Polestar 2 - rywal Tesla 3

Atrakcyjne wzornictwo i wyjątkowe wręcz osiągi sprawiły, że dobry samochód elektryczny był utożsamiany z Teslą. Sytuacja może ulec zmianie. W blokach startowych czeka Polestar 2.

Nikt nie ma już wątpliwości, że przyszłość motoryzacji należy do napędu elektrycznego. Kolejne auta na prąd są coraz bardziej dopracowane, a problem ograniczonego zasięgu to już pieśń przeszłości. Aby podkreślić zupełnie nowe rozdanie w zakresie „elektryków”, nawet powszechnie rozpoznawalne koncerny oferują je pod submarkami (np. BMW i) lub tworzą zupełnie nowe brandy. Na taki krok zdecydowało się Volvo, które swoje elektryczne auta będzie oferowało także pod szyldem Polestar.

Właśnie ogłoszono, że w chińskiej miejscowości Luqiao fabryka należąca do Zhejiang Geely Holding, a zarządzana przez Volvo Cars rozpoczęła produkcję kompaktowego modelu Polestar 2. Pierwsze egzemplarze auta mają trafić do Europy. Kolejne transze przewidziano dla klientów z Chin oraz USA.

Polestar_2 - fabryka w Luqiao
Polestar 2 bazuje na platformie CMA, której Volvo użyło w modelu XC40, jak również w autach marki Lynk & Co.

Polestar jest napędzany silnikami rozwijającymi 408 KM i 660 Nm, co w połączeniu z napędem na obie osie oraz nisko położonym środkiem ciężkości zapewni bardzo dobre prowadzenie. Dla kierowców ponad wszystko ceniących wrażenia z jazdy przygotowano Performance Pack (6000 euro), który zawiera wzmocnione hamulce Brembo, regulowane zawieszenie renomowanej firmy Öhlins oraz 20-calowe, kute felgi.

Twórcy Polestar 2 zapewniają, że udało im się znaleźć złoty środek między charakterystyką pracy napędu, zawieszenia, hamulców czy układu kierowniczego, a jazda nowym „elektrykiem” ma przyprawiać o gęsią skórkę. W samochodzie przyspieszającym do 100 km/h w zaledwie 4,7 s zapewne nie będzie o to trudno.

Polestar 2
Polestar 2 będzie produkowany w nowoczesnej fabryce w Chinach z poszanowaniem wszelkich standardów dotyczących jakości materiałów i precyzji wykonania. Warto dodać, że z Chin do Europy sprowadzane jest już Volvo S90.

By zrozumieć, dlaczego Polestar jest zwrócony w stronę sportu, warto sięgnąć do korzeni marki, która zaczęła działalność w 1996 r., przygotowując samochody do wyścigów samochodów turystycznych. Dość szybko Polestar urósł do rangi nadwornego tunera Volvo, a w 2015 r. został wchłonięty przez tego producenta.

Redakcja poleca: Porównanie „elektryków”: realny zasięg 20 aut w warunkach zimowych

Ale Polestar będzie nie tylko efektowny i szybki. Dołożono również starań, by auto było funkcjonalne. Jego tylny bagażnik mieści 405 l, a przedni kolejne 35 l. Jedną z opcji będzie elektrycznie rozkładany hak, do którego będzie można przytwierdzać przyczepy o masie 1,5 t. To rekordowa wartość w segmencie kompaktowych aut elektrycznych. Optymalizacja konstrukcji pozwoliła na utrzymanie masy na dość niskim – jak na auto elektryczne – poziomie 1,9 t. Akumulator o pojemności 78 kWh zapewni duży zasięg – w zależności od temperatury zewnętrznej oraz warunków jazdy będzie on wynosił 300-600 km.

Polestar 2 - samochod elektryczny z przyczepa
Producent nieprzypadkowo sygnalizuje, że auto będzie zdolne do holowania przyczep – z przyczyn konstrukcyjnych nie jest to możliwe w wielu „elektrykach”, a nawet hybrydach.

System multimedialny z 11-calowym, dotykowym ekranem bazuje na Android Automotive OS – będzie to pierwszy model z funkcjami Google Assistant, Google Maps oraz Google Play Store. Marka Polestar postawiła też na innowacyjne metody sprzedaży i dystrybucji. Pierwsze salony powstały w Pekinie i Oslo. Do końca bieżącego roku na świecie ma działać 50 punktów sprzedaży.

W większości regionów nabywcy będą mogli zamówić samochody za pośrednictwem witryny internetowej. Będą one dostępne w leasingu. W Niemczech za Polestar 2 z limitem 10 tysięcy kilometrów rocznie i przy dwuletniej umowie trzeba będzie płacić 599 euro. Samochody mają być dostępne w połowie bieżącego roku. Zainteresowani zakupem będą musieli wydać 59 900 euro na premierową wersję Launch Edition (później pojawią się tańsze, nawet za 39 900 euro). Bezpośredni rywal Polestara 2, czyli Tesla Model 3, w Niemczech startuje z pułapu 43 990 euro, a topowa wersja Performance jest wyceniona na 59 990 euro.

Oceny czytelników
[Głosów: 7 Średnia: 4.1]

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here