UOKiK poinformował o kolejnych akcjach naprawczych. Audi, Mazda, Mercedes, Opel, Renault, Seat, Skoda, Suzuki, Toyota, Lexus i Volkswagen wzywają auta do serwisów. Sprawdź szczegóły.

W ciągu ostatniego miesiąca do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęły nowe powiadomienia dotyczące kampanii serwisowych. Wśród producentów, którzy ogłosili akcje przywoławcze, znaleźli się Audi, Mazda, Mercedes, Opel, Renault, Seat, Skoda, Suzuki, Toyota, Lexus i Volkswagen. Poniżej zamieszczamy szczegółową listę.

Audi Q2 oraz Audi Q3

W Polsce kampanią naprawczą objęto w sumie 216 egzemplarzy modelu Q2 (typ: GA), wyprodukowanych w Niemczech pomiędzy 28. a 35. tygodniem 2020 roku, oraz Q3 (typ: F3) wyprodukowanych w Niemczech pomiędzy 29. a 35. tygodniem 2020 roku. Połączenie spawane między dźwignią pedału hamulca a platformą pedału hamulca może być niewłaściwie wykonane. Podczas naciskania pedału ze zwiększoną siłą (np. podczas hamowania awaryjnego), platforma pedału może odkształcić się lub złamać, zwiększając ryzyko wypadku. Właściciele aut, których dotyczy ta kampania, będą listownie zapraszani do ASO, w celu sprawdzenia i ewentualnej wymiany pedału hamulca.

Mazda CX-30

Akcja serwisowa dotyczy 3333 samochodów, wyprodukowanych w Japonii. Gdy pojazd jest zaparkowany przodem do wzniesienia, na pochyłości, w wysokiej temperaturze otoczenia, elektrycznie podnoszona pokrywa bagażnika może się nieoczekiwanie częściowo opuścić z pozycji całkowicie otwartej. W takim przypadku osoba korzystająca z bagażnika może uderzyć w pokrywę i odnieść obrażenia. Właściciele aut objętych akcją zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO Mazda w celu dokonania stosownej naprawy.

Mazda MX-30

Na polskim rynku akcja przywoławcza dotyczy 238 aut, wyprodukowanych w Japonii. Przednia poduszka powietrzna po stronie pasażera podczas aktywacji w czasie zderzenia, może zadziałać nieprawidłowo, powodując pogorszenie skuteczności ochrony i zwiększając ryzyko obrażeń. Naprawa będzie polegać na wymianie przedniej poduszki powietrznej po stronie pasażera.

Mercedes klasy A (typ 177) oraz Mercedes klasy B (typ 247)

W naszym kraju kampanią przywoławczą objęto łącznie 6 egzemplarzy, wyprodukowanych od 26.08 do 10.10.2019 roku. Odpływ wody kondensacyjnej w układzie klimatyzacji może być niedrożny. Woda kondensacyjna może przedostać się do przestrzeni na nogi po stronie kierowcy i pasażera oraz do tunelu środkowego. Na skutek tego na zainstalowanych tam komponentach elektrycznych może dojść do korozji i/lub zwarć i/lub wystąpienia prądów pełzających. Może to mieć różne konsekwencje, na przykład uszkodzenie modułu sterującego SRS, brak możliwości uruchomienia pojazdu, uruchomienie trybu awaryjnego silnika podczas jazdy oraz zakłócenie działania innych komponentów (np. pompy paliwowej, automatycznego/manualnego wezwania pomocy), zwiększając ryzyko wypadku. Właściciele aut zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu sprawdzenia odprowadzania wody kondensacyjnej i w razie potrzeby wymiany obudowy rozdzielacza powietrza w układzie klimatyzacji.

Mercedes klasy B (typ 247)

Akcja naprawcza dotyczy 48 aut, wyprodukowanych od 23.04.2019 roku do 13.11.2020 roku. Okładziny nadkola przednich błotników mogą oderwać się podczas jazdy, zwiększając ryzyko wypadku. Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu sprawdzenia i ewentualnego poprawnego montażu mocowania okładzin nadkola z przodu.

Mercedes Citan (typ 415)

Akcją serwisową objęto 111 egzemplarzy, wyprodukowanych we Francji. Przewód paliwowy może ocierać się o przewód czynnika chłodniczego, co może skutkować wyciekiem na przewodzie paliwowym w komorze silnika i pożarem. Właściciele aut zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu przeprowadzenia stosownej naprawy.

Mercedes Sprinter (typ 906)

Kampania serwisowa dotyczy 7 samochodów kempingowych Mercedes Sprinter (typ 906), wyprodukowanych w Niemczech, w których może wystąpić usterka elektryczna, mogąca spowodować przejście jednostki sterującej ESP w tryb awaryjny. W takim trybie funkcje oparte na jednostce sterującej ESP, takie jak sama funkcja ESP i ABS, nie byłyby już dostępne, zwiększając ryzyko wypadku. Właściciele aut zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu przeprowadzenia stosownej naprawy. Akcja naprawcza została zaplanowana na trzeci kwartał 2021 roku.

Opel Insignia B

Na naszym rynku akcją przywoławczą objęto 337 egzemplarzy z roku modelowego 2021, wyprodukowanych w Niemczech. Istnieje ryzyko odłączenia się pedału hamulca od pedaliery w trakcie jazdy i w następstwie utraty skuteczności hamowania pojazdu, co zwiększa ryzyko wypadku. Autoryzowane serwisy Opla zostały zobowiązane do niezwłocznego, telefonicznego skontaktowania się ze wszystkimi użytkownikami aut, których ten problem może dotyczyć i wezwania do niekorzystania z samochodów do chwili weryfikacji występowania usterki lub jej naprawy.

