Seat Ateca FR

W ciągu ostatniego miesiąca ogłoszono sporo akcji serwisowych. Jeśli jeździsz jednym z wymienionych aut, to powinieneś odwiedzić ASO. Poznaj szczegóły.

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęły nowe powiadomienia o kampaniach naprawczych. Wśród producentów, którzy ogłosili akcje przywoławcze są Audi, BMW, Hyundai, Isuzu, Opel, Peugeot, Seat, Skoda, Toyota i Volkswagen. Poniżej zamieszczamy szczegółową listę.

Audi Q7

Akcja serwisowa dotyczy 21 aut, wyprodukowanych w Niemczech między lipcem a wrześniem 2019 r., w których może nie być możliwa regulacja wysokości zagłówków przednich foteli lub mogą one przestawiać się samoczynnie. W razie wypadku zagłówki mogą nie zapewnić odpowiedniej ochrony, zwiększając ryzyko obrażeń. Właściciele samochodów objętych kampanią będą listownie zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu sprawdzenia i ewentualnej wymiany zagłówków przednich foteli.

Audi Q7 oraz Audi Q8

W Polsce kampanią naprawczą objęto w sumie 11 egzemplarzy modelu Q7 (w yprodukowanych w Niemczech między styczniem 2015 r. a lutym 2019 r.) oraz Q8 (wyprodukowanych w Niemczech między wrześniem 2017 r. a lutym 2019 r.). Może w nich dojść do poluzowania połączenia śrubowego między wałkiem kierowniczym a przekładnią kierowniczą, co może prowadzić do awarii układu kierowniczego i zwiększać ryzyko wypadku. Właściciele aut objętych kampanią będą listownie zapraszani do ASO, w celu wymiany połączenia śrubowego.

BMW serii 1 (F52), serii 5 (G30), serii 5 Touring (G31), serii 7 (G11) oraz M5 (F90)

Na polskim rynku akcja przywoławcza obejmuje łącznie 63 samochody, wyprodukowane w Niemczech. W procesie produkcji wilgoć mogła się dostać do ładunków generatora gazu czołowych poduszek powietrznych. Zawilgocenie ładunku może sprawić, że w przypadku zadziałania poduszki powietrznej, we wnętrzu generatora gazu powstanie zbyt wysokie ciśnienie, wskutek czego nastąpi odpadnięcie tzw. zespołu zapłonowego. W takim przypadku poduszka może zadziałać nieprawidłowo lub wcale. Wskutek tego oraz odłączenia się elementów generatora gazowego, występuje podwyższone ryzyko odniesienia obrażeń przez osoby w pojeździe. Przedstawiciel niemieckiego producenta skontaktuje się z właścicielami samochodów objętych kampanią oraz poinformuje o konieczności wizyty w warsztacie w celu przeprowadzenia stosownej naprawy.

Hyundai i30 (FD) oraz Hyundai Elantra (HD)

W naszym kraju akcja serwisowa dotyczy 5912 aut, wyprodukowanych w Korei Południowej. W obwodzie zasilania modułu sterowania układem ABS/ESC może dochodzić do zwarcia elektrycznego i jego usterki, co zwiększa ryzyko kolizji. Podczas wizyty w serwisie zostanie wykonana stosowna naprawa.

Isuzu D-Max

Akcją przywoławczą objęto 89 aut, wyprodukowanych w Tajlandii, w których może dochodzić do pękania resorów tylnego zawieszenia. Może to spowodować przemieszczenie osi tylnej samochodu i mieć wpływ na jego sterowność, zwiększając ryzyko wypadku. Właściciele samochodów objętych akcją zostaną zaproszeni do ASO w celu dokonania stosownej naprawy.

Opel Corsa oraz Opel Corsa-e

Kampania naprawcza dotyczy łącznie 77 egzemplarzy z roku modelowego 2020, wyprodukowanych w Hiszpanii. W przypadku tych aut może dojść do zablokowania przekładni kierowniczej, a w konsekwencji utraty sterowności pojazdu i wypadku. Właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu wymiany przekładni kierowniczej.

