Według danych fabrycznych elektryczne Porsche Taycan 4S na jednym ładowaniu przejedzie do 463 km. Przekonajmy się, jaki jest jego rzeczywisty zasięg.

Porsche Taycan 4S zadebiutowało jesienią ubiegłego roku i stanowi bazową odmianę elektrycznego sedana z Zuffenhausen. Pamiętajmy przy tym, że w przypadku tej marki „bazowa” wcale nie oznacza „tania” – ceny tego modelu startują od 457 000 zł (kolejna w hierarchii wersja Turbo jest o prawie 200 000 zł droższa).

Taycan 4S jest dostępny w dwóch wariantach: Performance (530 KM w trybie overboost, akumulator o pojemności 79,2 kWh brutto) oraz Performance Plus (571 KM w trybie overboost, akumulator o pojemności 93,4 kWh brutto). Mocniejsza odmiana wymaga 28 284 zł dopłaty. W zamian otrzymujemy większy zasięg (463 km wobec 407 km), ale przyspieszenie i prędkość maksymalna są identyczne (w obu przypadkach odpowiednio 4,0 s i 260 km/h).

Norweski Youtuber Bjørn Nyland postanowił sprawdzić, jaki jest rzeczywisty zasięg Porsche Taycan 4S. Na potrzeby tego testu wykonał dwa przejazdy egzemplarzem w wersji Performance Plus, wyposażonym w dedykowane opony Hankook Ventus S1 evo 3 ev. Podczas pierwszej próby jechał z prędkością 90 km/h, a podczas drugiej – 120 km/h.

Jadąc z prędkością 90 km/h, testowane Porsche Taycan 4S uzyskało średnie zużycie energii na poziomie 15,0 kWh/100 km, a na pełnym ładowaniu przejechało 579 km. Przy prędkości 120 km/h zużycie prądu wzrosło do 20,3 kWh, a zasięg zmalał do 425 km.

Zobacz również:

Porsche Taycan Turbo – test zużycia prądu

BMW i3s – test zużycia prądu w trasie

Tesla Model 3 – test zużycia prądu w trasie

Tesla Model Y – test zużycia prądu w trasie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here