, w których niezbędna jest wymiana potencjalnie wadliwego kompletnego pasa bezpieczeństwa fotela prawego przedniego. Właściciele aut zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO Hyundai w celu przeprowadzenia stosownych czynności naprawczych.

Hyundai Santa Fe

Kampanią naprawczą objęto 15 egzemplarzy, wyprodukowanych w Korei Południowej od 18 października 2021 roku do 6 grudnia 2021 roku, w których niezbędne jest przeprowadzenie wymiany zestawu wskaźników i kodowania wersji wariantu pojazdu. Właściciele aut zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO Hyundai w celu przeprowadzenia stosownych czynności naprawczych.

Kia EV6

Na polskim rynku akcja przywoławcza dotyczy 468 egzemplarzy, wyprodukowanych w Korei Południowej od 17 lipca 2021 roku do 2 maja 2022 roku. Wahania napięcia mogą wpływać na sygnał sterujący z jednostki sterującej SCU do siłownika zapadki parkowania, gdy pojazd jest wyłączony i znajduje się w pozycji zaparkowanej (P). Może to spowodować czasowe wyłączenie mechanizmu parkowania, potencjalnie powodując ryzyko stoczenia się pojazdu. Właściciele samochodów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO KIA w celu aktualizacji oprogramowania jednostki sterującej SCU, aby zapobiec możliwości tymczasowego wyłączenia mechanizmu parkowania w pozycji parkowania (P).

Mercedes ML i Mercedes GL (typ 164) oraz Mercedes klasy R (typ 251)

Kampania serwisowa dotyczy łącznie 9311 samochodów, wyprodukowanych od 14.01.2004 roku do 31.08.2015 roku. Działanie serwa hamulcowego może ulec pogorszeniu wskutek zaawansowanej korozji na złączach obudowy. Po dłuższej eksploatacji pojazdu i w połączeniu z kontaktem z dużą ilością wody korozja ta może spowodować nieszczelność serwa hamulcowego, powodując ograniczenie wzmocnienia siły hamowania. W rezultacie siła nacisku na pedał hamulca wymagana do wyhamowania pojazdu zwiększy się, a droga hamowania może ulec wydłużeniu. Ponadto w przypadku szczególnie wyraźnej korozji może się zdarzyć, że podczas silnego lub ostrego manewru hamowania dojdzie do mechanicznego uszkodzenia serwa hamulcowego i przerwania połączenia między pedałem hamulca a układem hamulcowym. W takim przypadku hamowanie pojazdu za pomocą hamulca głównego nie będzie możliwe. W związku z tym zwiększa się ryzyko wypadku i/lub odniesienia obrażeń. Właściciele aut zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu sprawdzenia serwa hamulcowego i, w zależności od wyniku tej kontroli, jego ewentualnej wymiany.

Mercedes klasy V oraz Mercedes Vito (Typ 447)

Na naszym rynku akcją naprawczą objęto łącznie 19 samochodów, wyprodukowanych w Hiszpanii. W sterowanej podciśnieniem pompie wodnej może wystąpić nieszczelność pomiędzy obwodem płynu chłodzącego i obwodem podciśnienia. W takim przypadku do obiegu podciśnienia może dostać się płyn chłodzący. Jeżeli elektryczne zawory przełączające zostaną napełnione płynem chłodzącym może dojść do wzrostu temperatury elementu wskutek reakcji elektrochemicznej i pożaru. Właściciele aut zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu przeprowadzenia niezbędnych czynności naprawczych.

Toyota bZ4X

W naszym kraju akcja przywoławcza dotyczy 7 egzemplarzy, wyprodukowanych w Japonii od 31.03 do 15.06.2022 roku. Po krótkiej eksploatacji (przy niskim przebiegu) może dojść do sytuacji, gdy wszystkie śruby mocujące koło mogą ulec poluzowaniu do pozycji, w której możliwe jest odłączenie się koła od pojazdu, co może skutkować utratą kontroli nad pojazdem, zwiększając ryzyko wystąpienia kolizji. Właściciele samochodów objętych akcją zostaną poinformowani o braku możliwości ich użytkowania do momentu wykonania naprawy. Trwają prace nad określeniem przyczyn problemu, obecnie sposób naprawy nie jest znany.

Redakcja poleca:

Akcje serwisowe – jak z nich skorzystać?

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji