Volkswagen ID.4 - ceny w Polsce

Podstawowa wersja Volkswagena ID.4 została wyceniona na 156 390 zł. W zamian klienci otrzymują 148-konnego SUV-a, który rozpędzi się do 100 km/h w 10,9 s, a na jednym ładowaniu pokona do 346 km.

ID.4 bazuje na modułowej platformie MEB – zadebiutowała ona wraz z kompaktowym ID.3. Pierwszy elektryczny SUV Volkswagena ma nowocześnie stylizowane nadwozie i bardzo przestronne wnętrze. Sięgający 21 cm prześwit pozwoli na wypady w lekki teren. Z kolei  zasięg sięgający 523 km czyni z ID.4 potencjalnego kompana wakacyjnych wypadów. Opcjonalny hak pozwoli na holowanie przyczep o masie do 1000 kg.

Volkswagen ID.4 (2021) – wymiary

Volkswagen ID.4 mierzy 458,4 cm długości, 185,2 cm szerokości (bez lusterek) i 163,1 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 277,1 cm. Pojemność bagażnika wynosi 543 litry, a maksymalnie można ją powiększyć do 1575 l. Kolejne 75 l można upakować w opcjonalnym boksie dachowym.

 

Volkswagen ID.4 (2021) – polski cennik

W pierwszej kolejności kluczyki do samochodów odbiorą klienci, którzy zdecydowali się na zamówienie ID.4 z limitowanych, wyprzedanych już wersji 1ST oraz 1ST Max. Teraz Volkswagen ogłosił cennik i rozpoczął przyjmowanie zamówień na „zwykłe” warianty. Podobnie jak w przypadku ID.3, również ID.4 będzie oferowany w kilku prekonfigurowanych wersjach. Bazowa z akumulatorem Pure została wyceniona na 156 390 złotych – w standardzie zostanie wyposażona m.in. w nawigację Discover Pro. Akumulator o pojemności 52 kWh zapewni zasięg do 346 km. Będzie można ładować go prądem o mocy do 50 kW. Silnik o mocy 148 KM zapewni czas sprintu do „setki” na poziomie 10,9 s. Prędkość maksymalną ograniczono do 160 km/h.

Ceny

Szczebel wyżej znajdą się odmiany Pure City (170 990 zł) oraz Pure Style (188 090 zł). Analogiczne poziomy wyposażenia są dostępne dla ID.4 w 170-konnej odmianie Pure Performance, która na sprint do 100 km/h będzie potrzebował 9 sekund. Ich ceny to odpowiednio: 162 790 zł (Pure Performance), 177 390 zł (Pure Performance City) oraz 194 490 zł (Pure Performance Style). W wyposażeniu seryjnym ID.4 Pure Style i Pure Performance Style znajdują się m.in. reflektory LED Matrix, klimatyzacja trójstrefowa, kamera cofania, system nawigacyjny Discover Pro, podgrzewane fotele z przodu i kierownica, po 2 porty USB-C z przodu i z tyłu.

Volkswagen ID.4 1ST (2020)

Nim do oferty trafi topowy wariant GTX z napędem 4×4 oraz niżej pozycjonowany Pro, na szczycie oferty będą znajdowały się odmiany Pro Performance z akumulatorem o pojemności 77 kWh oraz silnikiem rozwijającym 204 KM i 310 Nm, który umożliwi przyspieszanie do 100 km/h w 8,5 s. Podobnie jak w innych wersjach prędkość maksymalną ograniczono do 160 km/h.

Ceny2

Volkswagen ID.4 w wersji Pro Performance będzie oferowany w wersjach – podstawowej, Life, Business, Family, Tech i Max. Ceny zaczynają się od 190 890 zł za model podstawowy i kończą na 253 190 zł za wersję Max. W wyposażeniu dwóch ostatnich wersji znajduje się m.in. wyświetlacz Head Up Display, który oferuje obraz w rozszerzonej rzeczywistości. W polu widzenia kierowcy dynamicznie wyświetla on wybrane symbole i łączy je z rzeczywistym ukształtowaniem terenu. Na przykład, strzałki sygnalizujące skręt w nawigacji pojawiają się w polu widzenia kierowcy w odległości dziesięciu metrów od siebie i dopasowują do przebiegu trasy.

Kolory

Volkswagen ID.4 będzie dostępny w siedmiu wariantach kolorystycznych (w wersjach z czarnym dachem lub z dachem w kolorze nadwozia). Klient może wybrać jeden z trzech typów tapicerki i wyselekcjonować preferowany rodzaj felg (18-21 cali). Na liście opcjonalnych elementów wyposażania znaleźć można m.in.: pompę ciepła, hak holowniczy czy zewnętrzny pakiet stylistyczny. Volkswagen ID.4 1ST (2020)

Volkswagen ID.4 (2021) – dane techniczne, silnik, moc, zasięg, czas ładowania

Volkswagen ID.4 korzysta z silnika elektrycznego, który rozwija 148 KM/220 Nm, 170 KM/310 Nm oraz 204 KM i 310 Nm. Moc trafia na tylne koła za pośrednictwem 1-biegowej przekładni automatycznej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa odpowiednio 10,9/9,0/8,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 160 km/h.

Volkswagen ID.4 1ST (2020)

Samochody są wyposażone w litowo-jonowy akumulator o pojemności 52/77 kWh, który pozwala przejechać 346/523 km na jednym ładowaniu. Czas ponownego „tankowania” baterii zależy od wybranego źródła prądu. Ładowanie większego akumulatora od 0 do 100% prądem zmiennym AC z mocą 11 kW zajmie ok. 7,5 godziny. Podłączając się do szybkiej ładowarki DC (125 kW), można „nabić” baterię od 5 do 80% w 38 minut, a po zaledwie 8 minutach takiego ładowania zyskamy 100 km zasięgu.

Więcej na temat elektrycznych model Volkswagena:

Volkswagen ID.3 1ST – opis wersji i cennik

Nowy Volkswagen ID.3 (2020) – opis wersji i cennik

10 rzeczy, które musisz wiedzieć o Volkswagenie ID.3

3 KOMENTARZE

  1. Witam.
    Bardzo nie udany samochód jak na suv-a. Porównuję do mojego już niestety do starszego egzemplarza z roku 2014.
    Po pierwsze: nie ma chowanego ekranu multimedialnego tylko wygląda jak by ktoś w ostatniej chwili postawił tablet na kokpicie.
    Po drugie: Przednie oparcie pasażera nie składa się do przodu co daje dodatkowe pół metra długości bagażowej jak na suva.
    Po trzecie: Przy cenie ponad 253 tyś zł. proponuje się zasięg zaledwie około 500 km, kiedy ja obecnie przy moim suvie za cenę 100 tyś zł. przejeżdżam 1100 km.
    Można tu jeszcze wiele rzeczy wytknąć ale szkoda czasu na tak beznadziejny samochód.
    Serdecznie pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego.
    Leszek

  2. Leszek, niestety czytając Twoj komentarz jedyne co sie sunie na usta to „co za trol”, chlopie, porównujesz kompletnie rózne samochody, różne technologie. Traktorem sobie pojezdzij, tam masz i miejsce i spalanie odpowiednie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here