UOKiK poinformował o nowych akcjach przywoławczych. Citroen, Ford, Mercedes, Mitsubishi, Peugeot, Toyota i Volvo wzywają auta do serwisów. Sprawdź szczegóły.

Na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pojawiły się nowe powiadomienia o kampaniach naprawczych. Wśród producentów, którzy ogłosili akcje serwisowe, znaleźli się Citroen, Ford, Mercedes, Mitsubishi, Peugeot, Toyota i Volvo. Poniżej zamieszczamy szczegółową listę.

Citroen C3, DS3, C4, DS4 oraz DS5

Kampania serwisowa dotyczy łącznie 109 aut, w których mogą pogorszyć się parametry ładunku pirotechnicznego doprowadzającego do napełnienia poduszki powietrznej oraz może wystąpić usterka urządzenia napełniającego poduszkę powietrzną, w wyniku długotrwałego wystawienia na działanie wilgoci i temperatury. Może to doprowadzić do pęknięcia urządzenia napełniającego poduszkę powietrzną podczas aktywacji poduszki, co zwiększa ryzyko obrażeń. Właściciele samochodów objętych akcją zostali powiadomieni o konieczności zgłoszenia się do ASO w celu sprawdzenia i ewentualnej wymiany poduszki powietrznej kierowcy oraz poduszki powietrznej pasażera (Citroen C3 i DS3) lub poduszki powietrznej kierowcy (Citroen C4, DS4 i DS5).

Citroen C-Zero

Akcją przywoławczą objęto 35 egzemplarzy tego modelu. Jeden z elementów pompy próżniowej układu wspomagania hamowania może być niezgodny ze specyfikacją fabryczną, co po pewnym czasie może spowodować utratę wspomagania podczas hamowania, a w rezultacie zwiększa ryzyko wypadku. Naprawa będzie polegać na wymianie pompy próżniowej.

Citroen Spacetourer

Na polskim rynku akcja serwisowa dotyczy 10 samochodów, w których został zamontowany układ wydechowy bez wymaganego tłumika katalitycznego, co powoduje, że spaliny nie są oczyszczane prawidłowo, negatywnie wpływając na środowisko. Podczas wizyty w ASO zostanie dokonana stosowna naprawa.

Ford Puma MHEV

W naszym kraju kampania naprawcza dotyczy 5 egzemplarzy, wyprodukowanych w fabryce Craiova od 12.11.2019 r. do 13.07.2020 r. Złącza akumulatora hybrydowego mogły nie zostać odpowiednio dokręcone, co może prowadzić do pożaru w wyniku przegrzania i stopienia sąsiednich elementów. Właściciele aut objętych akcją będą proszeni o kontakt z autoryzowanym serwisem w celu dokonania stosownej naprawy.

Ford Transit Connect

Akcją serwisową objęto 853 auta, wyprodukowanych w fabryce w Valencii od 17.07.2014 r. do 01.10.2016 r. Nieprawidłowe przyklejenie dachu panoramicznego może prowadzić do powstawania hałasów aerodynamicznych, przedostawania się wody i oddzielenia się dachu od pojazdu, co grozi wypadkiem. Podczas wizyty w ASO zostanie dokonana stosowna naprawa.

Ford Transit i Ford Transit Custom

Akcja przywoławcza dotyczy 322 samochodów, wyprodukowanych w fabryce w Kocaeli od 04.10.2019 r. do 29.07.2020 r. Mogły w nich zostać zamontowane nieprawidłowo zespawane wahacze, co zwiększa ryzyko wypadku. Podczas wizyty w ASO zostanie dokonana stosowna naprawa.

Mercedes, typ: 197, 204, 207, 164, 169, 171, 203, 212 i 251

W Polsce kampanią serwisową objęto łącznie 22 002 auta, w których w razie wypadku, gdy uruchomia się poduszka powietrzna kierowcy, może dojść do pęknięcia generatora gazowego, powodując przedostanie się części generatora gazowego do wnętrza pojazdu i niwelując zabezpieczającą funkcję poduszki powietrznej, co zwiększa ryzyko urazu użytkowników. Naprawa będzie polegać na wymianie poduszki powietrznej kierowcy.

Mercedes klasy A (typ 177)

Akcją naprawczą objęto 1545 egzemplarzy, wyprodukowanych od 11.09.2017 r. do 10.02.2019 r. Elastyczny przewód spustowy układu klimatyzacji może być niewłaściwie zamontowany, powodując przedostawanie się wody kondensacyjnej z układu klimatyzacji do przestrzeni na nogi po stronie kierowcy i pasażera oraz do tunelu środkowego. Zwiększony poziom wilgotności może przyspieszyć proces korozji na zainstalowanych tam komponentach elektrycznych doprowadzając do zwarcia lub wystąpienia prądów pełzających. W konsekwencji może dochodzić do uszkodzenia modułu sterującego SRS, braku możliwości uruchomienia pojazdu, uruchomienia trybu awaryjnego silnika podczas jazdy oraz zakłócenia działania innych komponentów (np. pompy paliwowej, automatycznego/manualnego wezwania pomocy), zwiększając ryzyko obrażeń i wypadku. Podczas wizyty w serwisie zostanie sprawdzony elastyczny przewód spustowy układu klimatyzacji i w razie potrzeby nastąpi jego wymiana.

