NowościAktualnościKolejne akcje serwisowe. Sprawdź, które modele są na liście

Kolejne akcje serwisowe. Sprawdź, które modele są na liście

Na stronie UOKiK pojawiły się nowe powiadomienia o kampaniach naprawczych. Audi, Ford, Jeep, Kia, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Skoda, Toyota i Volkswagen wzywają auta do serwisów. Sprawdź szczegóły.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował o nowych akcjach przywoławczych. Wśród producentów, którzy ogłosili akcje serwisowe, znaleźli się Audi, Ford, Jeep, Kia, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Skoda, Toyota i Volkswagen. Poniżej zamieszczamy szczegółową listę.

Audi A4, Audi A6 oraz Audi A7

Kampania naprawcza dotyczy łącznie 51 aut, wyprodukowanych w Niemczech pomiędzy lutym a październikiem 2018 r. W tych samochodach mógł zostać zamontowany zaczep holowniczy, w którym nie działa prawidłowo blokada mechanizmu odchylania. Sworzeń blokujący zaczep holowniczy może pęknąć, skutkując utratą połączenia z pojazdem holowanym, co grozi wypadkiem. Naprawa będzie polegać na wymianie odchylanego elementu zaczepu holowniczego z mechanizmem blokującym.

Audi A6 oraz Audi A7

Akcją serwisową objęto łącznie 356 egzemplarzy, wyprodukowanych w Niemczech pomiędzy lipcem a październikiem 2014 r. Wtyczka dodatkowego elementu grzejnego została niepoprawnie podłączona, co może spowodować zwiększone rezystancje i prowadzić do nadtopienia jej elementów lub spowodowania pożaru. Właściciele aut, których dotyczy ta akcja, zostaną listownie zaproszeni do ASO w celu sprawdzenia wtyczki przewodów elektrycznych w wiązce przewodów samochodu oraz elektrycznego złącza wtykowego dodatkowego elementu grzejnego i ewentualnej jego wymiany.

Ford Transit oraz Ford Transit Custom

W Polsce akcją przywoławczą objęto łącznie 197 samochodów, wyprodukowanych w fabryce w Kocaeli od 2 czerwca do 15 września 2020 r. W tych autach mogły zostać zamontowane niezgodne ze specyfikacją lewe dolne wahacze zawieszenia, co może skutkować pojawianiem się na nich pęknięć, zwiększając ryzyko wypadku. Podczas wizyty w ASO zostanie dokonana stosowna naprawa.

Jeep Wrangler (JL)

Kampania serwisowa dotyczy 568 egzemplarzy z rocznika 2019-2020, wyprodukowanych w Stanach Zjednoczonych. Blokada układu kierowniczego (ESL) może stykać się z wałkiem kolumny kierownicy podczas skręcania, co może powodować przecieranie się wiązki przewodów, prowadząc do utraty mocy napędowej i/lub wspomagania kierownicy oraz zwiększa ryzyko wypadku. Naprawa będzie polegać na prawidłowym ułożeniu wiązki przewodów i założeniu opaski dystansowej, zabezpieczającej wiązkę przed uszkodzeniem.

Kia Stinger

Na polskim rynku akcja serwisowa dotyczy 40 aut, wyprodukowanych od 13 maja do 17 lipca 2020 r. w Korei Południowej. Dysza w głównej pompie paliwowej może z czasem zostać zablokowana. Niewystarczający dopływ paliwa do silnika, może spowodować utratę mocy napędowej i zwiększa ryzyko wypadku. Naprawa będzie polegać na wymianie dyszy strumieniowej.