Opel Combo E

Kampanią naprawcza objęto 33 samochody z roku modelowego 2021, wyprodukowanych w Hiszpanii. Hamulec postojowy może nie działać prawidłowo, co zwiększa ryzyko wypadku. Właściciele aut zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do ASO w celu sprawdzenia i w razie potrzeby wymiany mechanizmu blokującego dźwignię hamulca postojowego.

Opel Movano B

Akcja serwisowa dotyczy 17 aut z roku modelowego 2020, wyprodukowanych we Francji, w których może dojść do wycieku paliwa z pompy wysokiego ciśnienia, w następstwie czego będzie wyczuwalny zapach oleju napędowego i zwiększa się zagrożenie wystąpienia pożaru. Właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do ASO w celu wymiany pompy wysokiego ciśnienia paliwa  i sztywnego przewodu paliwowego.

Renault Espace V

Akcją przywoławczą objęto 296 samochodów, wyprodukowanych w Douai (Francja) w okresie od 01.01.2015 roku do 15.10.2018 roku. Istnieje możliwość odklejenia się poszycia tylnego spojlera i w konsekwencji jego całkowitego oderwania się w czasie jazdy, co zwiększa ryzyko wypadku dla innych uczestników ruchu. Właściciele aut zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do ASO w celu kontroli i poprawienia mocowania lub wymiany tylnego spojlera.

Renault Master III

W naszym kraju akcja naprawcza dotyczy 12 841 egzemplarzy, wyprodukowanych w Batilly (Francja) w okresie od 02.01.2018 roku do 24.04.2019 roku. Istnieje możliwość uszkodzenia przewodu zasilającego paliwa w komorze silnika, w wyniku jego ocierania się o pokrywę głowicy silnika, co może skutkować pożarem. Właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do ASO w celu kontroli i montażu ochraniacza przewodu zasilającego paliwa, w przypadku stwierdzenia uszkodzenia przewodu zostanie on wymieniony.

Seat Ateca oraz Seat Tarraco

Kampania naprawcza dotyczy w sumie 89 aut, wyprodukowanych w Hiszpanii od 29.06 do 18.09.2020 roku. Połączenie spawane między dźwignią pedału hamulca a platformą pedału hamulca może być niewłaściwie wykonane. Podczas naciskania pedału ze zwiększoną siłą (np. podczas hamowania awaryjnego), platforma pedału może odkształcić się lub złamać, zwiększając ryzyko wypadku. Właściciele samochodów objętych kampanią będą listownie zapraszani do ASO, w celu sprawdzenia i ewentualnej wymiany pedału hamulca.

Skoda Karoq oraz Skoda Kodiaq

Kampanią serwisową objęto łącznie 502 samochody, wyprodukowane w Republice Czeskiej od 29.06 do 31.08.2020 roku. Połączenie spawane między dźwignią pedału hamulca a platformą pedału hamulca może być niewłaściwie wykonane. Podczas naciskania pedału ze zwiększoną siłą (np. podczas hamowania awaryjnego), platforma pedału może odkształcić się lub złamać, zwiększając ryzyko wypadku. Właściciele aut objętych kampanią będą listownie zapraszani do ASO, w celu sprawdzenia i ewentualnej wymiany pedału hamulca.

Suzuki Ignis

Akcja przywoławcza dotyczy 89 egzemplarzy, wyprodukowanych w Japonii. Połączenie króćca przewodu odpowietrzającego z gniazdem montażowym w zbiorniku paliwa może ulec rozszczelnieniu, prowadząc do wycieku paliwa, co może skutkować pożarem. Wszyscy właściciele samochodów objętych akcją zostaną powiadomieni listownie o konieczności skontaktowania się z ASO, w celu sprawdzenia i ewentualnej wymiany wadliwie połączonych elementów.

Toyota Auris, Toyota Corolla i Toyota C-HR oraz Lexus NX 300 i Lexus RX 300

Kampanią naprawczą objęto w sumie 10 601 aut, wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii, Turcji i Japonii od 06.11.2017 roku do 27.04.2021 roku. Z powodu niedostatecznej odporności elementów pompy paliwa wysokiego ciśnienia, może dojść do pęknięcia spoiny i wycieku paliwa, co stwarza ryzyko pożaru. Właściciele samochodów, których dotyczy ta kampania, będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu sprawdzenia oraz ewentualnej wymiany pompy paliwa wysokiego ciśnienia.

Volkswagen Golf, Volkswagen T-Roc, Volkswagen Tiguan i Volkswagen Touran

Akcja serwisowa dotyczy łącznie 703 samochodów, wyprodukowanych w Niemczech od 29.06 do 31.08.2020 roku. Połączenie spawane między dźwignią pedału hamulca a platformą pedału hamulca może być niewłaściwie wykonane. Podczas naciskania pedału ze zwiększoną siłą (np. podczas hamowania awaryjnego), platforma pedału może odkształcić się lub złamać, zwiększając ryzyko wypadku. Właściciele aut objętych kampanią będą listownie zapraszani do ASO, w celu sprawdzenia i ewentualnej wymiany pedału hamulca.

Zobacz również:

Akcje serwisowe – jak z nich skorzystać?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here