UOKiK poinformował o nowych akcjach serwisowych Hyundaia, Seata i Volkswagena, a także Opla, Skody i Toyoty. Sprawdź, czy Twoje auto jest na liście.
Na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pojawiły się kolejne powiadomienia o kampaniach naprawczych. Wśród producentów, którzy ogłosili akcje serwisowe są Hyundai, Opel, Seat, Skoda, Toyota i Volkswagen. Poniżej zamieszczamy szczegółową listę.
Hyundai i30
Akcja serwisowa dotyczy 5 926 samochodów, wyprodukowanych w Korei Południowej. Uderzenie w dolną część nadwozia pojazdu, w której zamontowano moduł SRSCM, może spowodować aktywację poduszki powietrznej, mimo że warunki jej aktywacji nie zostały spełnione, a to stwarza ryzyko odniesienia obrażeń. Podczas wizyty w ASO Hyundai zostanie dokonana aktualizacja oprogramowania sterownika poduszek powietrznych – Airbag ACU.
Opel Grandland X
W niektórych egzemplarzach połączenie śrubowe haka holowniczego może być niezgodne ze specyfikacją. W naszym kraju ten problem dotyczy 5 aut z lat modelowych 2019-2020, wyprodukowanych we Francji. Naprawa będzie polegała na wymianie śrub.
Seat Arona oraz Seat Ibiza
Kampanią naprawczą objęto 5 780 samochodów z roku modelowego 2018-2019, wyprodukowanych w Hiszpanii do 25.09.2018 r. W przypadku tych dwóch modeli może dojść do niezamierzonego odblokowania tylnego lewego pasa bezpieczeństwa, co może skutkować brakiem ochrony przez pas podczas wypadku lub gwałtownego hamowania i być przyczyną obrażeń. Właściciele takich aut zostaną listownie zaproszeni do serwisów w celu doposażenia podwójnego zamka pasa w element dystansowy.
Seat Leon
Akcja przywoławcza dotyczy 25 aut, wyprodukowanych w Hiszpanii w latach 2014-2015. W wyniku poluzowania się śrub nastawnika wałka rozrządu może dojść do wycieku oleju. Zabrudzenie jezdni olejem stwarza ryzyko dla innych uczestników ruchu drogowego. Podczas wizyty w ASO zostanie wymieniony nastawnik wałka rozrządu.
Seat Arona, Ateca, Ibiza, Leon i Toledo
W Polsce kampania naprawcza dotyczy łącznie 11 egzemplarzy modeli Ibiza i Arona (wyprodukowane od 01.12 do 11.12.2017 r.), Ateca (wyprodukowane od 02.12 do 17.12.2017 r.), Toledo (wyprodukowane od 04.12 do 06.12.2017 r.) oraz Leon (wyprodukowane od 01.12 do 05.12.2017 r.). W przypadku zadziałania poduszki bezpieczeństwa kierowcy podczas wypadku, może dojść do niedostatecznie szybkiego jej napełnienia gazem, co grozi obrażeniami. Naprawa polega na wymianie poduszki bezpieczeństwa kierowcy.
Skoda Fabia, Octavia, Rapid i Yeti
Akcją serwisową objęto 46 samochodów, wyprodukowanych w Czechach od 08.01.2014 r. do 29.01.2015 r. W wyniku poluzowania się śrub nastawnika wałka rozrządu może dojść do wycieku oleju. Zabrudzenie jezdni olejem stwarza ryzyko dla innych uczestników ruchu drogowego. Podczas wizyty w ASO zostanie wymieniony nastawnik wałka rozrządu.
Toyota Prius, Prius+ i Prius Plug-in
Na polskim rynku kampania naprawcza dotyczy 453 aut, wyprodukowanych w Japonii od 07.01.2015 r. do 17.05.2018 r. Problemy może sprawić system informujący o zapięciu pasów bezpieczeństwa. Po wielokrotnym użyciu pasa bezpieczeństwa, z powodu niewłaściwego montażu styków elektrycznych, istnieje ryzyko wystąpienia ponadnormatywnego ich zużycia oraz odkładania się pozostałości tych elementów. Jeśli dojdzie do takiej sytuacji, z powodu zwarcia między stykami elektrycznymi, system będzie sygnalizował stan niezapiętego pasa bezpieczeństwa nawet jeśli jest on prawidłowo zapięty. Właściciele samochodów objętych akcją serwisową będą proszeni o kontakt z ASO w celu wymiany wewnętrznego pasa bezpieczeństwa po stronie kierowcy.
Volkswagen Polo
Akcja przywoławcza w naszym kraju dotyczy 4 144 egzemplarzy, wyprodukowanych pomiędzy 29.10.2016 r. a 41 tygodniem kalendarzowym 2018 r. w fabrykach Uitenhage (RPA) i Pamplona (Hiszpania). W tych autach może dojść do niezamierzonego odblokowania tylnego lewego pasa bezpieczeństwa, co może skutkować brakiem ochrony przez pas podczas wypadku lub gwałtownego hamowania i być przyczyną obrażeń. Podczas wizyty w autoryzowanym serwisie podwójny zamek pasa zostanie doposażony w element dystansowy.
Zobacz również:
- Akcje serwisowe – jak z nich skorzystać?
- Toyota i Lexus – duża akcja serwisowa
- Akcje serwisowe – październik 2019 r.
- Akcje serwisowe – listopad 2019 r. część I
- Akcje serwisowe – listopad 2019 r. część II
- Akcje serwisowe – grudzień 2019 r.
- Akcje serwisowe – styczeń 2020 r.
- Akcje serwisowe – luty 2020 r.