Peugeot 208

W Polsce akcją serwisową objęto 74 auta, w których nakładki nadkoli przednich kół mogły zostać niewłaściwie zamocowane, co może spowodować ich oderwanie się, zwiększając ryzyko wypadku. Naprawa w ASO będzie polegać na zamontowaniu dodatkowych mocowań nakładek nadkoli przednich kół.

Seat Alhambra

Akcja przywoławcza dotyczy 297 samochodów z roku modelowego 2015 i 2016, wyprodukowanych od 16.01 do 10.12.2015 r. W tym przypadku może dojść do awarii kondensatora sterownika poduszek bezpieczeństwa i w konsekwencji nieoczekiwanego uruchomienia poduszek i napinaczy pasów bezpieczeństwa, co może skutkować wypadkiem. Podczas wizyty w autoryzowanym serwisie zostanie wykonana aktualizacja oprogramowania sterownika poduszek bezpieczeństwa.

Seat Ateca oraz Seat Leon

Na polskim rynku kampanią naprawczą objęto łącznie 5296 egzemplarzy z roku modelowego 2018, wyprodukowanych od 10.04 do 25.06.2018 r. w Hiszpanii. Awaria przednich kierunkowskazów może nie zostać zasygnalizowana. W tej sytuacji kierowca nie ma świadomości braku sygnalizacji wykonywanych manewrów, co zwiększa ryzyko kolizji. Naprawa wymaga aktualizacji oprogramowania sterownika instalacji elektrycznej samochodu.

Skoda Superb

Akcja serwisowa dotyczy 59 aut, wyprodukowanych w Czechach między styczniem a sierpniem 2015 r., w których może dojść do awarii kondensatora sterownika poduszek bezpieczeństwa i w konsekwencji nieoczekiwanego uruchomienia poduszek i napinaczy pasów bezpieczeństwa, co może skutkować wypadkiem. Właściciele samochodów objętych kampanią będą listownie zapraszani do ASO, w celu aktualizacji oprogramowania sterownika poduszek bezpieczeństwa.

Toyota RAV4

W naszym kraju kampania naprawcza dotyczy 665 egzemplarzy, wyprodukowanych w Japonii od 25.09 do 25.10.2019 r. Na fragmentach powierzchni blachy, która została użyta do produkcji dolnych wahaczy mogą występować pęknięcia. Jeśli pojazd z tak wyprodukowanym wahaczem (lub wahaczami) jest użytkowany w sposób, w którym często występuje gwałtowne przyspieszanie i hamowanie, to istnieje prawdopodobieństwo, że powstałe wcześniej pęknięcia mogą pogłębić się i spowodować odłączenie przedniego koła, co może doprowadzić do utraty kontroli nad pojazdem i wypadku. Podczas wizyty w serwisie zostaną wymienione przednie dolne wahacze po obu stronach pojazdu.

Volkswagen Polo

Akcją przywoławczą objęto 105 samochodów, wyprodukowanych pomiędzy 22.09.2019 r. a 06.02.2020 r., w których może dojść do uszkodzenia wewnętrznej membrany wzmacniacza siły hamowania i utraty wspomagania hamowania, zwiększając ryzyko wypadku. Właściciele aut objętych kampanią będą listownie zapraszani do ASO w celu wymiany przewodów podciśnieniowych od pompy podwójnej do wzmacniacza siły hamowania. Pozostałe przewody podciśnieniowe i wzmacniacz siły hamowania zostaną sprawdzone i wymienione w razie potrzeby.

Volkswagen T6

W Polsce akcja serwisowa dotyczy 133 egzemplarzy, wyprodukowanych w Niemczech pomiędzy 27.08 a 08.11.2019 r. Elektryczne zabezpieczenie drzwi od wewnątrz może nie zostać mechanicznie zablokowane, mimo włączenia go przez kierowcę. Po naciśnięciu przycisku elektrycznego zabezpieczenia drzwi, lampka oświetlenia przycisku wskazuje na jego prawidłowe działanie, nie informując o błędzie. Mimo tego możliwe jest otwarcie drzwi przesuwnych od wewnątrz, co zwiększa ryzyko wypadku. Naprawa będzie polegać na ponownej konfiguracji oprogramowania sterownika instalacji elektrycznej (BCM).

Zobacz również:
Oceny czytelników
[Głosów: 2 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here