Według danych fabrycznych elektryczny Nissan Leaf z akumulatorem 62 kWh na jednym ładowaniu przejedzie do 385 km. Przekonajmy się, jaki jest jego rzeczywisty zasięg.

Nissan Leaf drugiej generacji zadebiutował w 2017 r. i jest najpopularniejszym „elektrykiem” w Polsce. Ten elektryczny kompakt jest dostępny w dwóch wariantach: 150-konnym z akumulatorem o pojemności 40 kWh oraz 218-konnym z baterią 62 kWh. Ceny tego modelu zaczynają się od 117 550 zł, a więcej szczegółów na temat aktualnej oferty znajdziesz w naszym artykule: Nissan Leaf (2020) – opis wersji i cennik

W teście przeprowadzonym przez redaktora portalu InsideEVs udział wzięła mocniejsza wersja z większym akumulatorem. Przed wyruszeniem w trasę zostało sprawdzone ciśnienie w oponach (było zgodne z zaleceniami producenta). Autem podróżowały dwie osoby, a klimatyzacja była włączona przez cały czas. Kierowca wybrał tryb jazdy ECO i korzystał z funkcji e-Pedal, zwiększającej odzysk energii po zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia.

Jadąc z prędkością 70 mil na godzinę (ok. 113 km/h), testowany Nissan Leaf uzyskał średnie zużycie energii na poziomie 3,5 mil na kWh (ok. 17,8 kWh/100 km), a na pełnym ładowaniu (od 100% do całkowitego wyczerpania baterii) przejechał 193,6 mil (ok. 311,6 km).

Zobacz również:

Porsche Taycan Turbo – test zużycia prądu

Porsche Taycan 4S – test zużycia prądu

BMW i3s – test zużycia prądu w trasie

Tesla Model 3 – test zużycia prądu w trasie

Tesla Model Y – test zużycia prądu w trasie

1 KOMENTARZ

  1. Zużycie energii w bardzo dużym stopniu zależy od stylu jazdy. Jeżeli ktoś jedzie powoli i flegmatycznie zużyje jej faktycznie niewiele. Natomiast ostra jazda to nawet trzykrotnie krótszy zasięg. Poza tym za sprawą niskiej sprawności trzeba dostarczyć dwa razy więcej energii niż się jej zużyje.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here