Ford Ranger Wildtrak

UOKiK poinformował o nowych akcjach serwisowych BMW, Citroena, Forda, Lexusa, Peugeota, Renault, Toyoty i Volvo. Sprawdź, jakie modele są na liście.

Na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pojawiły się nowe powiadomienia o kampaniach naprawczych. Z powodu epidemii koronawirusa część serwisów nadal pracuje w ograniczonym zakresie, ale wizyty w ASO lepiej nie odkładać na później – zgłoszone przez producentów usterki mogą mieć negatywny wpływ na bezpieczeństwo. Poniżej zamieszczamy szczegółową listę.

BMW X6 (G06) oraz BMW X6 M (F96)

W Polsce akcja przywoławcza dotyczy łącznie 178 aut, wyprodukowanych w Niemczech. Przy dużych prędkościach (powyżej 190 km/h) może dojść do oderwania się spojlera od płyty nośnej, co grozi wypadkiem. Przedstawiciel niemieckiego producenta skontaktuje się z właścicielami samochodów objętych kampanią oraz poinformuje o konieczności wizyty w warsztacie w celu przeprowadzenia stosownej naprawy.

BMW M6 (F06)

Kampanią naprawczą objęto 45 egzemplarzy, wyprodukowanych w Niemczech w latach 2013-2014. Nieprawidłowo zamontowano wysokie światło hamowania, co grozi odłączeniem się światła i wypadkiem. Podczas wizyty w ASO światło hamowania zostanie poprawnie zamocowane.

Citroen Jumpy IV oraz Citroen Spacetourer

W naszym kraju do serwisów wezwano łącznie 440 samochodów, w których przewody elastyczne tylnych hamulców mogą po pewnym czasie uszkodzić się w wyniku przesuwania się w swoim mocowaniu, co zwiększa ryzyko wypadku. Jak wynika z komunikatu, przedstawiciel francuskiego producenta powiadomił właścicieli aut objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do ASO w celu sprawdzenia stanu lewego i prawego elastycznego przewodu tylnych hamulców oraz ich wymiany, jeśli to konieczne. Zostanie również zamontowana nowa spinka mocująca w celu uniknięcia przesuwania się przewodów hamulcowych.

Ford EcoSport, Focus oraz Transit Connect

Akcja serwisowa dotyczy łącznie 297 egzemplarzy modeli EcoSport, Focus i Transit Connect, wyprodukowanych w fabrykach: Craiova, Saarlouis i Valencia od 14.01 r. do 28.01.2020 r. W przypadku tych aut mogło zostać zamontowane wadliwe serwo hamulcowe, co może spowodować nagłe obniżenie skuteczności hamowania i w konsekwencji kolizję. Podczas wizyty w serwisie zostanie wykonana stosowna naprawa.

Ford Puma

Na polskim rynku kampanią naprawczą objęto 459 aut, wyprodukowanych w fabryce Craiova od 06.11.2019 r. do 29.01.2020 r. Zamocowanie sprężyną mocującą zespołu poduszki powietrznej kierowcy do kierownicy może być wykonane nieprawidłowo. W razie odpalenia poduszki powietrznej może dojść do jej odłączenia od kierownicy i wpadnięcia do przedziału pasażerskiego, co grozi obrażeniami. Podczas wizyty w serwisie zostanie wykonana stosowna naprawa.

Ford Ranger

Akcja przywoławcza dotyczy 627 samochodów, wyprodukowanych w fabrykach: Rayong Assembly Plant-Thailand (AAGCM) i Salroulis, od 29.11.2017 r. do 15.10.2019 r. Koła zębate pompy płynu przekładniowego mogą ulec awarii podczas jazdy, co może spowodować utratę ciśnienia płynu hydraulicznego w przekładni i utratę siły napędowej, zwiększając ryzyko kolizji. Podczas wizyty w serwisie zostanie wykonana stosowna naprawa.

