Według danych fabrycznych elektryczny Nissan Leaf z akumulatorem 62 kWh na jednym ładowaniu przejedzie do 385 km. Przekonajmy się, jaki jest jego rzeczywisty zasięg.

Nissan Leaf drugiej generacji zadebiutował w 2017 r. i jest najpopularniejszym „elektrykiem” w Polsce. Ten elektryczny kompakt jest dostępny w dwóch wariantach: 150-konnym z akumulatorem o pojemności 40 kWh oraz 218-konnym z baterią 62 kWh. Ceny tego modelu zaczynają się od 117 550 zł, a więcej szczegółów na temat aktualnej oferty znajdziesz w naszym artykule: Nissan Leaf (2020) – opis wersji i cennik

W teście przeprowadzonym przez redaktora portalu InsideEVs udział wzięła mocniejsza wersja z większym akumulatorem. Przed wyruszeniem w trasę zostało sprawdzone ciśnienie w oponach (było zgodne z zaleceniami producenta). Autem podróżowały dwie osoby, a klimatyzacja była włączona przez cały czas. Kierowca wybrał tryb jazdy ECO i korzystał z funkcji e-Pedal, zwiększającej odzysk energii po zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia.

Jadąc z prędkością 70 mil na godzinę (ok. 113 km/h), testowany Nissan Leaf uzyskał średnie zużycie energii na poziomie 3,5 mil na kWh (ok. 17,8 kWh/100 km), a na pełnym ładowaniu (od 100% do całkowitego wyczerpania baterii) przejechał 193,6 mil (ok. 311,6 km).

Zobacz również:

Porsche Taycan Turbo – test zużycia prądu

Porsche Taycan 4S – test zużycia prądu

BMW i3s – test zużycia prądu w trasie

Tesla Model 3 – test zużycia prądu w trasie

Tesla Model Y – test zużycia prądu w trasie

Oceny czytelników
[Głosów: 4 Średnia: 3.5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here