NowościAktualnościFord Mustang Mach-E – test zużycia prądu w trasie

Ford Mustang Mach-E – test zużycia prądu w trasie

Według amerykańskich norm Ford Mustang Mach-E AWD Standard Range na jednym ładowaniu przejedzie do 340 km. Przekonajmy się, jaki jest jego rzeczywisty zasięg.

Ford Mustang Mach-E został oficjalnie zaprezentowany w listopadzie 2019 roku, a pierwsze egzemplarze trafiły w ręce amerykańskich klientów pod koniec zeszłego roku. Na początek do sprzedaży trafiła limitowana odmiana First Edition, a obecnie w regularnej ofercie znajdziemy 4 wersje silnikowe – z jednym (napęd na tył) lub dwoma silnikami elektrycznymi (napęd na wszystkie koła) oraz akumulatorem o użytecznej pojemności 66 kWh albo 88 kWh. Ponadto od września dostępny będzie topowy wariant GT (moc 487 KM, bateria 88 kWh).

W teście przeprowadzonym przez redaktora portalu InsideEVs udział wziął Ford Mustang Mach-E w wariancie AWD Standard Range, czyli wyposażonym w dwa silniki o maksymalnej mocy 269 KM, ale z mniejszą baterią (66 kWh netto). Zgodnie z amerykańską normą EPA zasięg tej odmiany wynosi 211 mil (ok. 340 km). Przed wyruszeniem w podróż sprawdzono ciśnienie w oponach (było zgodne z zaleceniami producenta), a przez większość trasy temperatura otoczenia utrzymywała się w przedziale 28-30°C.

Jadąc z prędkością 70 mil na godzinę (ok. 113 km/h), testowany Ford Mustang Mach-E uzyskał średnie zużycie energii na poziomie 18,8 kWh/100 km, a na pełnym ładowaniu (od 100% do całkowitego wyczerpania baterii) przejechał 364 km. Warto przypomnieć, że jakiś czas temu opublikowaliśmy test wersji z większym akumulatorem (AWD Extended Range, moc 351 KM, bateria 88 kWh), która w podobnych warunkach uzyskała identyczne zużycie prądu, co przełożyło się na rzeczywisty zasięg na poziomie 460 km.

Zobacz również:

Ford Mustang Mach-E (2021) – opis wersji i cennik

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji