Jaki jest rzeczywisty zasięg elektrycznego BMW i3? Przekonajmy się.
BMW i3 zadebiutowało w 2013 roku i zostało pierwszym seryjnie produkowanym samochodem elektrycznym tej marki. Pomimo że od oficjalnej prezentacji minęło już prawie 7 lat, opisywany model nadal prezentuje się bardzo nowocześnie. Natomiast tego samego nie można powiedzieć o układzie napędowym, który był już kilkukrotnie modernizowany.
Aktualnie w ofercie bawarskiej marki znajdziemy dwie wersje: i3 (170 KM, 250 Nm) oraz i3s (184 KM, 270 Nm). Obie korzystają z identycznego akumulatora o użytecznej pojemności wynoszącej 37,9 kWh, co przekłada się na ok. 260 km rzeczywistego zasięgu.
W omawianym dzisiaj teście wzięła udział mocniejsza odmiana – BMW i3s z 2019 r. Auto nie było specjalnie przygotowywane do tej próby – sprawdzono jedynie poziom ciśnienia w oponach i ustawiono je zgodnie z zaleceniami producenta. Cała trasa została przejechana w domyślnym trybie jazdy (Comfort) i z włączoną klimatyzacją.
Jadąc z prędkością 70 mil na godzinę (ok. 113 km/h), testowane BMW i3s uzyskało średnie zużycie energii na poziomie 3,6 mil na kWh (ok. 17,2 kWh/100 km), a na pełnym ładowaniu (od 100% baterii do wskazania 1% na komputerze) przejechało 139,5 mil (ok. 224,5 km).
Zobacz również: