Volvo S90

Na stronie UOKiK pojawiły się informacje o kolejnych akcjach serwisowych. Oprócz BMW, Toyoty i Volvo problemy zgłosiło jeszcze kilku producentów. Zobacz, jakie modele są na liście.

Toyota i Volvo od lat są symbolami trwałości i niezawodności. Jednak nawet tym uznanym markom nie udało się ostatnio uniknąć wpadek. W obydwu przypadkach do serwisu wezwano ponad 4000 aut. To nie są jedyne kampanie naprawcze, o których w tym miesiącu powiadomiono Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Szczegółowa lista poniżej.

BMW X6 (F16) oraz BMW X6M (F86)

W naszym kraju akcją serwisową objęto 3 250 egzemplarzy, wyprodukowanych w Niemczech. W przypadku używania fotelików dziecięcych z mocowaniem ISOFIX i dodatkowym podparciem na podłodze pojazdu może dojść do pęknięcia strzemiączka na skutek drgań. Pęknięcie strzemiączka uniemożliwia bezpieczne zamocowanie fotelika dziecięcego ISOFIX. Polski przedstawiciel marki skontaktuje się z właścicielami samochodów objętych kampanią oraz poinformuje o konieczności wizyty w warsztacie w celu wzmocnienia mocowań ISOFIX.

Jeep Cherokee MY2019

W tym przypadku do serwisu wezwano 8 samochodów z roku modelowego 2019, wyprodukowanych w Stanach Zjednoczonych. System układu poduszek powietrznych może tracić połączenie z jednym lub kilkoma czujnikami uderzenia, co może skutkować opóźnionym zadziałaniem poduszki powietrznej lub brakiem jej działania. Jeśli czujnik uderzenia traci połączenie z systemem Air-Bag, na zestawie wskaźników może zaświecić się kontrolka poduszki powietrznej informująca o usterce w systemie kontroli bezpieczeństwa pasażerów. Jeśli takie ostrzeżenie zostanie zignorowane, w razie zderzenia może zwiększyć się ryzyko obrażeń pasażerów pojazdu. Naprawa polega na wymianie czujników uderzenia.

Mazda 3 (BP) oraz Mazda CX-30 (DM)

Kampania naprawcza dotyczy łącznie 170 samochodów. Akcją objęto egzemplarze Mazdy 3 wyprodukowane w Japonii od 14.06. do 01.10.2019 r. oraz Mazdy CX-30, wyprodukowane w Japonii od 07.07. do 01.10.2019 r. W tych dwóch modelach moduł sterujący silnikiem może zapewniać niewłaściwy stosunek powietrza do paliwa. W rezultacie mieszanka może stać się uboga, co może spowodować wypadanie zapłonów silnika i utratę mocy i/lub zaświecenie kontrolki awarii. W najgorszym przypadku silnik może zgasnąć podczas jazdy. Posiadacze takich aut zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO w celu dokonania stosownej naprawy.

Opel Combo E

Do serwisu wezwano 591 aut, wyprodukowanych w Hiszpanii od lipca 2019 r. do początku listopada 2019 r. W wersji bez poduszki pasażera, pasy bezpieczeństwa mogły zostać niewłaściwie zamontowane, przez co w przypadku zderzenia mogą nie utrzymać pasażera. Właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu wykonania stosownej naprawy.

Toyota ProAce

Na naszym rynku akcją naprawczą objęto 4 517 egzemplarzy. Wykryte problemy dotyczą modelu ProAce, montowanego we Francji i różnią się w zależności od daty produkcji:

  • od 03.03.2016 r. do 26.06.2018 r., istnieje możliwość, że z biegiem czasu tylny przewód hamulcowy może ulec uszkodzeniu. Jest to spowodowane przemieszczaniem się przedmiotowego przewodu względem mocowania przytrzymującego go na wahaczu. W rezultacie istnieje ryzyko wycieku płynu hamulcowego. W takim przypadku skuteczność hamowania pojazdu może zostać zmniejszona.
  • od 22.03.2019 r. do 30.05.2019 r., istnieje możliwość, że hamulec postojowy został wyprodukowany z użyciem elementów niezgodnych ze specyfikacją. W rezultacie hamulec postojowy może nie działać zgodnie z założeniami konstrukcyjnymi. W takim przypadku pojazd może się poruszyć się w sposób niezamierzony, zwiększając ryzyko wypadku.
  • od 03.03.2016 r. do 10.09.2019 r., istnieje możliwość uszkadzania się przewodu paliwowego na skutek jego ruchu względem żeber zbiornika płynu AdBlue. W rezultacie istnieje ryzyko wycieku paliwa. Jeśli taka sytuacja wystąpi, nie można wykluczyć ryzyka wystąpienia ognia jeśli paliwo znajdzie w pobliżu zewnętrznego źródła ciepła
  • od 13.03.2018 r. do 05.09.2019 r., istnieje możliwość, że niektóre śruby mocujące pasy bezpieczeństwa i / lub śruby przewodów „masowych” nie zostały prawidłowo dokręcone podczas naprawy przeprowadzonej w fabryce. W wyniku tego istnieje ryzyko, że mocowania mogą się poluzować. Jeśli taka sytuacja będzie miała miejsce, to podczas wypadku nie można zagwarantować prawidłowej pracy pasów bezpieczeństwa. Nie można wykluczyć ryzyka wystąpienia ognia wynikającego z rozgrzewania się przewodów elektrycznych
  • od 17.12.2018 r. do 31.05.2019 r., istnieje możliwość, że niektóre śruby mocujące kotwy pasów bezpieczeństwa nie zostały prawidłowo dokręcone. W wyniku tego istnieje ryzyko, że śruby mogą się poluzować. Jeśli taka sytuacja będzie miała miejsce to podczas wypadku drogowego pas bezpieczeństwa może nie zachować się prawidłowo.
  • od 16.10.2019 r. do 31.10.2019 r., istnieje możliwość przenikania wody do wnętrza kabiny poprzez panele w przednich nadkolach. W wyniku tego woda może dostać się do niektórych elementów elektrycznych takich jak np. moduł poduszki powietrznej. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji istnieje prawdopodobieństwo, że moduł poduszki powietrznej będzie działał nieprawidłowo, np. może nastąpić nieoczekiwane napełnienie poduszki.

Podczas wizyty w autoryzowanym serwisie zostaną przeprowadzone stosowne naprawy.

Volvo: V40, V40CC, S60, S60CC, V60, V60CC, V70, XC70, S80, S90, V90, XC60 oraz XC90

Kampania serwisowa dotyczy 4 126 aut z roku modelowego 2014-2017, wyposażonych w czterocylindrowe silniki wysokoprężne. Tworzywo, z którego wykonany jest kolektor dolotowy silnika może się odkształcić. W najgorszym przypadku może dojść do pożaru w komorze silnika. Właściciele samochodów objętych akcją zostaną powiadomieni o konieczności zgłoszenia się do ASO Volvo w celu aktualizacji oprogramowania oraz przebudowy obwodu chłodzenia układu recyrkulacji spalin (EGR).

Zobacz również:

Oceny czytelników
[Głosów: 2 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here