UOKiK poinformował o kolejnych akcjach naprawczych. Audi, BMW, Citroen, Lexus, Mazda, Mercedes, Peugeot, Skoda, Subaru, Toyota i Volkswagen wzywają auta do serwisów. Sprawdź szczegóły.

Na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pojawiły się nowe powiadomienia o kampaniach serwisowych. Wśród producentów, którzy w ciągu ostatniego miesiąca ogłosili akcje przywoławcze, znaleźli się Audi, BMW, Citroen, Lexus, Mazda, Mercedes, Peugeot, Skoda, Subaru, Toyota i Volkswagen. Poniżej zamieszczamy szczegółową listę.

Audi A6, Audi A7, Audi A8 i Audi Q7

Kampania przywoławcza dotyczy łącznie 11 aut, wyprodukowanych w Niemczech pomiędzy lipcem a wrześniem 2020 roku. Mogły w nich zostać zamontowane w obu przednich drzwiach nieprawidłowe czujniki zderzenia poduszek i napinaczy pasów bezpieczeństwa. Podczas użytkowania samochodu lub w razie wypadku, złącze wtykowe czujnika może się poluzować, co może prowadzić do opóźnionej reakcji bocznej poduszki bezpieczeństwa, poduszki bezpieczeństwa głowy lub napinacza pasa bezpieczeństwa, które w takiej sytuacji nie zapewnią dostatecznej ochrony. Właściciele samochodów objętych kampanią będą zapraszani do ASO, w celu sprawdzenia i, w razie potrzeby, wymiany czujników zderzenia bocznych poduszek bezpieczeństwa z przodu.

Audi A4, Audi A5, Audi A6 i Audi A7

Akcja serwisowa dotyczy łącznie 201 samochodów, wyprodukowanych w Niemczech pomiędzy styczniem a grudniem 2018 roku. Mógł w nich zostać zamontowany zaczep holowniczy z niesprawnym mechanizmem blokującym element zaczepu (blokada mechanizmu odchylania działa nieprawidłowo). Zaczep holowniczy podczas odchylania może nie zostać prawidłowo zablokowany lub zaczep wyglądający na prawidłowo zblokowany może opaść podczas jazdy. Właściciele aut objętych akcją będą zapraszani do ASO, w celu sprawdzenia odchylanego elementu zaczepu holowniczego i ewentualnej wymiany odchylanego elementu z mechanizmem blokującym.

Audi Q3, Audi Q3 Sportback oraz Audi RS Q3

Kampania naprawcza dotyczy łącznie 364 aut, wyprodukowanych w Niemczech między lutym a marcem 2021 roku. Mechanizm zwijający pas bezpieczeństwa przedniego prawego siedzenia może być wadliwy. Podczas gwałtownego hamowania lub bocznego przechylenia samochodu, automatyczna blokada pasa bezpieczeństwa może nie zadziałać. Właściciele samochodów objętych kampanią będą zapraszani do ASO, w celu sprawdzenia i, w razie potrzeby, wymiany przedniego prawego trójpunktowego pasa bezpieczeństwa z napinaczem.

Audi A4, Audi A5, Audi A6, Audi A7, Audi A8, Audi Q5, Audi Q7, Audi Q8 i Audi e-tron

Akcja przywoławcza dotyczy łącznie 3209 samochodów, wyprodukowanych w Niemczech pomiędzy 07.11.2019 roku a 16.04.2021 roku. Do przykręcenia lewego i prawego wahacza poprzecznego do tylnej osi wielowahaczowej zastosowano nakrętki wykonane z nieprawidłowego materiału. Na skutek obciążenia i oddziaływania środowiska powodującego korozję, nakrętka może utracić swoje właściwości z powodu korozji naprężeniowej, co może prowadzić do nierównego ustawienia kierownicy podczas jazdy na wprost oraz do „ściągania” samochodu podczas hamowania/przyśpieszania. Może również dojść do nagłego, niemożliwego do opanowania „wychylenia” kół tylnej osi podczas jazdy z większą prędkością. Właściciele aut objętych akcją będą zapraszani do ASO, w celu wymiany nakrętek na prawym i lewym wahaczu poprzecznym na dole na tylnej osi wielowahaczowej.

BMW iX (I20)

W Polsce kampanią serwisową objęto 5 egzemplarzy, wyprodukowanych w Niemczech. Siła utrzymująca klapę tylną w stanie otwartym może być za niska, aby utrzymać ją u góry. Może to skutkować nieoczekiwanym zamknięciem klapy tylnej i zranieniem znajdujących się pod nią osób. Właściciele samochodów, których dotyczy ta kampania, zostaną poinformowani o konieczności wizyty w warsztacie w celu dokonania stosownej naprawy.

Citroen C4

Akcja przywoławcza dotyczy 77 egzemplarzy, w których oprogramowanie modułu sterującego pojazdu jest nieaktualne, co może spowodować nieprawidłowe działanie wycieraczek przedniej szyby. Właściciele samochodów objętych akcją zostali powiadomieni o konieczności zgłoszenia się do ASO w celu wgrania nowego oprogramowania modułu sterującego pojazdu.