Mercedes klasy C (typ 205), Mercedes klasy E (typ 213, 238), Mercedes klasy S (typ 222), Mercedes GLC (typ 253) i Mercedes CLS (typ 257)

Kampanią naprawczą objęto łącznie 14 egzemplarzy. Problem dotyczy samochodów z 4-cylindrowym silnikiem benzynowym, w których może dojść do wycieku oleju z przewodu doprowadzającego i przewodu powrotnego oleju turbosprężarki. W konsekwencji olej może zetknąć się z gorącymi elementami, co grozi pożarem. Właściciele aut objętych akcją zostaną poinformowani o konieczności zgłoszenia się do ASO, w celu sprawdzenia połączeń śrubowych przewodu doprowadzającego i przewodu powrotnego oleju turbosprężarki i w razie potrzeby ich skorygowania.

Mercedes klasy A (typ 177), Mercedes klasy B (typ 247), Mercedes GLA (typ 247), Mercedes GLB (typ 247) i Mercedes CLA (typ 118)

Akcją serwisową objęto łącznie 170 samochodów z czterocylindrowym silnikiem benzynowym M282. Przewód doprowadzający olej turbosprężarki może być nieszczelny. Może to skutkować wyciekaniem oleju silnikowego na okładzinę podwozia, a stamtąd na drogę, zwiększając ryzyko wypadku. Ponadto w przypadku kontaktu wyciekającego oleju silnikowego z gorącymi elementami w komorze silnika może dojść do pożaru. Właściciele aut, których dotyczy ta kampania, zostaną poinformowani o konieczności zgłoszenia się do ASO, w celu sprawdzenia przewodu doprowadzającego olej turbosprężarki i w razie potrzeby jego wymiany.

Mitsubishi Pajero

Akcja przywoławcza dotyczy 143 egzemplarzy z roku modelowego 2017 i 2018. W tych autach mogły zostać zamontowane prawe przednie wahacze z nieprawidłowo wykonanymi połączeniami spawanymi. Może to skutkować pęknięciem wahacza podczas jazdy, prowadząc do niestabilności pojazdu i zwiększając ryzyko wypadku. Naprawa będzie polegać na wymianie wahaczy przedniego zawieszenia z prawej strony.

Nissan Leaf oraz Nissan e-NV200

W naszym kraju kampania serwisowa dotyczy łącznie 84 egzemplarzy modeli Leaf, wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii od 19.07 do 22.09.2019 r., oraz e-NV200, wyprodukowanych w Hiszpanii od 18.07 do 9.09.2019 r. Po włączeniu położenia postojowego („Park”) może nie zadziałać blokada postojowa, co zwiększa ryzyko wypadku. Naprawa będzie polegać na wymianie płyty uruchamiającej w reduktorze.

Skoda Karoq oraz Skoda Kodiaq

Akcja naprawcza dotyczy łącznie 71 samochodów, wyprodukowanych w Czechach. W tym przypadku mogła zostać zamontowana rama przedniego lewego siedzenia (patrząc w kierunku jazdy), która może pęknąć, co podczas wypadku może spowodować rozłożenie oparcia, które nie będzie już spełniać swojej funkcji ochronnej, zwiększając ryzyko obrażeń. Właściciele aut objętych kampanią będą listownie zapraszani do ASO, w celu sprawdzenia pod kątem pęknięć prawej, bocznej ściany ramy przedniego lewego siedzenia i, w razie konieczności, jej wymiany.

Toyota ProAce

Na naszym rynku akcją serwisową objęto 39 egzemplarzy, wyprodukowanych we Francji od 19.11 do 3.12.2019 r. Uzupełniający system bezpieczeństwa biernego SRS może nie zadziałać, w związku z nieprawidłowym montażem blokady szyny fotela tylnego, co grozi obrażeniami. Właściciele aut będą zapraszani do autoryzowanych serwisów, w celu sprawdzenia stelaża foteli i w razie potrzeby wymiany niezbędnych elementów.

Volkswagen Arteon, Volkswagen Golf, Volkswagen Passat i Volkswagen T-Roc

Kampania naprawcza dotyczy łącznie 1577 aut, wyprodukowanych w Niemczech pomiędzy majem a sierpniem 2018 r., w których mogła zostać nieprawidłowo zamontowana prowadnica zagłówka tylnego siedzenia. W razie wypadku zagłówek może nie zapewnić odpowiedniej ochrony. Właściciele samochodów będą listownie zapraszani do ASO, w celu sprawdzenia spoiny spawanej mocowań na ramie oparcia tylnego siedzenia, a w razie konieczności wymiany ramy oparcia.

