Według danych fabrycznych elektryczna Honda e na jednym ładowaniu przejedzie do 222 km. Sprawdźmy, jaki jest jej rzeczywisty zasięg.
Elektryczna Honda e trafiła do sprzedaży w Polsce jesienią ubiegłego roku. Ten japoński „maluch” jest oferowany w dwóch wariantach: standardowym o mocy 136 KM oraz Advance o mocy 154 KM. Mocniejsza odmiana przyspiesza od 0 do 100 km/h szybciej o 0,7 s (8,3 s wobec 9,0 s), ale obie wersje korzystają z identycznego akumulatora o pojemności 35,5 kWh.
Norweski Youtuber Bjørn Nyland postanowił sprawdzić, jaki jest rzeczywisty zasięg Hondy e w trasie. Testowany egzemplarz był w mocniejszej wersji z 17-calowymi felgami. Według danych producenta maksymalny zasięg auta w takiej konfiguracji wynosi 210 km. Na potrzeby tego testu Nyland wykonał dwa przejazdy. Podczas pierwszej próby jechał z prędkością 90 km/h, a podczas drugiej – 120 km/h.
Jadąc z prędkością 90 km/h, testowana Honda e uzyskała średnie zużycie energii na poziomie 15,3 kWh/100 km, a na pełnym ładowaniu przejechała 189 km. Przy prędkości 120 km/h zużycie prądu wzrosło do 22,7 kWh, a zasięg zmalał do 121 km.
Zobacz również:
Volkswagen ID.3 – test zużycia prądu w trasie
Nissan Leaf – test zużycia prądu w trasie
Porsche Taycan Turbo – test zużycia prądu w trasie
Porsche Taycan 4S – test zużycia prądu w trasie
BMW i3s – test zużycia prądu w trasie