Citroen Berlingo, Citroen C3, Citroen C3 Aircross i Citroen C5 Aircross

Kampania naprawcza dotyczy łącznie 8 samochodów, w których należy zaktualizować oprogramowanie silnika, aby uniknąć ewentualnego zwiększenia poziomu emisji tlenków azotu. Właściciele aut objętych kampanią zostali powiadomieni o konieczności zgłoszenia się do ASO w celu zainstalowania nowego oprogramowania silnika.

Lexus CT 200h

W naszym kraju akcja serwisowa dotyczy 75 egzemplarzy, wyprodukowanych w Japonii od 09.06 do 31.07.2020 roku. W zbiorniku paliwa wykonanym z tworzywa sztucznego połączenie rury wlewu mogło zostać wykonane spawem o niewystarczających parametrach. W takich warunkach może dojść do rozłączenia się powierzchni spawanych, co w konsekwencji może doprowadzić do wycieku paliwa, gdy zbiornik jest pełny lub podczas jego tankowania, zwiększając ryzyko pożaru. Naprawa będzie polegać na wymianie zbiornika paliwa.

Mazda 6 oraz Mazda RX-8

Akcją przywoławczą objęto łącznie 90 egzemplarzy Mazdy 6 (GG/GY), wyprodukowanych w Japonii od 28.07.2005 roku do 30.07.2007 roku, oraz Mazdy RX-8 (SE), wyprodukowanych w Japonii od 08.04.2008 roku do 01.07.2010 roku. Paliwo może wyciekać z pierścieni pompy paliwa, co zwiększa ryzyko pożaru w przypadku obecności źródła zapłonu w pobliżu pojazdu. Właściciele samochodów, których dotyczy ta akcja, zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO Mazda w celu dokonania stosownej naprawy.

Mercedes klasy X (typ 470)

Na polskim rynku kampania naprawcza dotyczy 413 egzemplarzy, wyprodukowanych w Hiszpanii, z wersją silnika OM642. Przewód powrotny chłodnicy oleju może ocierać o belkę poprzeczną osi przedniej. W takim przypadku może dojść do uszkodzenia powrotnego przewodu oleju i w efekcie do utraty oleju w przedniej części pojazdu. W przypadku rozlania się oleju na jezdnię, zachodzi ryzyko wypadku drogowego i obrażeń u innych użytkowników drogi. Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu przeprowadzenia niezbędnych czynności naprawczych.

Peugeot 208, Peugeot 2008, Peugeot 308 i Peugeot 3008

Akcja serwisowa dotyczy łącznie 16 samochodów, w których należy zaktualizować oprogramowanie silnika, aby uniknąć ewentualnego zwiększenia poziomu emisji tlenków azotu. Właściciele aut objętych akcją zostali powiadomieni o konieczności zgłoszenia się do ASO w celu zainstalowania nowego oprogramowania silnika.

Skoda Scala oraz Skoda Kamiq

Na naszym rynku akcją przywoławczą objęto łącznie 190 aut, wyprodukowanych w Czechach w sierpniu i wrześniu 2019 roku. Może w nich nie działać prawidłowo funkcja wzywania pomocy (e-call), połączenia z informacją (info-call) i zawiadomienia o awarii (service-call). Właściciele samochodów, których dotyczy ta kampania, będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu wymiany sterownika OCU (Online Connectivity Unit).

Subaru Outback

Kampanią naprawczą objęto 53 auta z roku modelowego 2021. Istnieje możliwość uruchomienia funkcji hamowania awaryjnego układu Eyesight w wyniku nieprawidłowego rozpoznania obiektów. Może to doprowadzić do kolizji, jeśli pojazd z tyłu nie zachowywał odpowiedniego dystansu. Właściciele samochodów, których dotyczy ta kampania, zostaną poinformowani o konieczności wizyty w warsztacie w celu uaktualnienia oprogramowania modułu Eyesight.

Toyota ProAce City

W naszym kraju akcja przywoławcza dotyczy 14 egzemplarzy, wyprodukowanych w Hiszpanii od 14.12.2019 roku do 24.08.2021 roku. Ze względu na nieprawidłowe oprogramowanie sterownika nadwozia (body ECU) oraz nieprawidłowe doprowadzenie zasilania ogrzewania postojowego istnieje ryzyko, że z tego elementu będzie wyciekać paliwo. W takim przypadku z komory silnika może wydobywać się biały dym, a paliwo może wyciekać na nawierzchnię drogi. Właściciele aut objętych akcją będą zapraszani do ASO, w celu aktualizacji oprogramowania sterownika nadwozia, a w razie potrzeby modyfikacji sposobu doprowadzenia zasilania ogrzewania postojowego.

