Zgodnie z amerykańską normą EPA Volkswagen ID.4 Pro z akumulatorem 77 kWh na jednym ładowaniu przejedzie do 418 km. Sprawdźmy, jaki jest jego rzeczywisty zasięg.

Volkswagen ID.4 to elektryczny SUV, który korzysta z modułowej platformy MEB. Jego oficjalna premiera miała miejsce we wrześniu zeszłego roku, a w lutym obecnego roku opisywany model trafił do regularnej sprzedaży. Wcześniej oferowana była tylko premierowa wersja 1ST i to właśnie taki wariant brał udział w poprzednim teście zasięgu.

Tym razem w próbie przeprowadzonej przez redakcję InsideEVs uczestniczył Volkswagen ID.4 w odmianie Pro, która podobnie jak 1ST oferuje 204-konny silnik i baterię 77 kWh, ale według amerykańskich norm z racji niższej masy własnej zapewnia nieco lepszy zasięg – 260 mil (418 km) wobec 250 mil (402 km). Przekonajmy się zatem, jak wypadła wersja Pro:

Jadąc z prędkością 70 mil na godzinę (ok. 113 km/h), testowany Volkswagen ID.4 Pro uzyskał średnie zużycie energii na poziomie 20,7 kWh/100 km, a na pełnym ładowaniu (od 100% do całkowitego wyczerpania baterii) przejechał 369 km. Co zaskakujące, to wynik o 8 km gorszy od rezultatu uzyskanego przez ID.4 1ST (377 km). Ta różnica prawdopodobnie wynika jednak z wysokiej temperatury podczas testu wersji Pro (około 32°C) oraz jazdy pod wiatr na ostatnim odcinku trasy.

Sprawdź aktualny cennik Volkswagena ID.4:

Volkswagen ID.4 (2021) – opis wersji i cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here