Peugeot 208

Na naszym rynku akcją serwisową objęto 395 aut, w których nie zastosowano momentu dokręcenia dolnego mocowania tylnych amortyzatorów zgodnego ze specyfikacją fabryczną, co może skutkować rozłączeniem mocowania i wypadkiem. Naprawa w ASO będzie polegała na dokręceniu dolnego mocowania tylnych amortyzatorów odpowiednim momentem.

Peugeot Expert 4 oraz Peugeot Traveller

Kampania naprawcza dotyczy łącznie 580 egzemplarzy, w których przewody elastyczne tylnych hamulców mogą uszkadzać się w wyniku przesuwania się w swoim mocowaniu, co zwiększa ryzyko wypadku. Właściciele samochodów objętych akcją muszą zgłosić się do serwisu w celu sprawdzenia stanu lewego i prawego elastycznego przewodu tylnych hamulców oraz ich wymiany, jeśli to konieczne. Zostanie również zamontowana nowa spinka mocująca w celu uniknięcia przesuwania się przewodów hamulcowych.

Renault Captur II, Clio V oraz Zoe Neo

Akcją przywoławczą objęto łącznie 32 auta, wyprodukowanych od kwietnia do października 2019 r. W tym przypadku może wystąpić usterka sterowania silnikiem wspomagania układu kierowniczego, połączona z utratą wspomagania w układzie kierowniczym w czasie jazdy lub na postoju, co zwiększa ryzyko kolizji. Podczas wizyty w ASO zostanie wymieniona kolumna kierownicy.

Toyota Land Cruiser oraz Lexus IS, GS, RC, LS, LC, NX i RX

W Polsce do serwisów wezwano łącznie 2512 samochodów, wyprodukowanych w Japonii od 03.09.2013 r. do 06.05.2019 r. W przypadku tych aut może dochodzić do unieruchomienia pompy paliwa niskiego ciśnienia, co może spowodować zaświecenie się lampek sygnalizujących usterkę, nierówną pracę silnika, brak możliwości jego uruchomienia lub zgaśnięcie podczas jazdy, zwiększając ryzyko wystąpienia wypadku. Naprawa będzie polegała na wymianie pompy paliwa.

Toyota ProAce

Akcja serwisowa dotyczy 14 egzemplarzy, wyprodukowanych we Francji od 23.08 do 19.09.2019 r. Kilka mocowań elementów tylnej osi mogło nie zostać dokręconych prawidłowym momentem, co może skutkować ich poluzowaniem. W takiej sytuacji prowadzenie samochodu może być utrudnione lub może dojść do wycieku płynu hamulcowego, skutkującego zmniejszeniem skuteczności działania układu hamulcowego oraz zwiększonym ryzykiem wypadku. Właściciele samochodów objętych akcją muszą odwiedzić ASO w celu dokręcenia mocowań prawidłowym momentem, a w razie potrzeby wymiany niezbędnych nakrętek.

Volvo S60, V60, V70, V40 oraz V40CC

Kampania naprawcza obejmuje łącznie 782 auta z lat modelowych 2016-2017. Tworzywo, z którego wykonany jest kolektor wlotowy silnika może odkształcić się, co grozi pożarem w komorze silnika. Podczas wizyty w serwisie zostanie dokonana aktualizacja oprogramowania lub przebudowa części obwodu chłodzenia układu recyrkulacji spalin.

Volvo S60, V60, V60CC, S90, S90L, V90, V90CC, XC40, XC60 oraz XC90

Akcja przywoławcza dotyczy łącznie 13 400 samochodów z lat modelowych 2019-2020. Automatyczny System Hamowania Awaryjnego (AEB), który jest częścią systemu wspomagającego kierowcę intelliSafe, z powodu problemu z oprogramowaniem może nie zadziałać. W sytuacji awaryjnej system AEB może się nie włączyć, co zwiększa ryzyko kolizji. Naprawa będzie polegała na aktualizacji oprogramowania.

Zobacz również:

Oceny czytelników
[Głosów: 4 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here