Volkswagen Golf VIII

Na naszym rynku kampanią serwisową objęto 33 samochody, wyprodukowane w Niemczech od 01.09 do 02.10.2020 roku. Mogły w nich zostać zamontowane w obu przednich drzwiach nieprawidłowe czujniki zderzenia poduszek i napinaczy pasów bezpieczeństwa. Podczas użytkowania samochodu lub w razie wypadku, złącze wtykowe czujnika może się poluzować, co może prowadzić do opóźnionej reakcji bocznej poduszki bezpieczeństwa, poduszki bezpieczeństwa głowy lub napinacza pasa bezpieczeństwa, które w takiej sytuacji nie zapewnią dostatecznej ochrony. Właściciele aut, których dotyczy ta kampania, będą zapraszani do ASO, w celu sprawdzenia i, w razie potrzeby, wymiany czujników zderzenia bocznych poduszek bezpieczeństwa z przodu.

Volkswagen ID.3

Akcją naprawczą objęto 15 egzemplarzy, wyprodukowanych w Niemczech od 13.10 do 06.11.2020 roku. Przewód PE (przewód uziemiony) mógł zostać nieprawidłowo przykręcony do urządzenia do ładowania akumulatora wysokowoltowego. Właściciele samochodów, których dotyczy ta akcja, będą zapraszani do ASO, w celu sprawdzenia i, w razie potrzeby, poddania obróbce połączenia śrubowego.

Volkswagen T-Roc

Akcja przywoławcza dotyczy 14 egzemplarzy, wyprodukowanych w Niemczech od 24.02 do 10.03.2021 roku. Mechanizm zwijający pas bezpieczeństwa przedniego prawego siedzenia może być wadliwy. Podczas gwałtownego hamowania lub bocznego przechylenia samochodu, automatyczna blokada pasa bezpieczeństwa może nie zadziałać. Właściciele aut objętych akcją będą zapraszani do ASO, w celu sprawdzenia i, w razie potrzeby, wymiany przedniego prawego trójpunktowego pasa bezpieczeństwa z napinaczem.

Volkswagen Tiguan

Kampania serwisowa dotyczy 285 aut, wyprodukowanych w Niemczech pomiędzy lutym 2016 roku a marcem 2019 roku. Mógł w nich zostać zamontowany zaczep holowniczy z niesprawnym mechanizmem blokującym element zaczepu (blokada mechanizmu odchylania działa nieprawidłowo). Zaczep holowniczy podczas odchylania może nie zostać prawidłowo zablokowany lub zaczep wyglądający na prawidłowo zblokowany może opaść podczas jazdy. Właściciele samochodów objętych kampanią będą zapraszani do ASO, w celu sprawdzenia odchylanego elementu zaczepu holowniczego i ewentualnej wymiany odchylanego elementu z mechanizmem blokującym.

Volkswagen Tiguan eHybrid

Akcją serwisową objęto 10 egzemplarzy, wyprodukowanych w Niemczech pomiędzy 13.01 a 11.03.2021 roku. Mogło w nich zostać zamontowane nieprawidłowe cięgno elastyczne zdalnego odblokowania 2/3 oparcia siedzenia w asymetrycznie dzielonej tylnej kanapie. Właściciele aut, których dotyczy ta akcja, będą zapraszani do ASO, w celu sprawdzenia i ewentualnej wymiany cięgna zdalnego odblokowania oparcia.

Volkswagen Touareg

Kampanią naprawczą objęto 13 egzemplarzy, wyprodukowanych w Niemczech od 16.09 do 23.11.2020 roku. Do przykręcenia lewego i prawego wahacza poprzecznego do tylnej osi wielowahaczowej zastosowano nakrętki wykonane z nieprawidłowego materiału. Na skutek obciążenia i oddziaływania środowiska powodującego korozję, nakrętka może utracić swoje właściwości z powodu korozji naprężeniowej, co może prowadzić do nierównego ustawienia kierownicy podczas jazdy na wprost oraz do „ściągania” samochodu podczas hamowania/przyśpieszania. Może również dojść do nagłego, niemożliwego do opanowania „wychylenia” kół tylnej osi podczas jazdy z większą prędkością. Właściciele samochodów, których dotyczy ta kampania, będą zapraszani do ASO, w celu wymiany nakrętek na prawym i lewym wahaczu poprzecznym na dole na tylnej osi wielowahaczowej.

Volkswagen Arteon eHybrid oraz Volkswagen Passat GTE

Akcja przywoławcza dotyczy łącznie 6 samochodów, wyprodukowanych w Niemczech pomiędzy marcem 2020 roku a marcem 2021 roku. Mogło w nich dojść do zamiany dodatniego przewodu akumulatora oraz przewodu prowadzącego do sterownika układu kontroli akumulatora w skrzynce bezpieczników głównych w bagażniku, co zwiększa ryzyko pożaru. Właściciele aut objętych akcją będą zapraszani do ASO, w celu sprawdzenia obu przewodów podłączonych do skrzynki bezpieczników głównych i, w razie potrzeby, ich zamiany miejscami.

Redakcja poleca:

Akcje serwisowe – jak z nich skorzystać?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here