Mercedes klasy C (typ 205), Mercedes GLC (typ 253) i Mercedes-AMG GT (typ 290)

Kampania naprawcza dotyczy łącznie 346 aut, wyprodukowanych od 24.04.2018 r. do 06.11.2019 r. System ESP może nie być dostosowany do zainstalowanego rodzaju hamulców i nie reagować prawidłowo na ewentualne odchylenie czujnika stopnia odchylenia od kursu jazdy lub awarię podciśnieniowego przewodu hamulcowego. Może to prowadzić do ingerencji ESP, która nie odpowiada sytuacji na drodze, zwiększając ryzyko wypadku. Naprawa będzie polegać na aktualizacji oprogramowania modułu sterującego zespołu ESP.

Mercedes Sprinter

Na naszym rynku akcja serwisowa dotyczy 1402 samochodów, wyprodukowanych w Niemczech, z silnikiem wysokoprężnym OM651 i z napędem na przednie koła. W razie kolizji czołowej może dojść do uszkodzenia tzw. stopnia końcowego świec żarowych. Może to prowadzić do zwarcia i pożaru. Naprawa będzie polegać na wyposażeniu pojazdów w obudowę osłaniającą stopień końcowy świec żarowych oraz podłączeniu ich zasilania do bezpiecznika pirotechnicznego.

Mitsubishi Outlander

Akcją przywoławczą objęto 361 egzemplarzy, w których mogły zostać zamontowane nieprawidłowe prowadnice barkowe tylnego prawego pasa bezpieczeństwa w drugim rzędzie siedzeń. Może to prowadzić do utrudnionego rozwijania i zwijania taśmy pasa, a w przypadku gwałtownego hamowania pas może nie zadziałać prawidłowo, zwiększając ryzyko obrażeń. Właściciele samochodów zostaną poinformowani o konieczności zgłoszenia się do serwisu w celu weryfikacji i ewentualnej wymiany pasów bezpieczeństwa.

Peugeot 308

Kampania naprawcza dotyczy 17 aut, w których nieprawidłowa kalibracja silnika może spowodować uszkodzenie filtra cząstek stałych, a w konsekwencji zwiększyć emisję tych cząstek do atmosfery, negatywnie wpływając na środowisko. Naprawa będzie polegać na wymianie filtra cząstek stałych i aktualizacji oprogramowania sterującego silnikiem.

Peugeot Ion

Akcja serwisowa dotyczy 36 egzemplarzy tego modelu. Jeden z elementów pompy próżniowej układu wspomagania hamowania może być niezgodny ze specyfikacją fabryczną, co po pewnym czasie może spowodować utratę wspomagania podczas hamowania, a w rezultacie zwiększa ryzyko wypadku. Naprawa będzie polegać na wymianie pompy próżniowej.

Toyota Yaris oraz Toyota Yaris Hybrid

Na polskim rynku kampanią serwisową objęto 69 samochodów, wyprodukowanych we Francji od 2 do 12 czerwca 2020 r. Przesłona w lampach projektorowych, która zmienia światła mijania na drogowe i odwrotnie, ma nieprawidłowy kształt. Może to uniemożliwić poprawną zmianę świateł, co zwiększa ryzyko wypadku. Naprawa będzie polegać na wymianie obu przednich lamp.

Volvo S60 i Volvo V60

Akcja naprawcza dotyczy 70 aut, wyposażonych w czterocylindrowe silniki Diesla, z roku modelowego 2016-2017. Podczas wlewania płynu chłodzącego do układu chłodzenia silnika może dojść do zapowietrzenia układu chłodzenia, co w następstwie może powodować niewystarczające chłodzenie elementów silnika i ich uszkodzenie oraz prowadzić do pożaru w komorze silnika. Naprawa będzie polegać na wyposażeniu układu chłodzenia w dodatkową linię odgazowującą (wąż odpowietrzający) między chłodnicą układu chłodzenia a zbiornikiem wyrównawczym.

Volvo XC60

Akcja serwisowa dotyczy 12 670 egzemplarzy z roku modelowego 2018-2020. Nakrętka mocująca ramię wycieraczki szyby przedniej została dokręcona niskim momentem obrotowym. Może to skutkować nietypowym hałasem, jeśli ramię wycieraczki zetknie się z krawędzią maski oraz powodować osłabienie funkcji wycierania lub jej brak, co może zwiększać ryzyko wypadku. Podczas wizyty w ASO nakrętka utrzymująca ramię wycieraczki szyby przedniej zostanie ponownie dokręcona w odpowiednim położeniu.

Volvo V40, V40CC, S60, S60CC, V60, V60CC, XC60, V70, XC70 oraz S80

Kampanią naprawczą objęto łącznie 1538 aut, wyposażonych w czterocylindrowe silniki Diesla, z roku modelowego 2014-2017. Podczas wlewania płynu chłodzącego do układu chłodzenia silnika może dojść do zapowietrzenia układu chłodzenia, co w następstwie może powodować niewystarczające chłodzenie elementów silnika i ich uszkodzenie oraz prowadzić do pożaru w komorze silnika. Właścicieli samochodów, których dotyczy akcja, zostaną powiadomieni o konieczności zgłoszenia się do ASO w celu wyposażenia układu chłodzenia w dodatkową linię odgazowującą (wąż odpowietrzający) między chłodnicą układu chłodzenia a zbiornikiem wyrównawczym.

Zobacz również:

Oceny czytelników
[Głosów: 2 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here