Volkswagen Caddy

Akcja przywoławcza dotyczy 715 egzemplarzy, wyprodukowanych w Niemczech od 10.07 do 29.11.2018 r. Włóknina tapicerki oparcia mogła zostać zamontowana odwrotną stroną. W razie zadziałania bocznej poduszki bezpieczeństwa, perforacja tapicerki znajduje się po nieprawidłowej stronie, uniemożliwiając prawidłowe rozwinięcie się poduszki, co zwiększa ryzyko obrażeń. właściciele aut będą listownie zapraszani do ASO, w celu sprawdzenia tapicerki oparcia w obu przednich siedzeniach i w razie konieczności jej wymiany.

Volkswagen Passat

Akcją serwisową objęto 242 samochody, wyprodukowane w Niemczech od 4.05 do 3.07.2018 r. Zagłówki przednich siedzeń mogą być niedostatecznie zabezpieczone sprężyną mocującą prowadnicy. Podczas wypadku zagłówek może się wysunąć z oparcia siedzenia, co zwiększa ryzyko obrażeń. Naprawa będzie polegać na wymianie lewej (patrząc w kierunku jazdy) prowadnicy zagłówka w obu przednich siedzeniach.

Volkswagen Polo oraz Volkswagen Up

Kampania serwisowa dotyczy łącznie 7806 aut, wyprodukowanych w Niemczech od 1.10.2015 r. do 27.07.2017 r. Ucho do holowania znajdujące się w komplecie narzędzi mogło zostać nieprawidłowo zespawane, co skutkuje brakiem odpowiedniej wytrzymałości na naprężenia podczas holowania. W przypadku pęknięcia ucha, przyczepiona lina holownicza może uderzyć w osoby lub przedmioty, co zwiększa ryzyko wypadku i odniesienia obrażeń. Naprawa będzie polegać na wymianie ucha do holowania znajdującego się w komplecie narzędzi.

Volkswagen Tiguan

Akcja naprawcza dotyczy 12 egzemplarzy, wyprodukowanych w Niemczech od 4 do 14 lutego 2019 r., w których mogła zostać zamontowana rama przedniego lewego siedzenia (patrząc w kierunku jazdy), która może pęknąć, co podczas wypadku może spowodować rozłożenie oparcia, które nie będzie już spełniać swojej funkcji ochronnej, zwiększając ryzyko obrażeń. Właściciele aut objętych akcją będą listownie zapraszani do ASO, w celu sprawdzenia pod kątem pęknięć prawej, bocznej ściany ramy przedniego lewego siedzenia i w razie konieczności jej wymiany.

Volkswagen Tiguan oraz Volkswagen Tiguan Allspace

Kampanią przywoławczą objęto 283 samochody, wyprodukowane w Niemczech i Portugalii. W tych autach mógł zostać zamontowany zaczep holowniczy, w którym nie działa prawidłowo blokada mechanizmu odchylania. Sworzeń blokujący zaczep holowniczy może pęknąć, skutkując utratą połączenia z pojazdem holowanym, co grozi wypadkiem. Naprawa będzie polegać na wymianie odchylanego elementu zaczepu holowniczego z mechanizmem blokującym.

Volkswagen Touareg

Akcja serwisowa dotyczy 40 egzemplarzy, wyprodukowanych w Niemczech od 8.08 do 5.10.2018 r. Uchwyt zamka przy pasie tylnego prawego siedzenia może mieć zbyt małą wytrzymałość. Podczas wypadku uchwyt zamka może pęknąć, skutkując niezapewnieniem bezpieczeństwa pasażera na tym siedzeniu. Naprawa będzie polegać na wymianie zamka pasa tylnego prawego siedzenia.

Zobacz również:

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji