NowościAktualnościFord Mustang Mach-E – test zużycia prądu w trasie

Ford Mustang Mach-E – test zużycia prądu w trasie

Według amerykańskich norm Ford Mustang Mach-E na jednym ładowaniu przejedzie do 435 km. Sprawdźmy, jaki jest jego rzeczywisty zasięg.

Ford Mustang Mach-E został oficjalnie przedstawiony w listopadzie 2019 roku, a pierwsze zamówione egzemplarze zostały dostarczone do klientów w USA pod koniec ubiegłego roku. Na początek do sprzedaży trafiła limitowana wersja First Edition, a obecnie w regularnej ofercie znajdziemy wersje – z jednym (napęd na tył) lub dwoma silnikami elektrycznymi (napęd na cztery koła) oraz akumulatorem o użytecznej pojemności 66 kWh albo 88 kWh.

W próbie przeprowadzonej przez redaktora portalu InsideEVs uczestniczył Ford Mustang Mach-E w wariancie AWD Extended Range, czyli z dwoma silnikami o maksymalnej mocy 351 KM i większą baterią. Zgodnie z amerykańską normą EPA zasięg tej odmiany wynosi 270 mil (ok. 435 km). Przed wyruszeniem w podróż sprawdzono ciśnienie w oponach (było zgodne z zaleceniami producenta), a przez większość trasy temperatura otoczenia wynosiła 22°C, a klimatyzacja była wyłączona.

Jadąc z prędkością 70 mil na godzinę (ok. 113 km/h), testowany Ford Mustang Mach-E uzyskał średnie zużycie energii na poziomie 18,8 kWh/100 km, a na pełnym ładowaniu (od 100% do całkowitego wyczerpania baterii) przejechał 460 km.

Zobacz również:

Ford Mustang Mach-E (2021) – opis wersji i cennik

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji