Na stronie UOKiK pojawiły nowe powiadomienia o akcjach naprawczych. Alfa Romeo, BMW, Citroen, DS, Jeep, Kia, Lexus, Mercedes i Toyota wzywają auta do serwisów. Sprawdź szczegóły.

W ciągu ostatniego miesiąca Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował o kolejnych kampaniach serwisowych. Wśród producentów, którzy w ciągu ostatniego miesiąca ogłosili akcje przywoławcze, znaleźli się Alfa Romeo, BMW, Citroen, DS, Jeep, Kia, Lexus, Mercedes i Toyota. Poniżej zamieszczamy szczegółową listę.

NASZ SKLEP

Alfa Romeo Giulia oraz Alfa Romeo Stelvio

Na polskim rynku akcja serwisowa dotyczy łącznie 1800 aut, wyposażonych w funkcję automatycznego ustawiania reflektorów (AFLS), które mogły zostać wyprodukowane z nieskalibrowanymi automatycznymi czujnikami położenia reflektorów. Właściciele samochodów zostaną zaproszeni listownie do ASO w celu wykonania adaptacji modułu AFLS.

BMW serii 2 Active Tourer (U06) oraz BMW iX (I20)

Kampania naprawcza dotyczy łącznie 247 samochodów, wyprodukowanych w Niemczech. Kontrolka oraz komunikat kontrolny układu bezpieczeństwa biernego mogą nie być wyświetlone w przypadku błędu układu bezpieczeństwa biernego, w efekcie kierowca nie będzie poinformowany o awarii. Właściciele aut objętych kampanią zostaną poinformowani o konieczności wizyty w warsztacie w celu wgrania nowego oprogramowania.

Citroen C5 Aircross oraz DS 7 Crossback

W Polsce akcja przywoławcza dotyczy łącznie 45 egzemplarzy, w których występuje ryzyko wycieku paliwa z układu zasilania dodatkowego ogrzewania, co w przypadku kontaktu z zewnętrznym źródłem ciepła może spowodować jego zapalenie. Właściciele samochodów objętych akcją zostali powiadomieni o konieczności zgłoszenia się do ASO w celu modyfikacji układu zasilania dodatkowego ogrzewania i zaktualizowania oprogramowania modułu sterującego.

Jeep Wrangler oraz Jeep Gladiator

Akcją naprawczą objęto łącznie 114 samochodów. W module sterującym układu płynu DEF (Diesel Exhaust Fluid – AdBlue) stwierdzono anomalię oprogramowania, która może spowodować, że system będzie działał w sposób, dla którego nie został zaprojektowany. Właściciele aut zostaną zaproszeni listownie do ASO w celu sprawdzenia i przeprogramowania modułu PCM.

Kia Sorento

Kampanią serwisową objęto 101 egzemplarzy, wyprodukowanych w Korei Południowej od marca 2020 roku do listopada 2021 roku (kod modelowy MQ4). Wokół zacisku łączącego przewody paliwowe może powstać niewielki wyciek paliwa, który z czasem ulega powiększeniu. Posiadacze samochodów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO KIA w celu sprawdzenia przewodu paliwowego niskiego ciśnienia. Wszystkie auta, których dotyczy ta kampania, otrzymają zmieniony moduł przewodu paliwowego niskiego ciśnienia, w którym wyeliminowano usterkę.

Lexus NX

Na naszym rynku akcją przywoławczą objęto 295 egzemplarzy, wyprodukowanych w Japonii od 16.11.2021 roku do 24.01.2022 roku, w których może dojść do odłączenia się przedniego amortyzatora od obszaru mocowania, powodując utratę stabilności prowadzenia pojazdu oraz zwiększając ryzyko wystąpienia kolizji. Właściciele aut, który dotyczy ta akcja, będą zapraszani do ASO, w celu sprawdzenia połączeń zgrzewanych w obszarach mocowania przednich amortyzatorów. Jeśli stwierdzone zostaną braki, połączenia zgrzewane zostaną uzupełnione, a ewentualne uszkodzenia zostaną naprawione.

Mercedes klasy S (typ 223)

Kampania naprawcza dotyczy 36 samochodów, wyprodukowanych w okresie od 17.06.2020 roku do 19.03.2021 roku. Mocowanie śrubowe modułu sterującego poduszki powietrznej może być wykonane niezgodnie ze specyfikacją. W takim przypadku moduł sterujący poduszki powietrznej może wykryć nieprawidłowe wartości przyspieszenia podczas jazdy, co może skutkować niezamierzonym uruchomieniem systemu zabezpieczającego przed skutkami wypadków w pojeździe. Ponadto, w razie wypadku, mogą zostać zarejestrowane nieprawidłowe wartości przyspieszenia, co może skutkować nieprawidłowym działaniem systemów zabezpieczających przed skutkami wypadków i zwiększać ryzyko wypadków i odniesienia obrażeń. Właściciele aut zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu sprawdzenia i w razie potrzeby korekty mocowania śrubowego modułu sterującego poduszek powietrznych.

Mercedes Sprinter (typ 907)

W ciągu ostatniego miesiąca na polskim rynku ogłoszono dwie akcje serwisowe dotyczące:

  • 43 egzemplarzy, wyprodukowanych w Niemczech, w których wiązka przewodów alternatora mogła zostać podczas montażu zamieniona z wiązką przewodów elektrycznego układu kierowniczego. W takiej sytuacji, wiązka przewodów układu kierowniczego byłaby zabezpieczona zbyt wysokim bezpiecznikiem alternatora, a wiązka przewodów alternatora niższym bezpiecznikiem układu kierowniczego. W przypadku dodatkowej usterki elektrycznej (np. uszkodzenia wiązki przewodów układu kierowniczego) wskutek zamiany obu różnie zabezpieczonych wiązek przewodów może dojść do przeciążenia wiązki przewodów układu kierowniczego, zwiększając ryzyko pożaru.
  • 1922 egzemplarzy, wyprodukowanych w Niemczech, w których może pojawić się tymczasowa usterka funkcji blokady postojowej po stronie skrzyni biegów. Jeśli w takim przypadku kierowca nie zaciągnął ręcznego hamulca postojowego podczas parkowania pojazdu (wbrew zaleceniom instrukcji obsługi), pojazd może się stoczyć, co powoduje ryzyko wypadku. Jeśli kierowca nadal znajduje się na fotelu kierowcy, gdy pojazd zaczyna się toczyć, można natychmiast zatrzymać samochód, zaciągając hamulec główny.

W obu przypadkach właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu przeprowadzenia niezbędnych czynności naprawczych.

Toyota ProAce

W naszym kraju akcja przywoławcza dotyczy 10 samochodów, wyprodukowanych we Francji od 24.11 do 15.12.2021 roku. Jeden lub dwa zagłówki w przednim, dwuosobowym siedzeniu mogą być nieprawidłowo zablokowane. W takim przypadku odpowiednie oparcie głowy pasażera może nie być zapewnione. Ponadto istnieje ryzyko, że zagłówek może całkowicie wypaść z oparcia siedzenia. Właściciele aut objętych akcją będą zapraszani do ASO, w celu sprawdzenia oraz ewentualnej wymiany zagłówka (zagłówków).

Redakcja poleca:

Akcje serwisowe – jak z nich skorzystać?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj